X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעניין אם המועצה האזורית הגלבוע, המארגנת הראשית של הצעדה, תסכים לפרסם למען שקיפות נתונים בדוקים של הכנסות מול הוצאות הקשורים לארגון הצעדה, כדי שנדע אם "עשו קופה" עלינו האזרחים, אם לאו
▪  ▪  ▪
[צילום: אלי אלון]

בסוף השבוע הבא 16-17.3.2018 תערך צעדת הגלבוע ה-52 ותעמוד בסימן 70 שנה למדינה. הגם שמדובר בצעדה שרשויות ציבוריות לא מעטות משתתפות במימונה (מכספנו כמובן) והגם שההכנסות הצפויות ממנה עשויות להיות גבוהות בשל מספר הצועדים הרב שאמורים להשתתף בה, מחיר כרטיס השתתפות בצעדה יקר וגבוה יחסית לצעדות - סך 40 שקלים לאדם. מדוע ולמה?
בשישי-שבת, 16-17.3.2018 תיערך צעדת הגלבוע המסורתית בפעם ה-52 וצפויים להשתתף בה, על-פי הודעת המועצה האזורית הגלבוע המארגנת את האירוע, "עשרות אלפים". מסלול הצעדה עובר בשבילי ואתרי הר הגלבוע משקיף לנוף מרשים על עמק חרוד, עמק יזרעאל, וגם לעבר עמק בית שאן. עד כאן הכל בסדר. אלא שהחליט מי שהחליט שהשנה יהיה מחיר כרטיס השתתפות בצעדה 40 שקלים לאדם. מחיר זה אחיד לילדים (מגיל 3), לנערים, לבוגרים וגם ל"אזרחים ותיקים". כולם משלמים 40 שקלים. לקבוצות מאורגנות מעל 25 איש תינתן "הנחה" והם ישלמו 30 שקלים לאדם. משפחה בת 5 נפשות - הורים ושלושה ילדים, שתשתתף בצעדה, תיאלץ להיפרד מכמה מאות שקלים עבור השתתפות בצעדה (מחירי כרטיסים+ דלק + מזון ושתיה יקרים בצעדה). זוג אזרחים ותיקים מעפולה למשל, ידרשו לשלם 80 שקלים רק עבור השתתפות בצעדה.
אבל יש גם "מיוחסים": תושבי המועצה האזורית גלבוע ישלמו 25 שקלים לאדם עבור כרטיס השתתפות בצעדה ואילו "ותיקי הגלבוע" ישתתפו בצעדה "ללא עלות". כל המחירים שנקבתי לקוחים ממודעות רשמיות של המועצה האזורית גלבוע והם צולמו ונשלחו למערכת.
מחיר יקר לצעדה
המדובר בצעדה המכונה בינלאומית אבל בהחלט עונה להגדרה עממית ועומדת השנה בסימן 70 שנה למדינה. בין הנותנים לה חסות ומימון (מכספינו, כסף ציבורי) שורת רשויות ציבוריות ואף ממלכתיות, משרד התרבות והספורט, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, קק"ל, רשות הטבע והגנים, איגוד הספורט העממי ועוד. הצעדה נערכת בשטחי טבע - הר הגלבוע, שהוא משאב טבע ששייך לכולנו האזרחים וזכותנו ליהנות ממנו במחיר שווה לכל נפש. מחיר של 40 שקלים לאדם, עבור השתתפות בצעדה מסוג זה, מבלי להבדיל בין ילד (מגיל 3), נער, מבוגר ו"אזרח ותיק" הוא יקר ושערורייתי, במיוחד נוכח העובדה כי בצעדה צפויים כאמור להשתתף, על-פי הערכת המועצה האזורית הגלבוע, "עשרות אלפים" איש וסביר להניח כי ההכנסות ממכירת כרטיסים לצעדה בתוספת הכנסות ממתן זיכיונות לבתי אוכל ושתיה וכדומה שיפעלו באתר הצעדה, לא רק שיכסו הוצאות עלות הצעדה אלא אף עשויים להניב למארגני הצעדה רווחים נאים.
מעניין אם המועצה האזורית הגלבוע, המארגנת הראשית של הצעדה, תסכים לפרסם למען שקיפות נתונים בדוקים של הכנסות מול הוצאות הקשורים לארגון הצעדה, כדי שנדע אם "עשו קופה" עלינו האזרחים, אם לאו. יש סבירות יותר מגבוהה כי משפחות ובודדים שמעוניינים להשתתף בצעדה יוותרו על ההשתתפות בה משום שאינם יכולים לעמוד במחירי הכרטיסים היקרים ותימנע מהם ההנאה והחוויה להשתתף בצעדה.
אפליה מקוממת
אבל יותר מכל מקוממת האפליה בהשתתפות בצעדה לטובת אזרחים וישובים "חזקים". מדוע שתושבי המועצה האזורית הגלבוע שרבים מהם הם מקיבוצים עשירים ו"חזקים" כמו גבע, בית השיטה, בית אלפא קיבוץ יזרעאל, ישלמו עבור כרטיס השתתפות בצעדה 25 שקלים וההשתתפות עבור "ותיקי הגלבוע" היא ללא עלות בעוד, שלמשל תושב עפולה או מגדל העמק יידרש לשלם 40 שקלים עבור כרטיס השתתפות ולא משנה אם הוא ילד (מעל גיל 3), נער מבוגר או "אזרח ותיק". במידה מסוימת תושב עפולה או מגדל העמק או ישובים אחרים "מסבסדים" בעקיפין את תושבי קיבוץ בית השיטה, יזרעאל וקיבוצים "חזקים" אחרים נוספים. אני מדגיש שוב. מדובר בצעדה לא מקומית אלא ממלכתית הממומנת גם מכסף ציבורי של כלל אזרחי ישראל ולא רק מכספי תושבי המועצה האזורית הגלבוע. הר הגלבוע והגן הלאומי מעיין חרוד שייכים לכלל הציבור ולא רק לתושבי המועצה האזורית גלבוע. חוצפה.
