X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תמר זנדברג רצה במרץ, רצה למרחקים ארוכים, אך פסלה כבר במשוכה הראשונה ניתן לומר שרצה במרצ, אך נפלה במערבולת לדעתי - לא המעשה, כלומר ההתייעצות עם אסטרטג ימני הוא שהכשיל אותה אלא ניסיון ההכחשה, הסתירות, השקר, שהם חמורים יותר מהמעשה עצמו
▪  ▪  ▪
זנדברג. תקפה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
טשטוש ושקר
חבל שזנדברג או מי שידע וייעץ לה, לא למדו מההיסטוריה הפוליטית, שהרי נשיא ארה"ב ניקסון הודח/התפטר מתפקידו (הראשון בהיסטוריה האמריקנית), לא רק בשל פרשת ווטרגייט אלא בעיקר בשל ניסיון ההכחשה, ההסתרה, הטשטוש והשקר ("אזרחים - לא נוכל להמלט מההיסטוריה". אברהם לינקולן).

אומר דרשני
הקוד האתי של האקדמאים, אומנם באיחור, אך לא מאוחר מדי. מחבר הקוד האתי - פרופ' אסא כשר, שחיבר גם את הקוד האתי הצה"לי. כאשר הטכניות מבטל טקס קבלת פרס לפרופ' אומן, בעל פרס נובל לכלכלה, בשל דעותיו והיותו יהודי דתי לאומי - זה אומר יותר מדרשני.

"הדברנים הגדלים אינם יודעים מה רעיונותיהם, עד שהם שומעים אותם יוצאים מפיהם" (ארנסט המינגוויי).
"ספרי מוסר יש לנו די ויותר, אבל אנשי מוסר כל כך מעט" (יוסף חיים ברנר).
זנדברג שברה רגל כבר בתחילת הריצה
תמר זנדברג רק נבחרה ליו"ר מרצ וכבר הספיקה להוכיח שהיא פוליטיקאית קטנה שמעוותת את המציאות ומראה לנו מה זה פוליטיקה נקייה וחדשה. לאחר שתקפה את כל יריביה בימין על אי-אמינות ושקיפות, שכחה את תלמודה וקיבלה ייעוץ אסטרטגי מהיחצן הימני הבוטה קלוגהפט שתקף בעבר את השמאל ואת מרצ. ההסבר הקלוש שלה הוא ייתכן שטעיתי. ומה לגבי ההתבטאות בכנסת בוועדת הפנים כלפי חברי הליכוד - אתם חברים של הנאצים - גם כאן ההסבר הוא ייתכן שטעיתי... אז אולי חברי מרצ טעו בבחירתה ואם לא זה גם מצביע עליהם ודעותיהם. איזה דרך להתחיל את ההנהגה.
הקוד האתי לאקדמיה - מאוחר, אך לא מאוחר מדי
את הקוד האתי שעכשיו מעורר התנגדות של המרצים באקדמיה, היה צריך והיה ראוי לחוקק כבר לפני עשור. הטענות בדבר חופש אקדמי או סתימת פיות, הן סיסמאות שחוקות שעבר זמנן ולא עומדות במבחן הזמן וההיגיון.
איש לא מונע מהמרצים, בזמנם הפנוי והחופשי, שלא על חשבון המדינה ומשלם המיסים, לכתוב, להרצות בחוגי בית, במפלגות, אך יש היגיון רב למנוע דוקטריניזציה ושטיפת מוח לסטודנטים או לתיכוניסטים באוניברסיטאות או תיכונים.
סטודנטים ותלמידים, באים למוסדות אלה לרכוש השכלה, לרכוש כלים להבין, לנתח ולהגיע בעצמם להחלטות על דרכים, חשיבתן ובחירת דרכים בחיים. כאשר מרצים ומורים, מנסים לשכנעם, בדרכים עקיפות או מתוחכמות לחשוב כמוהם, או ללכת בדרכם, זאת שטיפת מוח פוליטית אסורה. זאת מטרת הקוד האתי - האקדמיה צריכה להכין, לתת כלים, ולתת לסטודנט/תלמיד להחליט בעצמו.
