X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיבות שבגללם נכשל מבצע "מחיר למשתכן", נובע מתכנון לקוי של דירות וליקויי בנייה שהביאו זוגות צעירים רבים לוותר על זכיתם בדירה במסגרת המבצע קשה לדעת האם הירידה במחירי הדירות בחודשים האחרונים תמשך. מה שברור שמבצע "מחיר למשתכן", לא ייתן את המענה הראוי לבעיית חסרי הדיור והזוגות הצעירים
▪  ▪  ▪
משה נסטלבאום

הזוגות הצעירים לא פראיירים. עובדה. מבצע "מחיר למשתכן", נחל כישלון, רק הורדה דרסטית במחיר הדירות המוצעות לזוגות הצעירים במסגרת מבצע מחיר למשתכן אולי תהפוך אותו לאטרקטיבי.
ההגרלה האחרונה של דירות שנסגרה לפני חג הפסח, הבטיחה לששת אלפים זוגות צעירים מחוסרי דיור שיהפכו לבעלי דירות. קרוב
ל-5.000 זוגות צעירים זכו בהגרלה, אבל יותר מ-1700 דירות נותרו ללא ביקוש. הדירות שלא נמצא להן דורש, מצטרפות למאות דירות נוספות, מרביתן בנתיבות, נהריה, קריית גת, אילת וקריית ביאליק שעדיין ממתינות לקונה.
הסיבה העיקרית לעודף שנוצר הוא תכנון לקוי של דירות רבות בחלק מהפרויקטים, וליקויי בניה שיצרו למבצע תדמית שלילית שספק אם ניתן לתקן אותה. עכשיו יש מי שמציעים לפתוח את המכרזים הבאים גם למשקיעים חדשים שאינם זוגות צעירים, אבל הצעה כזאת היא בניגוד לעמדתו של שר האוצר שעד לפני זמן קצר ביקש להטיל מס על מי שמחזיקים ברשותם יותר מדירה אחת.
לשר האוצר הייתה כוונה להוריד משמעותית את מחירי הדיור כדי לאפשר למאות אלפי זוגות צעירים להגשים את חלום חייהם ולהגיע לדירה משלהם אלא שמשהו השתבש בדרך.
לא ברור אם מדובר בקבלנים שגילו להיטות לעשות קופה וניצלו את המצב להתעשרות מהירה, או שמישהו באוצר נרדם בשמירה. מה שברור שהזוגות הצעירים לא מוכנים להתפשר על דירות שאינן ראויות, כשמדובר בעסקה יקרה לטווח ארוך, בהשוואה לתמורה שהם מקבלים.
זוגות צעירים שזכו בדירות במסגרת מחיר למשתכן באזור מבוקש בהרצליה, סמוך לקיבוץ "גליל ים", ויתרו על הדירות בנימוק שאינן ראויות למגורים. המיקום אומנם אטרקטיבי, אבל חדרי שירותים ללא חלון למשל הוא קו אדום. זוגות צעירים רבים לא הסכימו להתפשר על איכות הבנייה. המשותף לכולם שכדי להגשים חלום יש צורך בהצעה אטרקטיבית ולא באחיזת עיניים.
למרות סירובם של זוגות צעירים לממש את זכייתם במבצע, זכה שר האוצר לבשורות טובות מכיוונה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ע"פ נתוני הלשכה נרשמה ירידה של 0.7 אחוזים במחירי הדירות בחודשים נובמבר דצמבר. באזור ירושלים נרשמה ירידה של 4.2 אחוזים. מחוז המרכז הוא המחוז היחיד שבו נרשמה עלייה של 0.5 אחוז במחירים.
רמת המחירים הממוצעת של דירות לרבעון הרביעי של שנת 2017 ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא 1.44 מיליון שקלים. לעומת 1.49 ברבעון השלישי של שנת 2017. המשמעות היא ירידה של שלושה אחוזים וחצי. אבל חשוב לציין שהירידה בשלושת החודשים האחרונים במחירי הדירות נובעת מהאטה בשוק הדירות. כך שקשה עדיין לדעת האם המגמה הזאת תמשך גם בחודשים הקרובים.
שר האוצר יכול לזקוף לזכותו השג שנובע מגידול בהתחלות הבנייה, אבל צריך להיות מוטרד מכך שמבצע מחיר למשתכן, לא הביא פתרון לאלפי זוגות צעירים, שהחליטו לא לממש את זכייתם משום שהם לא פראיירים.
המחבר הוא משפטן. הוא שימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב -ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי התנועה החדשה "יושרה לישראל", שקמה כדי להילחם בשחיתות וחבר ההנהלה שלה. המאמר הוא דעתו של הכותב ואינו מבטא את עמדת "יושרה לישראל".

תאריך:  14/04/2018   |   עודכן:  14/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפלופ הגדול" של מחיר למשתכן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש אחד גדול
רפ  |  14/04/18 17:24
2
כל הנתונים והמסקנות שגויים
נסטלבאום=פלופ  |  15/04/18 03:15
3
לא בדימונה כנסו
מנשה ערב  |  15/04/18 14:41
4
לא נשמע הגיוני
איך???  |  16/04/18 07:55
5
לא ייתכן לפרסם דברים לא מדוייק
נמאס מהשקרים  |  16/04/18 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ההכרעה איננה בין שלום למלחמה, או בין להיות יותר יפים או פחות יפים. ה"דיון" היה ונותר בין כניעה שלנו לעייפות שלהם. האלטרנטיבה שיש להציע לתושבי עזה היא בין המשך השחיקה שלהם לבין ויתור על האלימות - עם חמאס או בלעדיו - בתמורה לשיפור איכות החיים ורמת החיים; אם ידחו זאת תישאר להם רק ברירת ההגירה
נסים ישעיהו
מסופר על הרב מרדכי אליהו זצ"ל שבמוצאי חג הפסח ראה תור ארוך משתרך ליד מאפיית אנג'ל בירושלים בהמתנה ללחמניות הראשונות שיצאו מהתנור
בעז שפירא
חיילינו יהודים עם נשמה יהודית, רחמנים בני רחמנים אשר במסירות נפש שומרים עלינו תוך שהם מפגינים עדינות נפש משולבת בכוח הזרוע אותם הם מפעילים במשולב
יוסף אורן
ולכן, הבה נמתין לדברו של צה"ל שחוקר את האירוע    שאם לא כן נימצא עד מהרה כה נפחדים וכה מעורערים בצדקת קיומנו הריבוני בארץ הזו ובמוסריות מלחמתנו על עצמאותה של מדינת הלאום שלנו כאן
איתן קלינסקי
קשה להבין את הקביעה של איסור על האישה אחרי לידה לבוא אל המקדש במשך שְׁלוֹשִׁים וּשְׁלוֹשָׁה יָמִים אם מדובר בבן זכר, אבל אם האישה הביאה לעולם בת, חל עליה איסור לבוא אל חיקו של המקדש שִׁשִּׁים וְשִׁשָּה יָמִים    לשם מה יש להכפיל את טווח זמן הטומאה אם נולדה בת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il