יהיו ודאי רבים שיאמרו שיש כאן עיסוק בקטנות ובקטנוניות ואני אומר שיש כאן סימפטום למשהו רחב יותר במדינה: אי-התחשבות באזרח הפשוט ובמיוחד החלש, אי-התחשבות בו ואי השקעת מאמץ ומשאבים להקל עליו ולשפר איכות חייו. הזרמת כספי ציבור לסקטורים חזקים ומקורבים. לא ברור למה נתנו הסכמתם לאפליה מקוממת זו, גופים ציבוריים ממלכתיים כמו המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ומשרד התרבות והספורט שנותנים חסות ומשתתפים במימון הצעדה, ובכלל למה נתנו הסכמתם למחיר הכרטיס הצעדה הגבוה 40 שקלים לצעדה ממלכתית שלא מבדיל בין ילד (מגיל3), נער מבוגר ו"אזרח ותיק". ראוי ששרת התרבות והספורט שמצהירה על עצמה כ"חברתית" הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית וחיזוק אוכלוסיות חלשות תתערב בנושא.
תגובת המועצה האזורית גלבוע
פניתי לשי אלט, דובר המועצה האזורית הגלבוע המארגנת הראשית של הצעדה ושאלתי מדוע גובים 40 שקלים, מחיר כה גבוה לצעדה עממית ממלכתית ?אילו הוצאות מיוחדות יש למועצה האזורית הגלבוע בארגון הצעדה?
וזו תגובתו: "מחיר הצעדה דומה למחירים שנגבים בצעדות אחרות ברחבי הארץ, כמו גם באתרי תיירות שונים. הנה כמה נתונים עבורך: צעדת הגלבוע בנויה כך שכל באי הצעדה מחנים את רכבם במעיין חרוד, ואז מוסעים בהסעות מיוחדות (שאטלים), לנקודות תחילת הצעדות. יש כמה נקודות (לפי המרחקים), וכל שאטל כזה נמשך כ-40 דקות, ומתומחר ב-1,600 שקל. מכאן שכל צועד מתומחר בסכום הקרוב ל-30 שקל עבור השאטל! ד.א. במהלך הצעדה מתוכננים לצאת כ-60 שאטלים שכאלו. כל באי הצעדה נהנים משימוש מלא וחופשי בגן הלאומי מעיין חרוד, שהכניסה עבורו באופן רגיל מתומחרת ב-28.00 שקל. יתרה מכך, ראוי לציין כי מחיר הצעדה נותר קבוע ולא התעדכן מזה שנים רבות". עד כאן תגובתו של דובר המועצה האזורית גלבוע.
אם יורשה לי להעיר על דברי הדובר - הדובר לא מדייק כשהוא אומר שמחיר הצעדה נותר קבוע. אם יעיין היטב באתר המועצה האזורית גלבוע, יראה כי עלות הצעדה בשנה שעברה, 2017, הייתה 35 שקלים ולפני כן 25 שקלים. אם יבקש אשלח אליו צילום של המודעה מהשנה שעברה ואם יבדוק היטב יראה שבהשוואה לצעדות הנערכות בארץ מחיר צעדת גלבוע 2018 גבוה ויקר יחסית (ראו פירוט בגוף הכתבה).

תאריך:  08/03/2018   |   עודכן:  08/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעדת הגלבוע - יקרה ומפלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכתבות של אליעד אלון
משה מ  |  9/03/18 23:10
2
שאלות ותשובות
ארי בוסל  |  10/03/18 01:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
חכמי התורה, התנאים והאמוראים היו בדעה, שיש לשלב תורה עם עבודה    מקובל היה שרק מי שנשא משרה ציבורית התפרנס מהציבור וכל השאר ואף אלה שהיו ידועים כגדולים בתורה, עסקו במלאכה לפרנסתם
ראובן לייב
המשטרה רואה, אומנם, בנשק יום הדין של מערכת המשפט כלי שיש בו חפץ, אלא שיש להשתמש בו רק במקרים גבוליים וקיצוניים, נוסח זה של פרשת התנהלות נתניהו
צ'לו רוזנברג
המתקפה הפרועה, הבלתי מרוסנת והשקרית על המשטרה והפרקליטות עלולה להמיט אסון עלינו. שתי המערכות הללו אינם מושלמות אך היעלמותן תביא לכאוס
רון בריימן
למרבה הצער, מערכות השפיטה, הפרקליטות והמשטרה הן הגורמות לירידת האמון בהן    התבטאויות שונות של בכירים בהווה ובעבר במערכות אלה, תוך כדי החקירות, אף הן מסייעות לשחיקת האמון החיוני כל כך    אסור למערכות אלה אפילו להיראות כמי שנסחפות למערבולת הרוע, הרדיפה והרכילות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שלושה מיליון ראשי ממשלה בישראל?    חרדים לזכויות אזרח בבירה    ולקינוח יש ישיבות בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il