X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעקות הצדקניות נגד הבחירה בזאב רווח להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב, מתעלמת מכך שהוא לא הורשע בשום עבירה. תיק סגור הוא תיק סגור, ואין זה משנה כיצד נסגר. איננו רוצים לחיות בחברה בה מחרימים אדם עד סוף חייו למרות שלא הורשע
▪  ▪  ▪
50 שנות פעילות [צילום: יח"צ]

זאב רווח הוא שחקן, מפיק, תסריטאי, קומיקאי ובמאי קולנוע מוערך. הוא זכה בשלושה פרסי אופיר - שניים כשחקן הראשי הטוב ביותר ואחד על מפעל חיים. הוא שיחק, עד היום, ביותר מ-40 סרטי קולנוע (שאת חלקם הפיק וביים), ובולט במיוחד במה שמכונה "סרטי בורקס".
במשך עשרות שנים רווח מעלה חיוך על שפתיהם של מאות אלפי הצופים בו - אם בתיאטרון, אם בטלוויזיה ואם בקולנוע. חותמו האמנותי טבוע בחיי התרבות של מדינת ישראל לדורותיה. הוא אחד האמנים המזוהים ביותר עם מהות הישראליות, הווייתה וההווי שלה.
עם הכרזתה של השרה מירי רגב על בחירה בזאב רווח להדליק משואה ביום העצמאות ה- 70, החלו להישמע, כצפוי, צקצוקיהן של התובעות הצדקניות, לא לאשר לו להימנות עם המדליקים בגלל שנחשד, בשעתו, בהטרדה מינית. תגובתו של רווח לבחירה בו ממצה את ההצדקה לכך: "אל"ף, זה כבוד גדול. בי"ת, זה הכרה ב-50 שנות עבודה בלשמח אנשים. גימ"ל, אני מודה לאלוהים שזיכני ברגע המכובד והיפה הזה. אני מאחל לעצמי שימשיכו הכוחות שלי לשמח את העם הנפלא הזה".
לפני 12 שנה הוגשו נגד רווח שתי תלונות למשטרה בטענה שהטריד מינית וביצע מעשים מגונים בשתי שחקניות ששיחקו לצידו. הוא כלל לא הועמד לדין.
בית המשפט הוא המקום היחיד שאמורות להתברר בו חשדות. פסיקתו - לכאן או לכאן - היא הקובעת. אם חייהם של מי שתיקים שנפתחו נגדם בקול תרועה רמה ונסגרו בקול ענות חלושה ייהרסו, ועימם גם חיי משפחותיהם, אנחנו נחיה בחברה שבה אנשים חפים מפשע ימשיכו להירדף ולהיות מוחרמים, מנודים ומוקצים עד סוף ימיהם, מוכתמים לעד בקלון שלא הוכח, נרדפים לנצח על-ידי רוחות ושדים של סיוטים.
תיק סגור הוא תיק סגור.
גם אם רווח חצה את הרף המוסרי ועשה מעשים שלא היו צריכים להיעשות; גם אם שגה בפירושו את נוכחותן של נשים במחיצתו כהיתר לגעת בהן אף שלא קיבל היתר ואף לא נרמז שזה רצונן - מכאן ועד להחרמתו ישנו מרחק גדול מאוד.
גם אם מקובלת ההנחה, כי מן הראוי שכל אדם יישפט על-פי מעשיו - במשפט הזה הוא יצא זכאי (אף שלא בהכרח זך וצח כשלג). חשוב שרווח יבין שיש מעשים שלא ייעשו וגם שעובדת היותו אמן מפורסם ומוערך (ואולי דווקא וביתר שאת משום היותו כזה) לא מניחה לו שום הנחה, אינה מהווה נסיבה מקלה ואין בה כדי לזכות אותו בזכות-יתר. בה במידה - אין סיבה להחמיר עימו מעבר לחומרת הדין.
אי ההלימה בין הישגיו המוכחים של האמן לבין הרחקת הלכת המקופלת במחאה, שמובעת בעיקר ברשת החברתית, מלובה על-ידי קומץ. קימתן של נשים שהתלוננו בשעתו נגד רווח על הטרדה ביום שבו בישרה רגב על הבחירה בו להיות אחד ממדליקי המשואות ביום העצמאות, אולי בניסיון נואש, פאתטי, לעורר הד מקולן שגווע, אולי כדי לגייס חמלה מאוחרת ואולי כדי וליצור אווירה של דה-לגיטימציה של הבחירה בו, היא מעשה מקומם ומכעיס. זאב רווח ראוי להדליק משואה בזכות ובחסד (החסד האלוהי של כשרונו) ללא רעש הרקע הזה.
תעלה המשואה.

הכותבת עוסקת בייצוג חשודים בעבירות מין.
תאריך:  09/04/2018   |   עודכן:  09/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זאב זאב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נמאס כבר מכל המטורללות והצבועו
קורןנאוה טבריה  |  9/04/18 17:02
2
מה שייכת מחט לתחת?...!
עזרא מנצור  |  9/04/18 18:05
3
נמוכים מטילים צל ענק בשקיעה
yust  |  9/04/18 21:24
 
- בעניין מסתננים בדרום ת"א
עזרא מנצור  |  9/04/18 23:38
 
- אתה אחראי לעצמך ?
yust   |  10/04/18 12:40
 
- תגובה לעזרא מנצור
אבן שפטוטא  |  10/04/18 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות 70 שנה לישראל
רון בריימן
על טקסים ממלכתיים וצביעות: לו הייתה תמר זנדברג מסתכלת במראה הייתה רואה את הדמיון הרב בין יחסה לזכויות האדם לבין היחס שאותו היא מייחסת לנשיא האורח מהונדורס    מה לכרמי גילון ולסוגיית השתתפותו או אי-השתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס? רון בן-ישי, עיתונאי קטן שלי, אם אתה מחרים את ראש הממשלה, מן הראוי שתוותר על פרס ישראל!
עידן יוסף
נחשף השיר שלצליליו ירקדו ב-15 מוקדם בארץ בשחזור חגיגות הכרזת העצמאות בה' באייר
עידן יוסף
השניים סיכמו ביניהם כי נתניהו יוכל לנאום בטקס כמדליק משואה מעבר לנאום הרגיל, אך נאום רה"מ בכל עשור ייקבע כחלק מכללי הטקס    השרה מירי רגב: לא נכון שאת ההחלטה על חגיגות ה-80 אנחנו נקבל
יוסף אליעז
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לטקסים ולסמלים הודיעה לשחקנים הוותיקים כי ישתתפו בטקס הממלכתי בהר הרצל: "לתפארת מדינת ישראל ולתפארתה של התרבות הישראלית"    רווח: "אני מתרגש נורא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il