X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפליטות היא הפיכת היעד האחד הבלבדי, הכובש כל אדוות נפש לאחת - לשרוד, לא לאהוב, לא לשאוף, לא לרצות, לא לתכנן עתידות, לא לזכור את שהיה, לא לדעת מה שיהיה, רק לשרוד, רק לנשום
▪  ▪  ▪
מן הנוראות במכאובי האדם [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]

הפליטות היא מן הנוראות במכאובי האדם באשר הוא אדם. הפליטות היא עקירה. היא היתלשות מבית, ממשפחה, מקרוב וגואל, מרעים, מאורח חיים, משפה, מבגד, מריחות תבשילים, מחיבורים אמיצים ומחיבורים קלים המצטרפים יחד לתחושה של היזרקות לתוך ההפקר והבלתי נודע. הפליטות היא התחושה הרומסת כי מעתה אי-אפשר לו לאדם אלא בחסדי זולת, כי הוא או מרוחם או מיותם. הפליטות היא תרגום התקווה להיאחזות טובע באזוב ים שאין לו שורש, הצלה תלויה בעיים.
הפליטות היא הפיכת היעד האחד הבלבדי, הכובש כל אדוות נפש לאחת - לשרוד, לא לאהוב, לא לשאוף, לא לרצות, לא לתכנן עתידות, לא לזכור את שהיה, לא לדעת מה שיהיה, רק לשרוד, רק לנשום, רק להיות מישהו שאין לא ערך אלא מפני שהוא עומד לאבוד כל רגע. הפליטות היא הייאוש מן העולם שאינו מסוגל להודות בליבו כי הפליטות היא כל כך בלתי אנושית עד שהיא בלתי אפשרית, עד שהיא עצמה עוון, עד שהיא חוטאת בהאשמת מי שאינו פליט באטימות לב, עד שדינה לספוג את עלבון הנטוע על שעשו אותו למתעלם מבשרו.
הפליטות היא רעה. לא מפני שמישהו שחווה אותה אומר כי כיוון שחווה - הוא יודע מה היא ואינו יכול לעמוד מול מצפונו בלי להושיט יד למי שהיה פליט כמותו. היא רעה מפני שהיא רעה. היא רעה מפני שהיא חרפה מכל מקום. היא רעה מפני שהיא מאיימת להפוך נבראים בצלם לחיות נרדפות. היא רעה מפני שהיא רעה.
תולדות האדם הם תולדות החיבור ותולדות הפיזור, תולדות ההיאחזות באדמה ותולדות התהייה בדרכים לא דרך, תולדות הניכור ותולדות הטמיעה במנכרים ובהדיפת התורות התפלות כי עניי עיקרך ועניי עיר אחרת הם לעולם אותם עניים והערים לעולם אותן ערים. הפליטות על כן אינה רק רעה. היא ברכה הבאה בייסורים. נידויה היא לא רק תועבה, היא גם חוסר מעוף, גם כניעה לאווילות.
מי שהיה פליט, מי שלא היה פליט, מי שחווה, מי שניצול מן החוויה והאסון, הכל, כל איש כל אישה, כל מאמין באלוקיו וכל עובד את שמיו הוא, כל מי שנושא את צלם האלוקים מעצם היותו, אינו יכול לעמוד במבחן האנושיות הפשוטה אם הוא רואה עצמו מאוים על-ידי זולתו הפליט,. אם אינו מושיט לו יד ככל שידו מגעת. זה מבחן האדם באדם.

תאריך:  20/03/2018   |   עודכן:  20/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
פתולוגיה שהשמאל שטוף בה, עם דרך חשיבה מופרעת, עם תיעוב עצמי, תופעה המייחדת את היהדות    שהרי לא נשמע שעם אחר יורק שנאה כזו כלפי אחיו, כלפי זהותו
אליהו קאופמן
ש"ס אומנם הוקמה כמפלגת כיס תואמת לליטאים האשכנזים - נגד אגו"י החסידית, אבל עד מהרה היא הפכה למפלגה רפורמיסטית שהפכה את מושג הדת לעניין מסחרי זול ואשר החילוניים הישראלים, מימין ומשמאל, עשו בה כרצונם
איתן קלינסקי
"היינו בתצפית. הגיעו כמאה סודנים ואריתריאים לגבול, מצבם היה מאוד קשה, נשים, ילדים, מבוגרים בכל הגילים הגיעו זבי דם, רזים, פצועים, רעבים וצמאים... המראה היה קשה..."    המראות השפיעו על נטע דנון עד "שאושפזתי, אלו היו ימים של קריסה נפשית מטורפת לראות נשים שעברו התעללויות של אונס מכות רצח וכולן עם חבלות גוף קשות"
ראובן לייב
אלאור אזריה עשוי היה להשתחרר זה מכבר מהכלא הצבאי, בו הוא מרצה שני שלישים מתקופת מאסרו בשל הריגת מחבל מנוטרל, אילו רק לא היה מתעקש להתכחש למה שעולל
רפי לאופרט
הקטנת ממדי האשליות הערביות-פלשתיניות באמצעות שילוב בין שינויי נרטיב מחויבי-מציאות לפתרונות יישומיים קונקרטיים ואקטואליים, לא רק שלא תפגע בסיכויי הסדר, אלא תגדיל, תבסס ותאיץ אותם באופן משמעותי    באין אשליות, חייבים הכל להתייחס להוויה הריאלית ולהתמודד מולה או שהוויה זו "נושכת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il