X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקשורת חייבת להיות עצמאית מחד-גיסא, אבל בלתי מושפעת, בלתי קנויה, בלתי מתפשרת עם האמת והעובדות תקשורת אמיתית היא לוחמנית, מבקרת, נושכת אבל הוגנת שמציגה את שני צידי המטבע
▪  ▪  ▪
דיין. משהו חסר [צילום: פלאש 90]
שיח פרוע
תקשורת במדינה דמוקרטית היא כלי חשוב לניהול חיים נורמטיביים בתנאי שהיא מסקנת עובדות, ולא יוצרת אותם ובוודאי לא תקשורת של רכילות והשמצות. שיח ציבורי - כן, שיח פרוע, לא אחראי, ללא הגבלה עצמית או תקשורתית, מסוכן לדמוקרטיה, לא פחות ממלחמה.

אש קטנה
נחישות הציבור, עמדתו, ביטחונו בהנהגה, שבאו לידי ביטוי דמוקרטי בהצבעה בקלפי, הם סימני הדרך של הדמוקרטיה המודרנית. כשאדם חש בסכנה מתקרבת - לא תמיד עצימת עיניים או התכחשות למצב, הוא הפתרון האידיאלי. יותר חכם לסלק סכנה ממשית כשהיא עדיין על "אש קטנה", מאשר לחכות להתפרצות מאסיבית של להבות.

שיטות הדמוקרטיה
"יש גבול ליישום של שיטות הדמוקרטיה. אתה יכול לשאול את הנוסעים, באיזה מכונית הם אוהבים לנסוע, אבל אי-אפשר לשאול אותם אם ללחוץ על דוושת העצירה - כאשר סכנה של תאונה מאיימת" (ליאון טרוצקי).
"כל זמן שיש מעצמות ריבוניות וברשותן כוח גדול, המלחמה היא הכרחית"
(אלברט אינשטיין).

