|
תאריך:
|
22/03/2018
|
|
|
עודכן:
|
22/03/2018
|
|
1 |
|
|
רשימת הבנות היא ארוכה וכל אחד יכול לו לבחור ש העיקר שגם קולה של הבת יישמע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
על ארבע בנות |
|
|
2 |
|
|
ארבע הבנות שהייתי בוחר - שרה , גיבורת ניל״י, חנה סנש הצנחנית , חיילת קלקר שהצטיינה בעבודתה כתצפיתנית ולבה לא היה גס כלפי אלו שלנגד עיניה חצו את הגבול בין ישראל ומצרים מזי רעב וזאבי דם ולא הייתי פוסח על רות המואבייה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ארבע בנות שלי |
|
|
3 |
|
|
איתן, אתה מפקשש מכל הכיוונים. 1) המדרש של כנגד ארבעה בנים דיברה תורה לא מפרט שמות, מאיפה באת עם שמות אצל הבנות? 2) מבין הבנים יש רק אחד ראוי לציון, החכם, הרשע ודאי שלילי והשניים האחרים חצי טמבל וטמבל גמור, ואתה מביא רשימת נשים שכולן א' א', נאמנות למקור מחייבת גם את הרשעית התורנית וגם את הטמבליות התורניות 3) גם עשרת הדיברות כתובים בלשון זכר והכוונה היא כמו במודעות דרושים לבנים ולבנות כאחד, במקום לסטות כל כך הרבה וכל כך קיצוני מהמקור, די לומר שחכמינו התכוונו לבנים ובנות כאחד, וכך לגמור את הסיפור הרבה יותר אלגנטי מאשר לעקור את הסיפור המקורי מהשורש. 4) לעם עתיק יש יתרון וחסרון, הייתרון הוא מסורת הדורות, והחיסרון הוא מסורת הדורות, במסורת הדורות יש דברים נפלאים ויש דברים שאבד עליהם הכלח, לפחות לדעת חלק מהציבור, אני חושש שהפרשנות שלך היא מרחיקת לכת מידי, ובמקום לקרבנו באורח זהיר וביקורתי למסורת האבות (מה שאתה קורא ארון הספרים היהודי), היא מרחיק אותנו מאותה מסורת, מה שאתה מנסה למכור לנו זה משהו מאד רחוק מהמקור, משהו שאינו קשור כלל למקור, אבל את החותמת "נאמן למקור" אתה מטביע. גבורת הנשים ראוי שתסופר, חוכמתן, חשיבותן, אך הקשר ל"כנגד 4 בנים דיברה תורה" מראה על נתק גדול מאד מאד מהמציאות אותה מתאר המקור. |
|
כתובת IP: |
183.238.251.202 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
עצם העובדה שמדובר רק בבנים זה הפקשוש . ואם מתקנים את הפקשוש מותר להציע שמות. והמגמה היא רק שמות שיש להם הקבלה לבן החכם הטוב והמיטיב.
אבל הכי חשוב להתווכח עם תרבות של ויכוח . הכי חשוב לחלוק על דעות של האחר לא בקללות ולא בגידופים וזה אמור לעבר מגיבים מימין, כמו שזה נאמר לעבר מגיבים משמאל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
והעיקר תרבות דיון |
|
|
|
|
|
שלילי כללי, תרבות הויכוח איננה החשובה ביותר. מי שסבור שהמעטפת היא החשובה ביותר הריהו מתהדר בכד ולא מה שיש בתוכו. העיקר הוא התוכן, המהות, התרבות היא שולית, לפחות שולית יותר מהתוכן, כמובן שהידרדרות לתת תרבות כמו כינויי נאצי, משחיתה את התוכן, תת התרבות מאפילה לחלוטין על התוכן. ומכאן שלתרבות יש מנעד רחב, וכל עוד איננו בקצוות המאד קיצוניים, לא בקיצון הימני ולא בקיצון השמאלי, התרבות היא ראויה ומבורכת, ורק אנשים שששיקול הדעת שלהם טעון שיפור המרשים לעצמם לקרוא לבני עמם בכינויים נאציים, מעדיפים את התרבות על התוכן, מעדיפים את הכד על מה שנמצא בתוכו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א , הכבידה עליך המילה נאצים, ובצדק.
אך בשפה העברית בערוץ בעל השפעה רבה ניתנה האפשרות לתת ביטוי לתיאוריה , ש:מדובר בעם שלא ניתן לחינוך", "לא ניתן לעשותו מועיל ותרבותי", שמדובר "בגזע שאין בו תרבות"" והוא טפיל ואחרי הביטויים האלו נמצא גם פתרון פוליטי. מאחר שהם נטע זר במקום הזה נגרשם , ובהמשך כשנבהלו מהמילה נגרשם עברו להחזירם למקומות מהם באו, כי הרי הם באו מארצות ערב לכאן.
