X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחר שלא ניתן להותיר את משק החלב על-כנו, כדי ששני הצדדים לא יינזקו מכך צריך להעלות במעט הן את מחיר המטרה שמשלמים הרפתנים והן את מחיר מוצרי היסוד שמשלמים אזרחי ישראל
▪  ▪  ▪
לטובת הצרכנים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בסוף השבוע הבא נחגוג את חג השבועות הידוע גם בכינויו: חג החלב. ההפתעה הצפויה לאזרחי ישראל לכבוד החג היא ככול הנראה העלאה של 3.4% במחיר של מוצרי החלב המפוקחים, בצירוף העלאת מחירי המטרה. תחילה אסביר מושגים אלו.
מחיר מטרה
מחיר מטרה הוא המחיר שבו קונות יצרניות החלב (תנובה, טרה, שטראוס) את החלב הגולמי מהחקלאים בהתאם למכסות מסוימות. המחיר נקבע על-ידי ועדת יישום, ומאושר על-ידי מנכ"ל משרד החקלאות.
בנוסף, מחיר זה מתבסס על נוסחה קבועה שמורכבת בעיקרה על מזון לפרות, ומגורמים משתנים כמו שכר מינימום ועוד כאשר כל רבעון מתעדכן המחיר.
מחיר מפוקח
מחיר מפוקח זה מחיר שקובעת המדינה בשביל המחלבות על מכירת מוצרי יסוד כגון: גבינה צהובה, גבינה לבנה, חלב, לבן, ועוד.
כל שלושה חודשים מתכנסת ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות, והיא קובעת האם צריך להעלות את המחיר, להוריד את המחיר, או לחלופין להותיר אותו על-כנו. בחלק הבא אציג את הסיבה למהלך זה.
הסיבה למהלך זה
כל אחת מהמחלבות מוכרת מוצרי יסוד לצד מוצרי יוקרה. מאז שנת 2013 מחיר המטרה לחלב הגולמי התייקר ברחבי העולם (מהלך שמחייב באופן מיידי העלאת מחירים), משרדי החקלאות והאוצר לא רצו לייקר את מחירי מוצרי היסוד כדי לא להרגיז את הציבור ולתת לו תירוץ לצאת להפגנות המוניות ברחובות הערים השונות.
כתוצאה מכך, נאלצות החברות השונות לייקר את מוצרי היוקרה כדי לא להפסיד כסף.
מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו הודיע כי אם מחירי המזון לא יעלו, הוא לא יוכל להעלאות את מחיר המטרה לרפתנים (דבר שיגרום הפסדי עתק למחלבות). כלומר, אם מחיר המטרה לרפתנים יעלה, ומחיר מוצרי היסוד יישאר על-כנו, השכבות החלשות יפסידו מכך כי הרשתות הגדולות ימכרו מוצרי יוקרה.
בנוסף, בשנת 2019 מסתיים מתווה לוקר אשר מסדיר הן את המכסות שמקבלים הרפתנים, והן את תכנון משק החלב בישראל, והחברים יצטרכו לקבוע מתווה חדש. נשאלת השאלה: מהו הפתרון הרצוי לבעיה?
הפתרון הרצוי לבעיה
מאחר שלא ניתן להותיר את המצב על-כנו פנה לאחרונה שר החקלאות אורי אריאל לשר האוצר משה כחלון שיפצה את המחלבות בסך 80,000,000 שקל (זהו הפער בין מחיר המטרה להכנסות של המחלבות).
מדובר בהצעה הזויה אשר תגרום לפריצת תקציב המדינה, שרק תעמיק את המשבר ולא תעזור לשני הצדדים.
כמה שכואב לי לומר זאת, צריך לעלות במעט הן את מחיר המטרה,והן את המחיר לצרכנים כדי להסדיר את משק החלב בישראל.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי
תאריך:  08/05/2018   |   עודכן:  08/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מגדל דירות בין כ-11 קומות שמתוכנן לקום בחוף חורי בכנרת בסמוך לחומות טבריה העתיקה, כ-50 מטרים מקו החוף, יסתיר ללא ספק את הנוף הפתוח לים כנרת, אולם משום מה, אין מחאה ציבורית על פגיעה נופית סביבתית זו
בעז שפירא
להווה ידוע שהריבון הוא העם (באמצעות נבחריו בבית המחוקקים)    אלה שלקחו להם סמכויות לא להם והשליטו דיקטטורה שיפוטית אותה הם כופים על הריבון פעם אחר פעם, יוצאים מגדרם, איבדו כל רסן ומשתלחים בריבון    למציאות המעוותת הזו יש לשים סוף!
ראובן לייב
למרות שקשה להניח שיהיה בו כדי לרצות את ישראל בתביעותיה, אין בכל זאת מקום להתעלם ממה שצפוי מאחורי הקלעים בוועדות המשותפות
יצחק מויאל
חוללנו מהפיכה בתחום ענף הבניין והתשתיות, הכשרנו ואנחנו ממשיכים להכשיר מאות מנהלי עבודה באמצעות מיזם "בונים ישראלים" המשותף להסתדרות עובדי הבניין והעץ והתאחדות בוני הארץ ומשרד העבודה והרווחה
אליקים העצני
היטלר יצא לקחת מן היהודים את חייהם, הנאצים הערבים מנסים לקחת מהם את זהותם הלאומית ואת זיקתם לארצם    על כל זאת תלמיד בבית ספר עברי לא ישמע דבר, וכנ"ל באוניברסיטאות ובשיח הכללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il