כן, זה טוב לוויכוח ולהבנת הסכנה. זה חיובי, שהציבור מעורב בנושא, כך שכל החלטה שתתקבל לא תפתיע אותו במיוחד. אבל, אם דעת ההנהגה, לא תהיה תואמת לחלק גדול מהציבור, זה עדיין לא פגיעה בדמוקרטיה ולא פגיעה בחופש הביטוי, ולא חבלה במשטר ובמיוחד לא ממאפיינים של דיקטטורה.
פרשנים ועיתונאים אוהבים להקצין מצבים וכל מי שלא הולך בתלם המחשבה שלהם, נוטה לפשיזם, לדיקטטורה ולסכנה לציבור. הגיע הזמן, להתנער מגישה חד ממדית זו, גם דעות אחרות, קיצוניות ככל שיהיו, הן עדיין בגבולות הדמוקרטיה.
כאשר יאיר לפיד, שרץ לכנסת עם אג'נדה פוליטית, מציג תקנון של מפלגתו, שהוא ללא כל ספק, תקנון סטליניסטי, המפאר את המנהיג היחיד, שלא ניתן להחליפו או לפטרו ל-10-15 שנים הקרובות, לא שמעתי ולא ראיתי את כל העיתונאים והמומחים, רצים לתקשורת לנגח אותו ולכנותו אנטי דמוקרטי, ודורשים שיח ציבורי פוליטי.
זכות הציבור לדעת
ללא ספק הזכות של הציבור לדעת, להבין את מהלכי הממשלה וראשיה, היא זכות יסוד קונסטיטוציונית.
אך כמו בכל זכות יש לצידה חובה והחובה היא להביא את הידיעות הרלוונטיות לידיעת הציבור בזמן הנכון ובאיכות המתאימה והנכונה. לא כל מהלך חקירתי, ולא כל מהלך של מעצר צריך לרוץ לתקשורת עם סקופים.
יש צורך באיפוק, במידתיות, באוביקטיביות, ולהביא לידיעת הציבור תבשיל מבושל ולא מתכונים שטרם בושלו. זכות הציבור לדעת עומדת איתן, השאלה היא בעיתוי.
בתחום זה - התקשורת כשלה לא פעם במהירות, בשטחיות, בפרשנות שגויה אישית אינטרסנטית ופוליטית. בתנאים אלה לא מדובר בעיתונות חופשית, רצינית ומעמיקה אלא בעיוות של המציאות ובעיתונות מכוערת ולא חופשית ובוודאי לא מקצועית.
עיתונות חופשית - כן בוודאי, עיתונות חד-צדדית אינטרסנטית, פוליטית, לא אוביקטיבית עם אג'נדה קבועה של אנטי - בהחלט לא.
אילנה דיין - פרס מפעל חיים בתקשורת
אילנה דיין היא עיתונאית מוכשרת מהשורה הראשונה, אך במהלך השנים או ששכחה או מתעלמת, או נשחקה התודעה של חוסר פרגון, חוסר אוביקטיביות, חוסר מקצועיות, יצירת כותרת במקום סיקור, עובדות, "פייק ניוז" במקום "סוליד ניוז" - אמיתית מבוססת.
הצד האפל של הירח - בתקשורת
נאום האור של אילנה דיין בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה - העקרונות של עיתונות חופשית, עיתונות אוביקטיבית - סיקור עובדתי אמיתי של עובדות ואירועים, ביקורת אמיתית ולא מגויסת, הם לב ליבה של עיתונות חופשית. מה שהיה חסר בנאום, זה הצד האחר שאנו רואים בעיתונות, במקום סיקור עובדתי מהימן אוביקטיבי, יש עיתונות מטעם, עיתונות מעוותת, לא אוביקטיבית, הרבה "פייק ניוז" במקום סיקור. יש המצאות או פרשניות מטעם כדי ליצור אווירה עכורה ואנטי.
לדוגמה מהימים האחרונים: הכותרות והפרשנויות שניר חפץ שהפך לעד מדינה, הפליל שני שרי ליכוד ועוד שני בכירים. ואז קרה דבר חריג במחוזותינו, המשטרה שמדליפה בלי הרף יצאה בהכרזה שחפץ לא הפליל, ומדובר בידיעה שקרית. ואם נוסיף לכך את מבול הידיעות על - יש תשתית ראייתית, יש בסיס לכתב אישום. עם כותרות ראשיות בעניין הצוללות והכחשות שראש הממשלה לא קשור לפרשה. זאת לא עיתונות במיטבה, זאת עיתונות מגויסת לצד אחד בכיעורה. הצד הזה של העיתונות היה חסר בנאום של אילנה דיין. איפה הצד האפל של הירח בעיתונות.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני
תאריך:  18/03/2018   |   עודכן:  18/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת, שיח ציבורי וזכות הציבור לדעת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נולדתי כמה שנים אחרי מלחמת
ישע .  |  18/03/18 16:46
2
קושיות נכונות מקשה פכטר, אך
עד מתי?  |  18/03/18 20:44
3
אילנה דיין היא פייק תקשורת
יהודי מפוכח  |  18/03/18 21:28
4
התקשורת
הרצינית,  |  19/03/18 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לצפות שרכבת לקריית שמונה תתמלא מאליה במקום שקווים אזוריים ובין-עירוניים בקושי מתמלאים זו הנחה מופרכת, שקשה להבין את ההיגיון מאחוריה
משה חסדאי
הכת האנטי-ציונית, המתאפיינת בשנאה עצמית, בעיקר שנאה למתנחלים ולכיפות הסרוגות, מצומצמת בהיקפה אך חסרת מנוחה וקולנית, מפרסמת מאמרים, מוציאה לאור ספרים ועיתון ידוע לשמצה בהשמצותיו, ומתעדת ומפיצה באובססיביות את העוולות שמחוללים, לטענתה, הממסד הציוני וכוחות הכיבוש
יצרים בלתי נשלטים, דם ומוות פקדו לא רק את סיפור האהבה של שמשון    ניתן למצוא אותם גם בסיפור האהבה בבית דוד
אפרים ענבר
על-מנת למנוע את אובדן העיר לטובת מגזרים לא ציוניים, יש להעמיד את ירושלים במוקד ההתיישבות היהודית-ציונית במאה ה-21
עמנואל נבון
ממשלת די מאיו/סלביני עלולה לגרום נזקים רבים לאיטליה    מייסד חמשת הכוכבים, הקומיקאי בפה גרילו, טוען בין השאר שחמאס הוא תנועה פוליטית לגיטימית ושהעולם מנוהל על-ידי קבוצה קטנה וסודית של בנקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il