X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את הקדנציה הוא מסיים בחודש דצמבר שנה זו ואני מאמין כי איש משרי הממשלה לא יחשוב לרגע, לתת לו שנה נוספת להחזיק בהגה
▪  ▪  ▪
אלשייך. כשל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

דעתי הרי ידועה ומגובשת. היא לא נולדה אתמול. גם לא שלשום. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אשר "הובא"/"יובא" מהשב"כ - לאמור, מחוץ לשורות המשטרה החולה במחלה ממארת, וזאת, על-מנת "לנקות את האורוות" או אם תרצו "לרפא את השורות", נכשל כישלון קולוסאלי. הוא דרדר את המשטרה ואת תדמיתה בעיני הציבור לשפל עמוק וחסר תקדים (31% בלבד מאמינים במשטרה) והוא חייב לסיים את הקדנציה הכושלת שלו, וללכת הביתה, מהר ככל האפשר, ויפה שעה אחת קודם.
בכל מקרה, את הקדנציה הוא מסיים בחודש דצמבר שנה זו ואני מאמין כי איש משרי הממשלה לא יחשוב לרגע, לתת לו שנה נוספת להחזיק בהגה. בכל הכבוד, היכן שרק נגע - דשא לא צמח. בכל חברה עסקית, כלכלית ובריאה, הייתה מתכנסת מועצת המנהלים, דורשת הסברים ממנכ"ל החברה הכושל (ישיבה אותה אני מכנה תדיר: כישיבת "דוח רווח ו...הסבר...") ומדיחה (ללא היסוס) את המנכ"ל בעקבות אי-ביצועיו - בעקבות כשל תיפקודו.
אסתפק בשלוש דוגמאות "טריות" מהימים האחרונים ממש, דוגמאות שהדירו שינה מעיני; 1. חשיפת העיתונאי המוערך גיא פלג (חברת החדשות ערוץ 2) על אודות שהתחולל, לא מכבר, בתחנת משטרת בת ים במרחב איילון. חוקר ותיק מזייף חקירה שלא היתה, בודה ממוחו הקודח "שיחה" עם נחקר - חשוד שלא יושב מולו - מקליט את עצמו, חוקר את החשוד, שמסתבר כי אותה העת היה בכלל מאושפז בבית חולים. אני לא זוכר תפירת תיק ביד כה גסה. תפירת תיק פלילי בעזות מצח, בהינף קולמוס ואגודל. באופן מפחיד, מדאיג ומצמרר.
2. מתנדב משטרה באגף התנועה הרושם דוח תנועה לנהג-חייל מסכן, ביד ימין, וביד שמאל, באותה הנשימה ממש, "מסדר" ו"מארגן" לו גם חבר מקורב, עורך דין, כזה ש"יוציא"/"יחלץ" את אותו נהג-חייל מהעבירה ב"מחיר טוב" של 4000 שקל בלבד כולל מע"מ, לא לפני שידבר על ליבו להעניק "הנחה" במחיר, בבחינת היה "מאכער" של ממש - ולא שוטר/מתנדב במדי משטרה.
3. חברי הטוב והמלומד, עו"ד איתמר בן גביר, סנגור פלילי לוחמני, ברמ"ח אבריו, מצליח בשום שכל, בחקירה נגדית, בהליך פלילי, בבית המשפט השלום בירושלים, להוכיח, כי השוטר, זה אשר רשם זכ"ד (תרשומת) כנגד הנאשם, מסתבר, כי כלל לא נכח באירוע, לא הגיע כלל לאירוע עם אותה הניידת בה ישבו השוטרים, לא ישב בה כלל, וספק, ספק רב, אם חתימתו על אותה התרשומת, אותו הזכ"ד, היא בכלל חתימתו, שמא זויפה היא.
הנה לך, שלוש דוגמאות "טריות", מצמררות, מפחידות, מטרידות, הממחישות עד כמה משטרת ישראל, בתקופת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, היא משטרה של עורמה, של תחבולה ושל כחש. עד כמה התרבות האירגונית היא כושלת ומפחידה. עד כמה ה"די.אן.איי" נגוע בחוליו. עד כמה עמוק שורש הרע מגיע. עד כמה נכשל המפכ"ל אלשיך כישלון קולוסאלי - רב תחומי. אגב, די בכל מקרה ומקרה, מבין אלו, משום להדיח את מפקד המחוז, את מפקד המרחב ואת מפקד התחנה, כולם, יחד עם קציני החקירות הממונים.
היכן היו כולם? היכן הפיקוח? הבקרה? ובמסמך הפנימי, הפנים משטרתי, החסוי, הסודי, הנסתר, המוסתר, שמתגלה ושנחשף לאחרונה ממש, ולפיו, ספק אם מצלמות המהירות המוצבות בכבישים ("פרויקט א'3") אמינות - עד לא נגענו... כי חברי המלומד, עו"ד תומר גונן, העוסק בכך בימים אלו, לבטח יחשוף עוד ועוד - על מעללי הפרשה והאחראים לה. ודוק: העיקרון הפיטרי הידוע הנלמד בבתי הספר למינהל עסקים, הומצא והוא בדיוק עליך - המפכ"ל רוני אלשיך. העיקרון הפיטרי הנודע מלמד ומוכיח כי, תדיר, מנהל, במעלה המדרג הארגוני "נבעט" מעלה מעלה לתפקיד רק כי לא חפצים בו, עד שסופו להגיע לדרגת חוסר כישוריו (!).
הנה, זהו בדיוק המצב, לצערי. מסקרן רק, מי יהיה אותו אחד אשר יחליף אותך, בתפקידך, שהרי, ספק בעיני, האם השכיל ארגון המשטרה לגדל ולהצמיח מקרבו את המפכ"ל הראוי (הבא) שיבוא ויכנס בנעליך. גם כאן, ידועה דעתי ומגובשת היא. לעם ישראל, מגיעה משטרה ישרה, מקצועית, מיומנת ואנושית. בשלה כבר העת! הנה, בקרוב, ממשלת ישראל, כאילו תהיה אותה "מועצת המנהלים", אשר תתכנס לבחור במפכ"ל הבא, שינסה להתמודד, עם הכאוס אותו הותרת בשנות כהונתך. ועדת חקירה ממלכתית קום תקום, וזה רק עניין זה זמן - כי אין מנוס ואין ברירה - משהוגדשה כבר - הסאה.