לתיאוריה הזו שנוסחה בערוץ 7 ( וחשוב לציין לא על ידי העורך, אלא על ידי תוסב רעננה, שהעורך מצא לנכון לפרסמה) יש מקבילה בתיאוריה הנאצית שהעם היהודי אינו עם שניתן לחנכו ולהפכו לעם מועיל.
בדיוק כמו שכתבו בגרמנית בשנות השלושים בגרמניה, נאמר כאן בעברית לגבי הערבים. רק חבל שאיתן לא מיין שגם בשפה הערבית יש מהלכים לתיאוריה שהעם היהודי הוא טפי, לא ניתן לחנכו, ויש לגרשו למקומות מהם הוא בא. התיאוריה הזו יש לה מהלכים יותר מדי חזקים בפוליטקה הפלשתינאית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה ל-ה.א |
|
|
|
|
|
אני חושב שהאדם ההוא התבטא באופן מחפיר, אני מאמין שדבריו הם על סף הסתה לגזענות, אם כי אינם כאלה, ולכן דבריו ראויים לכל גינוי מחד, אך ראויים להשמעה מאידך. ממש כמו שאמירת נאצי לאחר ראויה לכל גינוי, אך ראויה להשמעה. לגופו של עניין איננו יכולים להתעלם מרמת ההשכלה, הידע, וההכנסה הירודים של העולם המוסלמי יחסית לעולם המערבי. מאחר שהנושא אינו קשור בגנטיקה, חובה לתלות אותו בסביבה, ביובש תרבותי חברתי רוחני שהאיסלאם משרה על מאמיניו, וככל שהמצב הזה נמשך ונמשך, וככל שמלחמת האיסלאם בעולם המערבי ממשיכה, הם ממשיכים לנסות ולהשיג בדם את מה שהם מאד יכולים להשיג ביזע, ומה שאסיה למשל משיגה ביזע (יפן, טייואן, קוריאה, סין) אך ההנהגה שלהם חולה, הופכת אותם לבטלנים נרפים, והתוצאה היא דמעות הרבה דמעות. כלומר בנוגע למצב הקיים אני מסכים עם אותו דובר קיצוני, לגבי העתיד אני מאמין שאפשר גם להיות אופטימיים ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להלחם, לגרש, להרוג, כי הקם להרגך השכם להרגו, וכי כאמור מדובר באסון מאד מושרש, אך לטעמי עם מאמץ רב הוא ניתן לשינוי, הוא התנהגותי שחדר עמוק עמוק עד כי רבים התייאשו מהיכולת לתקנו, אך מאחר שאינו גנטי הוא ניתן לתיקון. ובכל זאת יש כאלה שהתייאשו כבר, וגם אותם ניתן להבין, לולא הייתי אופטימיסט מטבעי, גם אני הייתי מתייאש. אבל כפי שדבריו של אותו אדם עם תת תרבות על לשונו חוסמים את השיח ומאפילים על השיח ומנתקים את הקשר כן גם דבריהם של איתן הקוראים בתת תרבות לאחיהם בשם נאצים חוסמים את השיח ומאפילים על השיח ומנתקים את הקשר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
מי שאומר על עם אחר׳ ״שהוא עם טפיל״ , מי שאומר על עם אחר, ״ שהוא עם שאינו ניתן לחינוך״ , מי שאומר ש״ את העם הזה יש לגרש מכאן, ולהחזירם לארצות מהן באו״ הוא מדבר אומנם בשפה העברית , אבל היה מי שהקדים אותו וניסח את התיאוריה הזו בגרמנית . ולתיאוריה הזו יש שם שהמגיב ה.א אינו אוהב . גם אני אינני אוהבת את השם הזה . אז נתפשר ונשאיר את האידיאולוגיה הנלוזה, שהושמעה בערוץ 7 , ולא ניתן לה שם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה. א . |
|
|
|
|
|
הנאצים רצחו בסיטונות את העם שלנו את הקרובים שלנו את ארונות הספרים שלנו, ולכן יש להפריד ביהם ובין כל דבר אחר. יש להפריד אפילו בין אויבינו הרצחניים ובין הנאצים. לצערי גם עם ההסכמה המגיבה מסה לגכחיך את הנושא החשוב הזה, בהרגלו בקודש לש השמאל, צביעות, התנשאות, בושה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
אין הצדקה , שבשפה העברית ניתן ביטוי בערוץ שבע לקביעה כוללנית , שיש כאן עם שהוא בלתי ניתן. לחינוך , שיש כאן עם עם תרבות טפילית . ה אורגינל בשפה הגרמנית היה מזוויע . מה שהועלה בערוץ שבע , הועלה ברשות ובהיתר של מערכת הערוץ , שנתנה קול לעותק המוכר לנו בשפה הגרמנית .
