X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אני ממש רוצה לספר לך שאני מכבסת ומגהצת מדים באהבה ובחרדת תפילה מחזקת כפתורים, משפצרת כומתות, בודקת כיסים והידיים תמיד רועדות לי ושאני נזכרת בך הדמעות זולגות ומרטיבות את הבגד בדיוק במקום של הלב, דמעות של אהבה וחרדה ואם צודקים כל אותם מאמינים שאומרים שנשמתך מרחפת ושומרת במקום הנשארים, אנא דוד, שמור לי אותם כי זה כל מה שיש לי
▪  ▪  ▪
דוד שלום נפל בשנת 1961 [צילום: אלבום משפחתי]

רוצה לכתוב לך מכתב כי מאז שנפלת אין לנו כתובת, יש לנו רק חלקת אלוקים קטנה, מכוסה בקצת אבק ופרחי עונה שצמחו מהדמעות. שמו של הנסיך הקטן מפלוגה ב' היה שלומי. שמו נכתב על כרית האבן שנפרשה עבורו על המצבה. אבל אני מרגישה שאני מוכרחה לספר לך על שנת 2018, על תקופה אחרת. מלחמות דומות ודור שגדל. על מדינה בת 70. על הנהגה מגוונת ועל הדברים שהשתנו. על שני בניי שהם ודור. גבוהים, שורשיים, לבושי מדים עם כומתה ירוקה ואפורה, הם ממלאים אותי באור.
כן דוד, שלוש כומתות בבית, אחת שחורה בארון זכוכית שלי מזכרת ממך, ושתיים אפורה וירוקה תלויות על הכתף שלהם. אנו כרגיל, שוב במלחמת קיום והישרדות על האדמה הזאת, אנו עוברים יחד דאגות. חרדות זיכרונות. חבר טוב, מזל שיש לי חבר טוב, חברה טוב שהם ודור שתמיד מחזקים במסירות ואהבה.
כבר המון שנים עברו מאז שנפלת, מעניין איך היית נראה היום. תמיד חשבתי שהחיים הם לנצח שלומי. אתה יודע, הכוכבים כבר לא נחוצים עוד. כיבו אותם אחד אחד מאז שהלכת. אבא שלי סיפר שהייתה בינכם אהבה מהסרטים, שלא היה בה רגע אחד בודד. סוף הסרט לא התחשב ברצונות הקהל, את הסוף האכזר יכלה רק המציאות לקיים. אבא שלי סיפר לי כי בחופשה האחרונה חגגתם יום הולדת 22. היית גבוה. חסון וחייכני. זללתם אבטיח וסברס והדלקתם זיקוקים. אתה יודע, את הזיקוקים מהיום הולדת האחרונה שלך, מחליף עכשיו נר תמיד, בלהבה מרצדת. אני יודעת שאם היה קו טלפון בשמים היית מתקשר ואומר שאתה עושה חיים. נשארו רק האזכרות, הכנסים, התמונות, המזכרות והזיכרונות.
הייתם מאושרים. הוא אמר שאיש לא ידע מה בנפשך, היית איש של חיים פשוטים, שיח עם האדמה, את ומחרשה. נדמה כי הזרע שנטמן בך, עתיד היה לפרוח לתפארת, להיות סמל של בן הארץ הזו - בן זרע נפילים. סמל חי - לא סמל מת. הארץ הזאת נתנה קורבנות, לו רק ידעתי באמת, כי אין יותר קורבנות - דיינו.
דסקית אחת עם מספר אישי
שלוש תמונות יחידות נותרו מיותמות באלבום שדהה עם השנים. נדמה שכבר לא רואים גברים כאלה. לוחם חסון, רעמת שיער שחורה שאפילו הכובע לא יכול היה לרסנה, חיוך בטוח שנעלם מפניהם של לוחמי סוף המאה שלנו. עיניים שלא ראו אינתיפאדה. עיניים מאמינות, בטוחות, שזוהי המלחמה הראשונה והאחרונה. כתפיים רחבות, אדירות כוח, ידיים שחושלו בעבודת בנייה.
הוא לא ידע כי העוזי הלפות לכתפו, יהפוך עם השנים לנשק חובה. בכל יום זיכרון אני מביטה שוב ושוב בתמונות שלו ומתפכחת יותר. אני מבינה שזהו מעגל קסמים מסוכן ומרדים. בסיוטים שלי אני רואה נעליים צבאיות מאובקות, ללא רגליים בתוכן. מצעד איוולת של מדים המדיפים ריח של אבק ורצון לחיות. כומתה ישנה מחוררת כולה. ודסקית אחת עם מספר אישי.
אנחנו זקוקים ליום הזה, כדי לשוב ולבחון שוב את זהותנו ויציבותנו כחברה. האבל בדד ישכון לו, בסופו של יום. האבל הוא אישי, בודד, פרטי, האבל האישי הוא מסע לכל החיים. ההורים השכולים הפכו עם השנים "לאנדרטה חיה" של הבנים שנפלו. ציפו מהם שיהיו חזקים. שיישאו באחריות ההנצחה לנצח ולזיכרון עולם. מצופה מהם לנשוך שפתיים ולא לומר דבר. אסור להראות את הכאב בחוץ. מותר היה לחוות יגון, רק מאחורי דלתיים סגורות.
אני ממש רוצה לספר לך שאני מכבסת ומגהצת מדים באהבה ובחרדת תפילה, מחזקת כפתורים. משפצרת כומתות. בודקת כיסים והידיים תמיד רועדות לי. ושאני נזכרת בך הדמעות זולגות ומרטיבות את הבגד בדיוק במקום של הלב. דמעות של אהבה וחרדה. ואם צודקים כל אותם מאמינים שאומרים שנשמתך מרחפת ושומרת במקום הנשארים, אנא דוד, שמור לי אותם כי זה כל מה שיש לי.

תאריך:  24/04/2018   |   עודכן:  24/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא לסמוך: עין צופיה על הכביש    אופניים קטלניים    נתתי לו קאבר - איפה המשוואה?    ולקינוח לא בחסות ממלכתית
אלי אלון
בצהרי יום העצמאות (19.4.18) הוענק בטקס חגיגי ומרשים ב"בית האופרה" שבתל אביב, במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אות יקירי תל אביב-יפו ל-14 יקירי העיר לשנת 2018    במעוטרים באות הנכבד הייתה ד"ר צפורה שפירא, יועצת הלשון המיתולוגית של "קול ישראל בתל אביב" יותר מ-20 שנים    לפניכם סיפור חייה
דויד סנדובסקי
במלאת שבעים שנה לישראל, עליה ללמוד את לקחי העבר: לשמור על טוהר הנשק ולהיזהר מנואלות הרפתקנית ביטחונית
עליס בליטנטל
במשך 70 שנותיה לא הייתה כזו חגיגת יומולדת למדינה כפי שהייתה השנה, בתשע"ח    חגיגה כה מושקעת, יצירתית ומלהיבה כמותה לא רואים בהוליווד    אך עצוב שחלק קטן בתוכנו, החמוצים, החמיצו פנים והעוו פניהם כשנשאלו לדעתם עליה    משום שהם כה מוטים, עד כי אינם מוכנים להודות במציאות
ראובן לייב
עוד לא נולד, מן הסתם, נאמן לישראל כמו אורי, חברי הטוב משכבר הימים, המשוגע למדינה, לדגלה ולשפתה, והלוואי שיהיו עוד רבים כמותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il