X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס מבקשת את עזרת אירן להביא לשחרורו של המדען העירקי טה אלג'בורי העובד בשירות הזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם. גובר השת"פ בין חמאס ואירן כדי לסכל את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
▪  ▪  ▪
הנהגת החמאס [צילום: ראחים חאטיב/פלאש 90]

ראש אמ"ן הרצי הלוי אמר ב-26 במרס בוועידת "ישראל סיפור הצלחה" כי "ארגון חמאס נמצא בנקודת שפל, הוא במשבר אזרחי ותשתיתי חמור והוא רץ לזרועות אירן", "עליו להבין שמעשים אלו יחריפו את מצבו" הוא הזהיר.
ואכן,על-פי גורמים בחמאס, התנועה הגבירה באחרונה את התלות שלה באירן בכל הקשור לקבלת סיוע כספי ואמצעי לחימה,חמאס במצוקה, תהליך הפיוס עם פתח נכשל וקיבל את מכת המוות שלו אחרי ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה ראמי חמדאללה, הנהגת חמאס לא הצליחה להפיל בפח את מחמוד עבאס ו"למכור" לו את מודל חיזבאללה בלבנון ועכשיו היא צריכה להתמודד עם סנקציות כלכליות כבדות שהטיל מחמוד עבאס על רצועת עזה.
פרשת המדען העירקי
השבוע קיבלנו הוכחה נוספת לקשר ולתיאום ההדוק בין תנועת חמאס לאירן.
על-פי דיווח ב-26 במרץ בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה, תנועת חמאס פנתה לאירן בבקשה כי תתווך עבורה אצל שלטונות עירק כדי להביא לשחרורו של המדען העירקי טה אלג'בורי חבר הזרוע הצבאית של התנועה העצור בכלא העירקי.
טה אלג'בורי הוסגר לעירק מטורקיה, על-פי גורמים בחמאס, טורקיה חששה שהוא יחוסל בשטחה ולכן הסגירה אותו, עם הגיעו לבגדד הוא נעצר ונלקח לחקירה. אלג'בורי הגיע לטורקיה מהפיליפינים ב-23 בינואר השנה, גורמים בחמאס אמרו לעיתון "אל-אח'באר" כי הוא פותה ע"י שני סוכנים של המוסד הישראלי להגיע למאנילה ושם נחקר על קשריו עם חמאס ועל מחקרים שעשה לשיפור היכולת הטכנולוגית של הרקטות של חמאס.
אלג'בורי בן ה-63 הוא בוגר מגמת הנדסת טילים בשנת 1977 באוניברסיטה של בגדד ועבד בתעשיית הטילים של שליט עירק צדאם חוסיין. לפני כ-8 שנים גויס לזרוע הצבאית של חמאס, גורם בזרוע הצבאית אמר לעיתון כי אלג'בורי עבד ביחידה דומה לזו שבה עבד מהנדס המזל"טים התוניסאי אחמד א-זווארי שחוסל ע"י המוסד הישראלי ב-2017 בביתו בתוניסיה.
על-פי גורמים בחמאס, טה אלג'בורי עבד כיועץ צבאי של חמאס בסוריה וב-2012 עבר לטורקיה. סביר מאוד להניח שאירן תפעל אצל עירק להביא לשחרורו המיידי של טה אלג'בורי, לא מן הנמנע שהוא יגיע בסופו של דבר לרצועת עזה כדי לסייע בידע הטכנולוגי שלו לזרוע הצבאית של חמאס.
לקראת "עסקת המאה"
תנועת חמאס מודאגת מאוד מהתוכנית המדינית החדשה שרוקם הנשיא טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני המכונה "עסקת המאה". עיתון "אל-חיאת" דיווח ב-21 במרץ כי יש התקדמות גדולה בשיחות בין חמאס לאירן ולחיזבאללה בנושא הזה מכיוון שנקודת המוצא היא ש"עסקת המאה" היא "התוכנית המסוכנת ביותר בהיסטוריה של הסכסוך". לכן, חמאס פתחה בהתייעצויות עם מדינות ערביות ואיסלאמיות וגם עם רוסיה וסין כדי למצוא דרכים להתמודד עם התוכנית האמריקנית החדשה.
אסמעיל הניה, מנהיג חמאס, מנהל ברצועה מגעים עם מנהיגי הגי'האד האיסלאמי וארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית בנושא הזה וחמאס פועלת להקמת ברית פלשתינית-ערבית-איסלאמית נגד "עסקת המאה" של טראמפ.
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק התייחס בראיון טלוויזיוני שהעניק לערוץ "אלחיוואר" ב-16 במרץ ליחסי חמאס עם אירן ואמר: " יחסינו עם אירן מצוינים והיא מעניקה לנו הרבה ממה שחסר לנו, היחסים עם אירן שבים למה שהיה לפני האירועים בסוריה".
ברקע הדברים קיימים גם האיומים של הנשיא טראמפ להתנתק בקרוב מעסקת הגרעין עם אירן, אם המהלך הזה יקרה, סביר להניח כי הדבר יקרב עוד יותר את אירן וחמאס, מבחינתן הנשיא טראמפ הוא אויב מסוכן שצריך להתאחד נגדו בכל הכוח במיוחד כאשר הוא רוקם תוכנית שמטרתה, מבחינתן, להשמיד את הבעיה הפלשתינית.

תאריך:  27/03/2018   |   עודכן:  27/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מפקד מערך ההגנה האווירית: "הפעלת כיפת ברזל לא הייתה טעות, זיהינו ירי. יש במערכת רגישות יתר"    דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "התמרון כלל תרחישי התנגדות לישראל בים וביבשה"
אליהו קאופמן
המאבק של השמאל הישראלי למען הפליטים והמסתננים מאפריקה הפך למאבק מרשים אך כאן גם נשאלת השאלה מדוע אותו השמאל לא ניהל כל השנים מאבק דומה להחזרת הפליטים הפלשתינים?
ראובן לייב
המחווה האמריקנית מצד הנשיא דונלד טראמפ כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, דווקא סמוך כל כך ליום העצמאות הישראלי, עלולה בסופו של דבר להוביל לאי שקט בשטח
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מאמצת שיטת מאבק חדשה נגד ישראל תוך שימוש באזרחים כפי שהשתמשה בהם כ"מגן אנושי" במהלך מבצע צוק איתן. מדובר בניצול ציני של הפליטים הפלשתינים ומהלך תעמולתי שאין בו שום תועלת מדינית
עידן יוסף
הלילה ביצע החמאס ירי בתוך הרצועה במסגרת תמרון תרגול שקיים    בישראל זוהה הירי בטעות כתקיפה, וכעשר אזעקות נשמעו בשדרות, בעוטף עזה וחבל לכיש    טנק ירה לעבר עמדת החמאס בבית להייא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il