X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי מקורות פלשתינים חיים בחבל עזה כ-1.8-1.9 מיליון נפש, אולם לנתון זה אין כלל חשיבות בוויכוח הפוליטי החריף בין שמאל לימין בישראל, כיוון שמאז ההינתקות שני הגושים מסכימים כי לישראל אין שאיפות טריטוריאליות על עזה
▪  ▪  ▪
נתון מקסימלי

לאחרונה קציני המנהל האזרחי, עיתונאים ופרשנים מבטאים את השקפתם לגבי היחס בין יהודים לערבים בחבל הארץ בין הים לנהר, מבלי לבדוק נתונים סטיסטיים אלמנטריים של הל.מ.ס, הנגישים לכל בר בי רב.
להלן העובדות (נכון לסוף מרס 2018): אוכלוסיית ישראל, כ-8.85 מיליון נפש, מתוכם כ-6.6 מיליון יהודים, כ-1.57 מיליון ערבים מוסלמים, כ-135,000 ערבים נוצרים, כ-145,000 דרוזים, וכ-400,000 "אחרים" (רובם ככולם הגיעו בגלי העלייה מברה"מ ואינם מוכרים על-ידי הרבנות כיהודים, למרות שהם חיים כאן כיהודים או נשואים ליהודים\יהודיות).
האוכלוסייה ביהודה ושומרון - כאן הדעות חלוקות. הרשות הפלישתינית טוענת כי חיים בה 2.881 מיליון איש (כולל ירושלים המזרחית), על-פי מקורות אחרים בחבל ארץ זה חיים רק 1.9 מיליון איש-לטענתם מאז 1967 היגרו ועזבו את האזור בממוצע 15,000 איש מדי שנה, ואכן בלא מעט ערים וכפרים יש מאות בתים ריקים מאדם, בעיקר של מהגרי משפחות עשירות החיות בחו"ל (אינם גורעים את המתגוררים בחו"ל יותר משנה).
על-פי מקורות פלשתינים חיים בחבל עזה כ-1.8-1.9 מיליון נפש, אולם לנתון זה אין כלל חשיבות בוויכוח הפוליטי החריף בין שמאל לימין בישראל, כיוון שמאז ההינתקות שני הגושים מסכימים כי לישראל אין שאיפות טריטוריאליות על עזה.
לאור האמור, במקרה הקיצוני ביותר, גם אם מאמצים את הנתון המקסימלי של הרשות הפלשתינית לגבי יהודה ושומרון, מדובר ב-4.155 מיליון ערבים (מוסלמים ונוצרים ישראלים ופלישתינים, מתוכם 330,000 החיים במזרח ירושלים), לעומת 7 מיליון יהודים (יהודים ו"אחרים"), קרי בין הים לנהר חיים סה"כ 11,145 מיליון נפש, שמתוכם 7 מיליון יהודים.
לכן כשאנו מסובין כולם סביב שולחן סדר הפסח - אמור מעתה, בין הים לנהר חיים כיום 63%-יהודים ו-37%-ערבים.
נ.ב: שתי הערות, לכל הבוחשים בנושא הדמוגרפי מטעמים פוליטיים - הראשונה דבריו של הסטיסטיקן הפלשתיני הראשון דר" חסן אבו לירדה, בראיון שנתן ל"ניו-יורק טיימס" מיד לאחר המפקד הראשון ב1997"מפקד האוכלוסין הפלישתינאי מהווה מכשיר יעיל להשלטת טרור פסיכולוגי"להפחדת יהודים לוויתורים סוחפים, ניפוח סיוע חוץ בינלאומי ואספקת מים.השני היא המגמה השלילית של קצב פריון האישה הערבית\פלשתינית לעומת המגמה החיובית בפריון האישה היהודית,קרי היחס והפער הנ"ל יילך ויגדל בעתיד.

הכותב הוא לשעבר סמנכ"ל לכלכלה ותכנון במשרד הכלכלה לשעבר.
תאריך:  01/04/2018   |   עודכן:  01/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי אחימאיר
הנה זה מה שצריכה ישראל להסביר. עזה היא ההוכחה, וקודם כל ל"שוחרי שלום" בתוכנו, כי אין פניהם של הפלשתינים לשלום, אין פניהם למו"מ אמיתי שיביא להכרה בישראל, להשלמה עמה ולהפסקת תוקפנותם הטרוריסטית. מה השתנה אצל שכנינו הערבים-הפלשתינים? - שום דבר
איתן קלינסקי
למארח הייתה קלטת נוספת, בה מספר פול רובסון פרקים מחייו לחוג של סופרים ואנשי רוח    כמי שאוהב את שירתו של הזמר פול רובסון הייתה זו חוויה מרגשת להאזין בסיום קריאת האגדה להקלטה    פול רובסון גילה למאזינים שאביו, ויליאם רובסון, היה עבד במדינת קרולינה
איתמר לוין
"אם יו"ר הרשות לא מעוניין לשבת לשיחות - נמצא גורם אחר לעבוד מולו"    "לא נתערב בדרכים בהן ישראל תתמודד עם הסכסוך"    "אין כמעט קרע בין ישראל ליהדות ארה"ב"
יוני בן-מנחם
צה"ל התמודד בהצלחה עם אירועי "יום האדמה" אך בחמאס רואים בהם כמה הישגים גדולים וקמפיין "השיבה" ימשך כמתוכנן עד ה-15 במאי    חמאס הצליחה להעלות את הבעיה הפלשתינית מחדש לסדר היום העולמי ולהביך את הרש"פ והעומד בראשה    "עסקת המאה" של טראמפ נראית כחלום שאינו בר ביצוע
עומר כרמון
"חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם"    ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני): "שולח חיזוק ועידוד לכל החיילות והחיילים של צה״ל ואנשי כוחות הביטחון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il