X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במקורותינו שגור הביטוי "לעתיד לבוא" לכאורה מבטאות מילים אלו זמן עתידי בו תבוא הגאולה, כביכול העתיד שעכשיו
▪  ▪  ▪
נס מופלא [צילום: קורינה קרן/פלאש 90]

רבות נכתב על גאולה וגלות. המילה 'גאולה' מורכבת מהמילה 'גולה' בתוספת האות א'. האות א' רומזת על הקב"ה שהוא "אלופו של עולם", ועל-ידי עבודתו של היהודי בגלות להכניס לעולם את הקב"ה הוא הופך את הגולה לגאולה.
במקורותינו שגור הביטוי "לעתיד לבוא". לכאורה מבטאות מילים אלו זמן עתידי בו תבוא הגאולה, כביכול העתיד שעכשיו.
כאשר הראה אלברט אינשטין שהזמן הוא יחסי, הוא טען שאדם הנמצא בחללית הנעה במהירות הקרובה למהירות האור, חווה את הזמן באופן שונה מאדם "נייח" העומד על כדור-הארץ. היום חוקרים את הזמן לעומק, ולא רק בפרמטר המהירות. חוקרי מוח מגלים שמהלך הזמן עלול להיות יחסי (לא קבוע) גם כאשר שני הצופים עומדים זה לצד זה.
כדי להוכיח שהזמן אינו הקבוע האוביקטיבי שאנו חשים שהוא, נדרשת עדיין דרך ארוכה. אבל מעט מזעיר מזה מכירים כולנו: מי לא חש פעם בפחד שגרם למספר שניות להידמות לנצח? צללים נעים במסע בג'ונגל, למשל, יכולים לבשר לך שאתה עלול להפוך בקרוב לטרף לבעלי חיים. תופעות אלה גורמות "לשים לב" כי כשאנו "שמים לב" יותר, המוח מעבד יותר מידע בשנייה, וממילא היא מכילה יותר תוכן. ניסויים הראו כי בזמן נפילה מ-45 מטר למשל, מעבד המוח בשנייה אחת פי ארבעה נתונים יותר מאשר במצב רגיל, וממילא נדמה לנו שהנפילה ארכה פי ארבע ממה שהיא באמת. כך גם המוח "מותח" זמן במהלך חויות חדשות, כמה מותח? האם לפי עוצמת החוויה? האם קיימת חוויה בעוצמה "עוצרת זמן" שתכניס אותנו לעידן הנצח?
יום גאולת ישראל
יהודים בכול העולם חיכו ומחכים שנים לגאולה, אפילו שהיא יכולה להתממש בכול רגע. כאשר נשאל רבי ישראל בעל שם טוב מחולל החסידות מתי תגיע? אמר: "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה" - לכשיפוצו מעיינות החסידות בכול העולם כולו - ללא שום התנייה של זמן.
על כן יהודים היו מחכים בכול יום שיבוא, והסיפורים הינם רבים: בתימן, באירופה ובאפריקה, וזה אחד מהמאורעות שארעו באי ג'רבא הסמוכה לטוניסיה. הרב שאול הכהן, היה הרב הראשי ברובע היהודי באי. הרב שאול פתח חנות בשוק וגם לימד תורה, היה בקיא הן בנגלה והן בנסתר, אך העדיף את דרך הפשט. הרב שאול כהן נצר למשפחת כוהנים התגעגע כל חייו ליום גאולת ישראל, ולקול השופר המכריז "הגיע זמן גאולתכם".
במשך אלפי שנים, עד לפני שנים לא רבות, רווחה התופעה של חטיפת אנשים ומכירתם לעבדי עולם לכול המרבה במחיר. בעיקר בארצות אפריקה היו חוטפים את השחורים, מצאצאי זרע חם. הקונה אותם היה שולט בהם עד עולם, בעיקר היה הדבר מקובל באלג'יריה במשך מאות שנים. עם התקדמות השנים והתפתחות הקידמה, החליטו יותר ויותר ראשי ממשלות להתנער מהתופעה הבזויה, ולשחרר את העבדים, לעשותם לבני חורין ככול האדם.
כששמע רבי שאול הכהן את דבר הפקודה החדשה, החל לבכות בכי תמרורים, עשה קריעה בבגדו וקול זעקתו החריד את כל הרובע. היהודים התקבצו סביבו ולא ידעו את נפשם, על מה כה נחרד הרב? כאשר יכול היה לדבר, שאל אותם, האם לא שמעו את דבר הכרוז? הם עדיין לא הבינו במה דברים אמורים. הרי הרב אינו מחזיק בביתו עבדים או שפחות, על מה הזעקה, תהו?
יבוא לציון גואל
"שמעוני אחי", זעק "דעו שעבדים אלה הינם מזרע כנען אשר נח גזר עליו, 'עבד עבדים יהיה לאחיו'. כעת רואים הנכם כי ה' פקד אותו לטובה, והוציאו לחופשי, איך אראה את עמי, האומה הנבחרת, בני אברהם יצחק ויעקב, נמצאים תחת שיעבוד ונתונים לבוז ולכליה? מדוע זה חלפו אלפיים שנים מאז יצאנו לגלות"?
דברי הרב שיצאו מפיו כאש יוקדת הביאו את היהודים לבכייה. והרב המשיך, "הגלות באה בגלל חטאינו, ואם יתעורר לבנו לתשובה, יפדה אותנו הקב"ה כמו שפדה מגלות מצרים ומגלות בבל ואז ינחיל לנו את הארץ הקדושה ויבוא לציון גואל ובית המקדש יקום על מכונו".
הרב הלך לביתו ונרדם ורעייתו ראתה כי בשנתו אור שכן על פניו. הוא הקיץ וסח לה מיד, זה עתה התבשרתי כי ישועתנו קרובה לבוא, ו-ה' יסיר את חרפת הגלות וישיב בנים לגבולם. שמחה הרבנית, ושאלה, "האם אנו נזכה לכך"?
דוק של עצב עלה על פני הרב, גם לא בני יחידי משה (מחבר ספר "פני משה" על התורה), גם לא בני בני, אמר, אבל אולי ניניי. ואכן, אחרון ניניו של הגאון רבי שאול הכהן, היה הגאון רבי מרדכי אמייס הכהן ראב"ד טוניסיה. הוא האריך ימים קרוב לתשעים שנה, ואף שלא זכה לעלות לארץ הקודש, היו עיניו פקוחות לכול ידיעה שהגיעה מהארץ בהסבירו שהוא הנין האחרון לשושלת רבי שאול, וכבר מובטחת הגאולה.
סימני הגאולה
די בהבטה שטחית סביבנו כדי לראות את הנס המופלא, בתוכו אנו חיים. כן נס, קיום בארץ הזו המוקפת אויבים, התפתחות מדהימה: מדעית, כלכלית, ביטחונית, טכנולוגית, חקלאית, מדינית (מדינות הקיימות מאות בשנים, עדיין חיות בעולם שלישי), קיבוץ גלויות מופלא המרכיב את הפסיפס של העם בישראל, משמעות חיה לפסוק "ארץ אשר עיני אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה".
אכן העובדה שיהודים מכול קצוות תבל מתקבצים לארץ אבותיהם, היא ללא ספק מסימני הגאולה, אבל בהלכות מלכים לרמב"ם מתוארת הגאולה כמאורע המבוסס על התגלותו של מלך מבית דוד. כך או כך, אולי כפי שכיוון אלברט אינשטיין, העתיד שעכשיו.

