X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברש"פ בטוחים כי ישראל פועלת להחליף את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כפי שעשתה ליאסר ערפאת ולהציגו כבלתי רלוונטי. כל סנקציה ישראלית נגד עבאס רק תחזק את מעמדו, לכן יש לאפשר לו לפרוש מהזירה הפוליטית ללא שום סנקציות נגדו אך להמשיך להוקיע בעולם את שקריו
▪  ▪  ▪
[צילום: נאסר נאסר/AP]

ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הייתה הצלחה בסוף השבוע שעבר לאחר שניצל את כינוס המל"פ להשתלט על אש"פ, לחסל פוליטית את מתנגדיו ולנטרל את חמאס מהאפשרות להשתתף בקרב הירושה ולהשתלט על ראשות הרש"פ, אך הוא הסתבך בנאומו במל"פ לאחר שהשמיע הערות אנטישמיות נגד היהודים דבר שהביא עליו מתקפה מדינית ותקשורתית ישראלית וגל של ביקורת בינלאומית. בלחץ של מקורביו ובראשם מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאאב עריקאת שחששו כי יפגעו האינטרסים המדיניים של הרש"פ בעקבות דבריו של יו"ר הרש"פ על היהודים והשואה, פרסם מחמוד עבאס ב-4 במאי הודעת התנצלות.
ההודעה פורסמה בשפה האנגלית בלבד ולא הייתה בה שום חזרה מהדברים שנאמרו על היהודים, מחמוד עבאס פשוט התנצל בפני כל מי שנפגע בדבריו, הדבר החשוב לו היה שהודעת ההתנצלות תופץ ברחבי העולם,הוא כבר הבין שבישראל לא מאמינים לשום מילה שלו.
ההתנצלות סייעה לו למנוע הודעת גינוי במועצת הביטחון של האו"ם, ניקי היילי שגרירת ארה"ב באו"ם, יזמה מהלך של הודעת גינוי במועצת הביטחון נגד דברי הבלע של מחמוד עבאס אך נציג כווית טען בדיון כי מדובר בהודעה חד-צדדית וכי מחמוד עבאס התנצל על דבריו, מכיוון שההודעות במועצת הביטחון מחייבות קונסנזוס של כל החברות במועצה, ניצל מחמוד עבאס מהודעת הגינוי. אבל, אין מה לטעות, האווירה ביחסים בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לבין ממשלת ישראל טעונה ומתוחה כבר תקופה ארוכה והדרג המדיני סבור כי הוא איננו פרטנר לשלום וכי הוא פועל לסכל כל יוזמה מדינית לסיום הסכסוך ומנסה לכפות על ישראל את "הקווים האדומים" הפלשתינים כמו קודמו יאסר ערפאת.
העיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-6 במאי כי ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים הזהירו את מחמוד עבאס כי בידיהם מידע על שמות שישראל רוצה כי יחליפו אותו בתפקידו ותרחישים שונים על התקופה "שאחרי מחמוד עבאס". בעקבות הצעתו של שר האנרגיה יובל שטיייניץ בסוף השבוע להטיל מגבלות על תנועותיו של מחמוד עבאס עד שיתנצל על הצהרותיו בעניין היהודים, חוששים בכירים ברש"פ כי ישראל עלולה להטיל מצור על מחמוד עבאס במוקטאעה ברמאללה כפי שעשתה ליאסר ערפאת.
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאאב עריקאת האשים את ישראל כי היא מנהלת קמפיין נגד מחמוד עבאס כדי להראות שהוא "איננו רלוונטי", כפי שעשתה ליאסר ערפאת, "בגלל שהוא עומד על זכויות הפלשתינים".
החששות של מחמוד עבאס כי ישראל פועלת להיפטר ממנו היו אחת הסיבות העיקריות שהוא מיהר לכנס את המל"פ ברמאללה, המאמץ שלו הייה להיבחר מחדש כראש אש"ף ולקבל לגיטמיות מחודשת כדי ששום מדינה לא תוכל לערער אל מעמדו ועל מעמד אש"ף כנציג הבלעדי של העם הפלשתיני. הוא גם נזהר מלהחריף את העימות עם ישראל, במיוחד את ביטול התיאום הביטחוני עמה, תיאום שמעניק לו תעודת אח"מ (VIP) ומאפשר לו תנועה חופשית ברחבי הגדה ויציאה לחו"ל כל אימת שיחפוץ.