האם האקדמאים/מרצים/מורים מקיימים מצווה זו? לא ולא. הדוגמאות רבות בהם מרצים נהגו ונוהגים בריש גלי, להרצות על תפיסתם הפוליטית ואפילו היו מקרים של פגיעה בסטודנטים מבחינת הציונים או פגיעה בצורת עלבון פומבי לאלה שלא הסכימו או העזו להעביר ביקורת.
מרצה במכללת ספיר, הודיע שלא ימשיך בהרצאה, עד שסטודנט שחזר ממילואים בבגדי צה"ל, לא ייצא מהכיתה. האם זאת אקדמיה או עריצות מחשבתית? האם זה מרצה או קצין מחשבות חד-כיווניות, שמסית נגד המדינה ומוסדותיה.
האם המרצים באוניברסיטת בן-גוריון, שקראו לאוניברסיטאות בעולם להחרים את ישראל ומוסדותיה האקדמאים, מייצגים אקדמיה נאורה? האם יש תקדים בעולם, בו אוניברסיטה ומרצים שמקבלים שכר מהמדינה, מכספי הציבור, מרשים לעצמם להסית נגד ולקרוא לחרם על המדינה ועל המוסדות שבהם הם מרצים. זאת אקדמיה שאתם רוצים?
עשרות מרצים נאורים ומתנגדים, לסתימת פיות ובעד חופש דעה, שחתמו על מכתב כנגד הרצאתו של ראש ממשלה, באוניברסיטת ירושלים, כי דעותיו שונות והוא בא ממפלגת השלטון שלא מוצאת חן בעיניהם. זה לא מפריע להם.
ומה לגבי הטכניון בחיפה, שביטל טקס קבלת פרס לפרופ' אומן, זוכה פרס נובל בכלכלה בשל דעותיו ואמונתו. האם זה חופש אקדמי או סתימת פיות?
אי לכך, הקוד האתי בשעתו ובמקומו והוא שומר יותר על איזון ואיפוק, מזעקת השבר של המזויפים.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  01/04/2018   |   עודכן:  01/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זנדברג מול קוד אתי לאקדמאים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מטעה
1 העם  |  2/04/18 20:16
2
כל מילה במאמר זה, על שני
כל מילה  |  2/04/18 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
מותר להניח כי הסופר המקראי היה ער לחלוטין לעובדה כי הזיכרון הוא דינאמי, כי שולטים בו, כי הוא תלוי בזוכר    אילולי כן לא יכול היה לכתוב בלשון של ציווי "זָכוֹר אֶת הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם
יוני בן-מנחם
צה"ל התמודד בהצלחה עם אירועי "יום האדמה" אך בחמאס רואים בהם כמה הישגים גדולים וקמפיין "השיבה" ימשך כמתוכנן עד ה-15 במאי    חמאס הצליחה להעלות את הבעיה הפלשתינית מחדש לסדר היום העולמי ולהביך את הרש"פ והעומד בראשה    "עסקת המאה" של טראמפ נראית כחלום שאינו בר ביצוע
אפרים הלפרין
בישיבת של נשיאות מועצת העיתונות בלוד אמרה נשיאת מועצת העיתונות, בנוכחות נשיא המדינה "לא העיתונאי המציא את החקירה    הוא 'המביא', השליח, זוהי חובתו    העיתונאי ממלא את תפקידו"..." והיא יודעת עד כמה היא טועה, ולא בשוגג היא טועה, העיתונאי ממציא ועוד איך ממציא
רפי לאופרט
נמושות או מניפולטורים; הפרצוף הנשקף משתי הקטגוריות גם יחד אינו נחוץ למדינת ישראל ואינו משרת את האינטרסים החיוניים לה. הגודל אינו קובע אבל דפוסי ההתנהגות - קובעים גם קובעים. דרוש שינוי מהותי של המדיניות בשתי הקטגוריות
נסים ישעיהו
הקב"ה בפירוש: הוצאתי אתכם ממצרים לא רק כדי שלא תהיו עבדים לפרעה, אלא כי בחרתי בכם להיות עבדים לי. ואין דרך ביניים, זה או או
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il