X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן זוממת להשמיד את ישראל מסתבר כי אירן כבר החלה בתהליך זה, אשר נקטע עכשיו, בעודו באיבו, על-ידי התקיפה האווירית (לפי פרסומים זרים, על-ידי ישראל), ביום שני לפנות בוקר נטען כי ישראל השמידה, כבר בשלב הראשוני הזה, ל"טיפול" שהיא מייעדת לכוחות האירניים בסוריה, כ-200 טילים כבדים
▪  ▪  ▪
נתניהו. קריעה דרמטית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הופעתו של רה"מ באמצעי התקשורת ביום שני בערב, הייתה בבחינת קריעה דרמטית של מסכת השקרים האירנית, שתעתעה בעולם כולו במשך עשור.
האירנים הפכו את הרמאות לשיטה. מאחרי הרעלה שהורדה על אירן למעשה מאז ההפיכה של האייטוללה חומייני (1979), נגזרה שתיקה על הנעשה שם בתחום המחקר והפיתוח, באתרי הגרעין האירני. מאחרי הכיסוי המתקתק של החיוכים האירניים כלפי המערב, הסתתרה מזימת זדון מחושבת ושקולה, בכוחה קיוותה ההנהגה האירנית להשיג שתי מטרות תאומות: האחת לבנות כוח מיוחד בסוריה, להעצים אותו באופן שיטתי, עד לדרגה בה ניתן יהיה להשמיד את ישראל, בעזרת טילים כבדים שיוצבו במחנות מיוחדים במרחב הסורי. מסתבר כי אירן כבר החלה בתהליך זה, אשר נקטע עכשיו, בעודו באיבו, על-ידי התקיפה האווירית (לפי פרסומים זרים, על-ידי ישראל), ביום שני לפנות בוקר. נטען כי ישראל השמידה, כבר בשלב הראשוני הזה, ל"טיפול" שהיא מייעדת לכוחות האירניים בסוריה, כ-200 טילים כבדים.
המטרה השנייה של האירנים היא להקים בסיס כוח גדול בסוריה, כנראה בשילוב עם בניית נמל מיוחד בחוף הסורי. בעזרת תהליך זה של העצמת כוחה, קיוותה אירן להגדיל בהדרגה את נוכחותה הצבאית בסוריה, ולהפוך מדינה זו לבסיס אווירי, כאמור (כולל טילי), ימי וכנראה גם אתר לריכוז חי"ר ושריון, בהיקף גדול. הפרויקט השני מיועד לאיום על מדינות ערב הסוניות אבל כמובן, גם ואולי בעיקר, על ישראל. כל אותו זמן תציג אירן את הבעת התום המיוחדת, את הפנים המחייכות, לאזרחי המערב. היא תמתין לסיום מועד ההסכם (עוד כשבע שנים), במהלכו נאסר עליה לייצר נשק גרעיני. אבל תעשה הכל, כפי שהבהיר רה"מ ביום שני בערב, על-מנת שיושלמו כל ההכנות, וכל שנותר יהיה לה לעשות בתום שנות ההמתנה, יהיה אך ורק ללחוץ על הדוושה.
בעוד אנחנו צופים משתאים לנוכח הכמות העצומה של מידע "טרי" ורלוונטי שהמודיעין הישראלי הצליח לשים עליו את ידיו, עכשיו, ולהצגתו המזהירה על-ידי רה"מ בפני כל העולם, השיג מהלך זה הישג משמעותי ברור: מתן לגיטימציה עצומה לנשיא האמריקני, למהלך אותו הוא מתכנן מזה זמן: לצאת מן ההסכם עם אירן ולחדש את הסנקציות נגדה. הישג זה, אם אכן יושג ויוצא אל הפועל, הוא יהווה, ללא כל ספק, הצלחה של נתניהו במהלכיו אותם תכננן וביצע בקפידה, במהלך השנים האחרונות, עת בנה, באורך רוח ובשקידה, מאז נאומו בקונגרס (3 במרס 2015)1 ועכשיו תוך התייעצות עם הנשיא טראמפ ועם מנהיגים ערביים, דוגמת הנסיך סלמאן מסעודיה, א-סיסי ממצריים ועבדאללה מלך ירדן, מערכת יחסים חדשה במזרח התיכון ויזכה בנצחון טקטי חשוב מאוד כאשר הנשיא האמריקני יגויס ויחויב למחנה זה ולאינטרסים שלו.
נתניהו: חשיפת המסמכים לעולם הפכה את סימני השאלה לסימני קריאה
ביום שלישי (למחרת) השיב רה"מ לכתבים והתייחס גם לנושא האמור. הוא אמר כי תוכנית הגרעין האירנית נלקחה על-ידי המוסד הישראלי היישר מארכיון סודי בדרום אירן.
נתניהו ציין כי החשיבות של חשיפת המסמכים לעולם בכך שהיא הפכה את סימני השאלה לסימני קריאה. "במהלך השנה האחרונה התארגנו כדי להשיג את המידע הזה. הצגתי אותו ב-5 במרץ לטראמפ והעברתי את כל החומר גם לגורמי המודיעין האמריקני", אמר ראש הממשלה.
נתניהו שוחח ביום שני עם מנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה. "הם מתעניינים בחומר ובקרוב ישלחו משלחות של גורמי מודיעין ואנשי מקצוע לכאן, לישראל, כדי לראות ולקבל את החומר המודיעיני".

הערות

1. כבר אז, בעת נאומו בקונגרס, שנישא כזכור בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס של ארצות הברית, טען נתניהו כי המדינות העתידות לחתום על ההסכם עם אירן, יחתמו בדיעבד על הסכם גרוע. וכי אירן מקפידה להסתיר מהעולם את היקף הפיתוח הגרעיני שהיא מבצעת. כמו-כן הציג נתניהו את הסכנה ממרוץ חימוש גרעיני, שעתיד להתרחש בקרב מדינות ערב בעקבות הצטיידותה הצפויה של אירן בנשק גרעיני.

תאריך:  02/05/2018   |   עודכן:  02/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם השקרים האירני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביטול ההסכם חייב להתבצע!!!
אקטואלי  |  4/05/18 21:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
חודש מאי הוא חודש קריטי בכל הקשור להתעצמותה הגרעינית של אירן והתבססותה בסוריה וברצועת עזה. ישראל נמצאת במסלול התנגשות צבאית עם אירן אך לא בהכרח במסלול של מלחמה כוללת
זוהר בן-אשר
תגובות העולם, לרבות של הימין השמרני בארה"ב, היא חד-משמעית: אין במה שאומר נתניהו חדש ומה שחשוב יותר, אין בדבריו אפילו שמץ הוכחה שאירן איננה עומדת בהסכם, גם אם היא שיקרה בעבר
זאב בן-יוסף
ההישג המודיעיני הכביר שהציג נתניהו בנאום מכונן נועד רק לחזק את עמדתנו הבלתי מתפשרת ביחס לאירן, גם בנושא הגרעין וגם כלפי ניסיונותיה להתבסס לאורך גבולותינו
איתמר לוין
הארכיון האירני מלמד על שקרים והונאה לפני חתימת הסכם הגרעין ואחריה    נכון שאין בו "אקדח מעשן", אך הראיות הנסיבתיות מרשיעות די הצורך    התגובה התקשורתית בישראל מלמד על הזניית התחום אפילו בנושאים החיוניים ביותר לקיומנו
איתמר לוין
אומר שעליו לראות במפורט את המסמכים מהארכיון הגרעיני האירני, אך כבר כעת ניתן לקבוע שהמצב אינו מתקבל על הדעת    "אולי נדון על הסכם חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il