מותר למגיהה ה.א להזדעזע מהמילה נאציזם . גם אני המגיב מזדעזע מהמילה הזו , אך מה עם התכנים שערוץ שבע שחרר . לאיזו תיאוריה הם דומים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אין הצדקה |
|
|
|
|
|
כאשר קראת למישהו נאצי, הבט בראי, ומה תראה? נכון, תראה את דביך חוזרים אליך כבומרנג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
לא רק בנים דיברה תורה, אלא גם על בנות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נועה נר |
|
|
5 |
|
|
המילה נאציזים מרתיה פה את כולם .
פלשתיני, האומר בערבית שהיהודים הם עם טפיל ולא ניתן לחנכם ויש להוציא אותם מכאן לעבר הארצות מהן באו, הפלשתיני הזה מחזיק בתיאוריה נאצית , שנוסחה בשפה הגרמנית במחצית הראשונה של המאה העשרים, ויש יותר מדי פלשתינאים שאומרים זאת .
יהודי, האומר בעברית שהפלשתינים הם עם טפיל ולא ניתן לחנכם ויש להוציאום מכאן לעבר ארצות ערב משם באו לכאן, הוא מחזיק בתיאוריה נאצית, שנוסחה בגרמנית במחצית הראשונה של המאה העשרים .
למרבה הצער, התיאוריות האלו פורחות ברחוב הפלשתיני, ניצנים לתיאוריות האלו אנו רואים בהתבטאות בערוץ 7 . אלה ואלה דברי טומאה שיש לעקרם ועל כך יש להיאבק . וזה התפקיד של יהודים וערבים המסרבים להיות אויבים .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למרבה הצער |
|
|
|
|
|
חחח אתה כזה תמים,
אחמד טיבי, גדול הליברלים הפלשתינים אמר שהשהיד הוא זה שיפתח את הדרך.
הרשות הפלשתינית משלמת משכורות למשפחות של רוצחי יהודים.
דעתי היא שאם הייתה להם היכולת לא היה נותר יהודי אחד בארץ ישראל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראלי חושב |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
לאיתן שלום.
אני מצטרף לכל המבקשים ממך להפסיק להעלות כתבות באתר הזה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
אסתר שניאורסון גרי
השבת הגדול נקרא את פרשת צו, בו מפורטים הסוגים העיקרים של הקורבנות, שכבר הוזכרו בפרשה הקודמת: עולה, מנחה, חטאת, אשם ושלמים
|
|
|
|
|
|
בלפור חקק
(תש"ח- תשע"ח) בכל הגלות הארוכה לא שכח העם את מצרים, את הגאולה מעבדות/ וראה ביציאה זו מודל לעתיד, לכל יציאה אל חרות
|
|
|
|
|
|
שמחה סיאני
מה אומר לכם רעיי, מה אין לי בבית (חוץ מבעל ומטוס): בגדים, כלֵי בית, בובות, ספרים, ספרים ועוד קצת ספרים... כלי כתיבה, איפור, כלי מיטה, תמונות (כולל תמונות של ספריי) מגבות, ניירות בתוליים וכתובים ועוד ועוד במיוחד קשה לי לזרוק פתקיות קטנות, צֵעטַאלַאך
|
|
|
|
|
|
בן-ציון עטיה
מיליון פיות בארץ ובעולם יהנו מעמוד החסד של הדור כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א האדמו"ר בקריאת קודש לחסידיו: אנחנו מבקשים מבני הקהילה הקדושה "שובה ישראל" בארץ ובעולם ומכל יהודי המרגיש חלק ממני,אדם שקשור אלי בכל קשר יקיים שליחת מנות "קמחא דפסחא" למשפחות נזקקות לצורכי חג הפסח
|
|
|
|
|
|
רועי אורן
למרות שמדובר סך-הכול במיזם מבורך, נראה שרוב הרשויות המקומיות לא התכוננו למהלך זה (מה שיצר בסופו של דבר בלגן גדול) ולא איישו צוותי מדריכים כדי לקיים פעילויות אלו
צריך לברך את ציבור ההורים שממשיך במאבקו ולא מוותר, עד שיימצא פתרון הוגן אשר יצמצם ולו במעט את ימי החופש הרבים של תלמידי ישראל בגנים ובבתי-הספר היסודיים
|
|
|