תאריך:  25/04/2018   |   עודכן:  25/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתיד שעכשיו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר גדול!!
משה גרינפלד  |  25/04/18 09:05
2
את יכולה
אבנר צפוני  |  25/04/18 11:25
 
- מבין ורואה בפשטות כל כך שכל
כל בר דעת  |  26/04/18 08:33
3
הורי גרבאים
נהניתי השכלתי  |  25/04/18 21:26
4
העתיד שעכשיו
ארנפרוינד חסיה  |  26/04/18 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר בנימיני
אף שמלאו למערכת המשפט הישראלית 70 שנה, נראה כי עדיין ישנם נושאים בהם ראוי היה אם המחוקק הישראלי היה מביט בנעשה מעבר לים, ולומד כיצד ניתן לייצר שוק חופשי מחד-גיסא, אך בו בזמן, להגביר את השוויוניות בין החברות הגדולות ליזמים הקטנים, באופן שיטיב בסופו של דבר, עם שני הצדדים
אורנה רב-הון
התורה דורשת מאתנו דבר נעלה וקשה ביותר: להתגבר על הנטייה הטבעית הזו, ולברוא לעצמנו דרך התנהגות חדשה, דרך שבה אנו יכולים לראות את האחר, ממש לראות אותו, לחוש את כאבו, לסלוח לו אם פגע בנו, ולחיות עמו בשלום
אורי שרגיל
בעבר פגשתי את מנהל הפרויקט הזה בכובע אחר בהזדמנויות שונות שהחמיצו כולן    כי אני מחליף כובעים כמו שבני אדם מחליפים חולצות ועקרונות כשצריך ו/או מתבקש
רפי לאופרט
המפתח להגברת ההתלהמות התקשורתית בחודשים האחרונים, הוא מאבק המאסף של השמאל ושלוחותיו במרכז לשימור ההגמוניה במגזר היהודי, בשילוב עם ניסיון סרק לעצור את החלת הריבונות הישראלית על איו"ש    ניתן להפסיק זאת על-ידי מהלכי תחיקה ומימוש, בהליך דמוקרטי למשעי של האג'נדה הלאומית ללא דיחוי נוסף
מנחם רהט
לכאורה נראה שצירוף המלים הזה הוא בבחינת תרתי דסתרי, אך הסקרים והמציאות הריאלית מוכחים שכמחצית מהחרדים רואים עצמם ציונים    אם יש ציונות דתית, למה שלא תהיה ציונות חרדית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il