תאריך:  22/03/2018   |   עודכן:  22/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל אלשיך - המנכ"ל ומועצת המנהלים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה שלך סלע
חוקר  |  23/03/18 04:32
2
מסקנות לתיפקוד , נוסח פישלר
שלמה המגיב  |  23/03/18 16:21
3
כל המשטרה עסוקה ב מתנות
ישע .  |  24/03/18 09:01
4
נו באמת
חםםםם  |  24/03/18 12:10
5
אמון
חיים ו.  |  25/03/18 19:25
6
הדג תמיד אבל תמיד מסריח מהראש
יעקב יעקב  |  25/03/18 19:25
7
לא יאמן. מפחיד ל"ת
וינטר הניה  |  26/03/18 08:35
8
למי יש זמן לפיקוח ולבקרה ?
א.ל. רמת-גן   |  26/03/18 20:36
9
אותי המפכ"ל אכזב!!!
אקטואלי  |  3/04/18 15:38
10
פישלר מיצית עצמך
ברק בן אבינועם  |  5/04/18 17:26
 
- פישלר שוגה
אדריאנוס  |  5/04/18 20:33
11
בדק בית במערכת אכיפת החוק
אקטואלי  |  20/05/18 00:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
די כבר עם איומי הקדמת הבחירות    גיוס החרדים איננו המאבק הנכון    הפריימריז לא יוצרים את הרשימות המיטביות    איסור פרסום נועד להסתיר את ערוות המשטרה    הכשרים לפסח גוזלים את כספי הלקוחות    הכדורגל השלילי של מוריניו עלה לו ביוקר
עידן יוסף
כך מאשימים הכתבים הזרים שטוענים גם ששוטרים מחבלים להם בציוד    70% מהעיתונאים בישראל: המשטרה מגבילה את חופש התנועה בירושלים באירועים חדשותיים    דוברת המשטרה הודיעה על הקמת חמ"ל חדש שיפעל גם בשבת וישפר את המענה לתקשורת
איתמר לוין
המשטרה לא ביצעה את כל הצעדים שגובשו לגבי מוקד 100 ולגבי מרכז השליטה של מחוז ש"י    אפודים בלתי תקינים וכלי רכב לא מתאימים למשימות השיטור באיו"ש
יצחק דנון
חברות א.ב איתם וקולנוע חדש מבקשות לאסור על המשטרה לרכוש נעליים ב-2.4 מיליון שקל מחברות שזכייתן במכרז בוטלה בשל הפגמים שנפלו בו
איתמר לוין
מה קורה כאשר המשטרה, שירות בתי הסוהר, הפרקליטות והמדינה בכלל צריכים לקיים את החוק ואת פסיקת בתי המשפט? במקרים רבים, לא קורה כלום: הם פשוט מצפצפים - אם משום שלא אכפת להם ואם משום שזה מה שנוח ומתאים להם
רשימות נוספות
גור פינקלשטיין תובע את המדינה  /  יצחק דנון
שוטרים ששיקרו במח"ש נקנסו ב-200-100 שקל  /  איתמר לוין
ביקורת בבג"ץ על מנדלבליט  /  איתמר לוין
רוני אלשיך צריך ללכת  /  איתמר לוין
משבר אמון  /  איתמר לוין
תאורה מסנוורת  /  דרור אידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il