X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פלשתינים בגבול הרצועה [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלרש 90]
שינוי כללי המשחק ברצועה
צה"ל עובר לתקיפות עומק ברצועה בניסיון להרתיע את חמאס מלהחדיר פעילים דרך גדר הגבול לישראל. חמאס איננה מעוניינת בעימות צבאי עם ישראל לכן על צה"ל להחריף את תגובותיו לקראת "יום הנכבה" ב-15 במאי

ב-28 באפריל לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל-האוויר הישראלי 6 מטרות של הקומנדו הימי של חמאס בעומק רצועת עזה בתגובה לעליה בהיקף האלימות וניסיונות החדירה הנרחבים מהרצועה לתוך שטח ישראל במסגרת קמפיין "צעדת השיבה" של תנועת חמאס.
על-פי גורמים ביטחוניים בישראל, צה"ל החל לנקוט במדיניות חדשה כדי להתמודד עם "צעדת השיבה" והוא יעבור לשיטה של הפצצת יעדי חמאס בעומק הרצועה בכל יום שישי שבו ייעשו ניסיונות לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגועים נגד צה"ל על גדר הגבול ברצועת עזה.
צה"ל משנה באופן חד-צדדי את כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה לקראת "יום הנכבה" ב-15 במאי, שאמור להיות השיא של קמפיין "צעדת השיבה", שבו כבר הודיעו בכירי חמאס מראש כי עשרות אלפים של תושבי הרצועה מתכוונים לחתוך את גדר הגבול ולהיכנס כדי להגיע לכפרים והאדמות ש"נגזלו" מהם בשנת 1948. מאז תחילת קמפיין "צעדת השיבה" נהרגו על-פי הפלשתינים 44 תושבים מהרצועה וכ-7000 נפצעו, זה לא מפריע להנהגת חמאס להמשיך בקמפיין ואף להרחיבו מעבר ל-15 במאי.
עד כה הכילה תנועת חמאס את האירועים ותיחמה את העימות עם חיילי צה"ל לאזור הגדר בלבד, היא לא הגיבה בירי רקטות לעבר ישראל ונמנעה מהסלמה ומהתדרדרות לעימות כולל. אולם, הנהגת חמאס בראשות אסמעיל הניה בטוחה שהיא מצאה את "עקב אכילס" של ישראל והיא מחזיקה בקלף מנצח, היא יודעת היטב שהשגת יעד "זכות השיבה" לתחומי מדינת ישראל איננה ריאלית, אך היא קבעה לעצמה יעד נוסף והוא שבירת המצור הישראלי על רצועת עזה.
לכן, בשבועות האחרונים, בהוראתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה הורחבה הסיסמה של קמפיין "צעדת השיבה" לסיסמה חדשה שהיא "קמפיין צעדת השיבה ושבירת המצור".
בתנועת חמאס אומרים כי שינוי המדיניות הישראלית משקף את התסכול הישראלי מחוסר היכולת של צה"ל לעמוד בפני "מלחמת התשה" חדשה בגבול רצועת עזה שתימשך גם מעבר ל-15 במאי.
השאלה היא האם שינוי כללי המשחק ע"י ישראל ירסן את תנועת חמאס או שהוא ידחוף את ההנגת התנועה לשנות את מדיניותה ולצאת לעימות צבאי כולל עם ישראל.
ההחלטה של ישראל לשנות את כללי המשחק היא מוצדקת ונכונה והתגובה בעומק הרצועה צריכה אף להיות חריפה יותר כדי להרתיע את חמאס מתוכניותיה.
למרות הצהרותיה ואיומיה, הנהגת חמאס מכילה את תגובות צה"ל והיא איננה מעוניינת בסבב לחימה חדש נגד ישראל מהסיבות הבאות.
  • לישראל יש יתרון צבאי ברצועה במיוחד לאחר שהיא ניטרלה את פרויקט המנהרות החודרות של חמאס והיא נהנית מגיבוי אמריקני חסר תקדים.
  • הציבור ברצועה איננו מעוניין במלחמה חדשה ברצועת עזה והוא עדיין מלקק את פצעי המלחמה הקודמת בקיץ 2014.
  • עימות צבאי עם ישראל יביא להפסקה מיידית של קמפיין "צעדת השיבה" וההישגים המדיניים וההסברתיים של חמאס ירדו לטימיון
  • צום חודש הרמאדאן מתקרב והנהגת החמאס איננה מעוניינת במלחמה בחודש הקדוש למוסלמים.
אלה הם השיקולים של הנהגת חמאס, אולם, גם ישראל תצטרך להחליט לאן מועדות פניה והאם היא מעדיפה הכרעה צבאית מהירה או כניסה ל"מלחמת התשה" עממית ללא הגבלת זמן, כמובן שברקע הדברים עומדות גם המתיחות בגבול הצפון והאפשרות לתגובה צבאית אירנית עקב ההתקפה על שדה התעופה T-4 המיוחסת לשיראל שבה נהרגו 7 אנשי צבא אירניים.
בינתיים, ישראל צריכה להגיב בתקיפות רבה ואף להרחיב את תגובתה הצבאית בעומק הרצועה על כל ניסיון חדירה לישראל דרך גבול הרצועה או נייסיונות פיגוע נגד חיילי צה"ל, היא צריכה ליצור מאזן הרתעה חדש ומהיר לפני "יום הנכבה" ב-15 במאי.
סביר להניח שהנהגת חמאס מאוד מעוניינת בהצלחת הפעילויות שהיא מתכננת לקראת "יום הנכבה" לא תיזום עימות צבאי עם ישראל לפני כן, לכן, בפני צה"ל עומדים כשבועיים ימים כדי לנסות וליצור הרתעה ואף לעשות פעולות שונות בשטח לאורך גבול הרצועה שיבהירו לפלשתינים כי יהיה זה סיכון גדול מאוד מבחינתם לנסות ולחדור דרך גדר הגבול לשטח ישראל.

תאריך:  30/04/2018   |   עודכן:  30/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינוי כללי המשחק ברצועה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון האידיאלי
אזרח הוגן  |  30/04/18 13:15
2
הערבים מבינים כוח ומעריכים כוח
אקטואלי  |  30/04/18 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בנסיון הפיגוע הראשון חוסל מחבל וחברו נתפס כאשר ניסו לחבל בגדר המערכת    באירוע השני השליכו שני מחבלים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוח צבאי ליד כיסופים וחוסלו בידי כוח של גולני
איתמר לוין
מבקשת לדחות על הסף שתי עתירות נגד הוראות הפתיחה באש מול ההפגנות בגבול עזה    טוענת שמדובר בפעילות מלחמתית ושההוראות עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ופסיקת בג"ץ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ראויה שנזכור אותה, חימוש מדויק, הסלמה, חרפה וזהירות    שבוע טוב
יוני בן-מנחם
בכירים ברש"פ מתחילים לצאת בגלוי נגד קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס ברצועת עזה. יו"ר הרש"פ חושש שהצלחת הקמפיין תחזק את מעמדה של חמאס ותערער את יציבות שלטונו בגדה
עומר כרמון
ליברמן בהרצאה בוושינגטון: "הרוסים מאוד פרגמטיים. אפשר לסגור עמם עסקות ואנו מבינים את האינטרסים שלהם"    "שלום אמיתי הוא אשליה. יש לחתום על הסכם עם הליגה הערבית והפלשתינים על מציאת פתרון לערביי ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il