X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נהג - פעוט מאחוריך טיולים - רולטה ישראלית? ומה המשותף לשני האייטמים? רמז תרבות הסמוך ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
נשמות רכות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לא תשכח
שיסבירו לי כל המומחים המלומדים, איך אפשר לשכוח ברכב את הפעוֹט היקר מכל להוריו. למרות כל האמצעים הטכניים המגוונים, העומדים לרשות הנהגים, עדיין שוב אנו עדים לתינוקות שנשכחו שמתים מחום.
כי זהו בדיוק העניין. אם הורים זקוקים לתזכורת טכנית כדי לא לשכוח את ילדם במכונית, הם במצב גרוע וּזקוקים לפשפש היטב בטיב הוֹרוּתם וזיקתם הנפשית האמיתית לפעוֹט, שנראֶה שנופל בחשיבותו אף מהפלאפון, שאותו, למרבה האבסורד, לא ממהרים לשכוח. מדובר בתופעה לא טבעית שכמוה לא ידענו בדור טרום המסכים.
הגיעה השעה להטיל עונשי מאסר וּקנסות כבדים על הורים אלה (שהרי הישראלי לומד דרך הכיס), כדי להרתיע הורים אחרים ממעשה נפשע זה, וּבכך למנוע את האסון המיותר הבא של תינוקות וּפעוטות חסרי ישע.
לתשומת לב הכנסת ורשויות אכיפת החוק.
תרבות הסמוך
דומה שלא צריך להיות מנהל ותיק של מכינה קדם צבאית מצויינת כדי לדעת שלא מתקרבים לאזור מוּכה שיטפונות במזג אוויר בלתי יציב, ובוודאי לא סוחפים לשם תלמידים, שאחריות המוסד עליהם, כדי לסכנם חלילה. כי חייהם הם לא רולטה ישראלית.
ועם כל הכבוד לתרבות הסמוך במחוזותינו, יותר מאשר 'סמוך על המומחים', החזאים וקציני ביטחון, שאינה פוסחת גם על מנהלים ואנשי חינוך, והאמונה הכֵּנה ש'לנו זה לא יקרה' - חבל שאולי רק אסון קטלני, בממדים שצפינו למרבה הצער בנחל צפית, יפריך תפיסה מעוותת זו.
ראינו שהחיפזון מהשטן. ועכשיו תגידו, איזו דוגמה חינוכית לתלמידים משמשים מחנכים פזיזים, חסרי אחריות ושיקול דעת שגרמו בפזיזותם לאסון הנורא?
לי זה לא יקרה?
אז מה המשותף לאסון הערבה הקטלני וּלשיכחת פעוטות ברכב? עוד לא ניחשתם? תרבות הסמוֹך הכֹּה ישראלית, שאינה פוסחת לא על אנשי חינוך וּמנהלים ותיקים, כמו גם על הורים, והאמונה ש'לי זה לא יקרה', עד שלמרבה הצער זה קורה כנגד כל המיתוסים היפים.
כי המיתוסים, ככל הנראֶה, אינם מבחינים בין תינוקות חסרי ישע לתלמידי מכינה, שהֶעתיד לפניהם, וגם לא בין הורים למנהלים. הם שמובילים לחיפזון, שהוא כידוע מהשטן, צייד הנפשות המוביל, וּמוֹכר לו נשמות רכות ונשמות נערים בלי רחמים.
פסוקו
מנהל המכינה 'בני ציון': יוּבל המבולבל?
כוכב נולד - הקול שָפיט
רֶצח במשפחה: הוֹם דְּקוֹר
יפו מוארת - יפאורה
נפטר בשיבה טובה: עוֹבֵר וָסָב

תאריך:  02/05/2018   |   עודכן:  02/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
יתרונותיה המדיניים, המודיעיניים וההסברתיים עולים על נזק אפשרי ביכולות המודיעין של ישראל    מדובר בהישג שאין לו אח ורע בהיסטוריה שלנו ובעולם    אפשר לסלוד מהתנהלות ביבי ואשתו אך אי-אפשר להתעלם ממעלותיו, ומעטים כמותו המסוגלים להציג לציבור בצורה נפלאה נושא טכני מורכב ומסובך
מאיר חוטקובסקי
הוא כאילו הגיע משום מקום    כשמפלגת הגמלאים התנדפה הוא ירד לתהום הנשייה    יעקב בן יזרי ז"ל בן 91 במותו, איש ציבור, ח"כ ושר, היה איש חם ורגיש שחזונו להיטיב את מצבם של הזקנים במדינה התרסק    בערוב ימיו חווה על בשרו את אטימות המערכות השלטוניות אותה חשים הזקנים מאז קום המדינה
ציפורה חלפון
האח הגדול לא אמור להחליף את השכל הישר, ופה, בנחל צפית, פשוט לא היה שכל ישר    אם מישהו פה חי בסרט וחושב שתהיה פה לקיחת אחריות ועונש הולם לאנשים הנוגעים בדבר, כדאי שתתעוררו, פה זה ישראבלוף    החלטור החפיפניקיות והקמבון הפכו לאסון מדינה
יצחק מאיר
ההופעה הדרמטית של ראש הממשלה אל מול אומות כל העולם כולו - סיפור מדהים באשפי מלחמת החרש שנכנסו שהביאו מאירן מה ששום דמיון לא יכול היה להעלות על הדעת לא שהוא קיים ולא שהוא ניתן לפריצה ולא שאפשר להימלט כשהמלקוח בין שיני האנשים שלנו
ראובן לייב
ישראל מצווה לעשות את הכל כדי למנוע את הפיכתה של החזית הצפונית כבסיס אירני קדמי כנגדה, יהיה המחיר אשר יהיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il