אחד הנושאים העיקריים המעסיקים את הנהגת פתח הוא קרב הירושה והאפשרות שראש הממשלה ראמי חמדאללה ימונה כמועמד של פשרה כיורש זמני של מחמוד עבאס עד לעריכת בחירות בשטחים ובחירת יו"ר חדש לרש"פ. ראמי חמדאללה נחשב למקורב של מחמוד עבאס, אך הנהגת הפתח מנעה בשבוע שעבר את מינויו לחבר הוועד הפועל של אש"ף בטענה כי הוא מקורב לישראל וארה"ב שמעוניינות למנותו ליורש של מחמוד עבאס.
מחמוד עבאס בן ה-83 סיים למעשה את דרכו הפוליטית, מצב בריאות איננו טוב והוא מתנגד בתקיפות ל "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ופועל לסכלה.
עבאס כבר הפנים כי הוא בסוף דרכו, בשבוע שעבר הוא שוחח בגלוי עם בכירי פתח על המנגנון שיוקם כדי לבחור את מחליפו, הסיכום האחרון הוא כי המועצה המרכזית של אש"ף היא שתמנה לו מחליף זמני עד לבחירות היורש בבחירות כלליות.
מחמוד עבאס דאג לכך שהמל"פ יאציל את סמכויותיו למועצה המרכזית של אש"ף וניטרל בכך את תנועת חמאס ששולטת במועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) מהאפשרות החוקית למנות ממלא-מקום מטעמה לתפקיד יו"ר הרש"פ במקרה של נבצרות מצדו עד לקיום הבחירות. לכן, ישראל צריכה להתאפק ולא לנקוט שום סנקציות נגד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הוא חי ומתפקד על זמן שאול וכל צעד נגדו יהפוך אותו לגיבור בעיני הערבים והמוסלמים.
לא מן הנמנע כי הוא מייחל לסנקציות ישראליות נגדו כדי שיוכל לפרוש מהזירה הפוליטית באש ובתימרות עשן ולהציג עצמו כ" גיבור לאומי" שלא ויתר על "הקווים האדומים" של הפלשתינים. הדרך הנכונה להילחם במחמוד עבאס עד לפרישתו, היא לעקוב בשבע עיניים אחר מעשיו והתבטאויותיו ולחשוף את שקריו ולהוקיעם בכל העולם. מה שדרוש הוא מאבק מדיני נחרץ בשקריו של יו"ר הרש"פ, ישראל פעלה נכון כשהוקיעה את הצהרותיו האנטישמיות האחרונות והעולם תמך בעמדתה דבר שאילץ את מחמוד עבאס להתנצל.
נראה כי לקראת "יום הנכבה" יחפש מחמוד עבאס גימיקים ושקרים חדשים להציג את תמיכתו בפליטים הפלשתינים כדי לנסות ולמנוע מתנועת חמאס להצטייר כמי שמובילה את המאבק באמצעות קמפיין "צעדת השיבה".
ישראל צריכה להיערך בהתאם ולהסביר לעולם מה קרה במלחמת העצמאות וכיצד "זינק" מספר הפליטים הפלשתינים באופן מטאורי מכחצי מיליון פליטים ב-1948 לכ-7 מיליון פליטים כיום על-פי טענות הפלשתינים וכיצד מימוש "זכות השיבה" נועד למעשה לחסל את ישראל.

תאריך:  07/05/2018   |   עודכן:  07/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס יסיים דרכו כמו ערפאת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
דובר צה"ל אישר כי כוח של צה"ל פגע במחבלים שחדרו לשטח ישראל וניסו לפגוע בתשתית ביטחונית
אליקים העצני
כל כמה ימים מחמוד עבאס (אבו-מאזן) דוחה בפומבי את "תוכנית השלום" תוצרת טראמפ, המכונה "הדיל של המאה"    ואם הוא דוחה, יש להניח שהוא גם יודע מה הוא דוחה, כלומר שהתוכנית, לפחות בקוויה הכללים, מונחת לפניו
משה חסדאי
הערבים מייעדים כספם ופעילותם לחיזוק התנועה האיסלאמית, למלחמת דת על אל-אקצה ולהקמת אצטדיון דוחא ולטרור פוליטי ומדיני נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל היהודים
ראובן לייב
יו"ר הרשות הפלשתינית, שהצטייר כמנהיגם המתון של הפלשתינים, מתגלה כמנהיג קיצוני שעבר זמנו ובטל קורבנו ושיש לסלקו מהזירה המדינית
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס הצליח לחזק באמצעות כינוס המל"פ את מעמדו ולנטרל את תנועת חמאס מקרב הירושה. המועצה המרכזית של אש"ף היא שתקבע את יורשו של מחמוד עבאס כשברקע נדונה האפשרות למנות את ראש הממשלה חמדאללה ליורש זמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il