X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שלא הרשה לעצמו לעשות המנדט הבריטי, מרשים לעצמם לעשות כדרך שגרה המתנחלים תוך עצימת עיניים של הצבא, כאשר הם סותמים בורות מים עתיקים לילידי הארץ הזו שחיים בקהילות רועים בשטח C
▪  ▪  ▪
חשופים לקור [צילום: אורי לנץ/פלאש 90]

בורות המים הצילו את ירושלים בעת המצור בשנת 1948. מלבד השיירות לירושלים הנצורה, שהיו משאב מים אחד, היוו בורות המים, שרובם נחצבו לפני מאות שנים, משאב מים משמעותי בעת המצור.
טרם קום המדינה פקידי המנדט הבריטי, שלא נתנו אפשרות חיים אפילו לבדל חפירה ולשבריר מבנה, שלא קיבלו חותמת ועדות בנייה או תכנון, לא הרשו לעצמם לפגוע בדבר אחד, הם לא פגעו בבורות המים בכפרים ובערים, שנחפרו לפני כינון המנדט וגם לא באלו שנחפרו בתקופת שלטונם.
עמוס עוז בספרו "הבשורה על-פי יהודה" בעמ' 53 כותב: "...בורות מים כאלה היו חצובים בחצרות ירושלים הישנה ושימשו לאגירת מי גשמים לפני שבאו הבריטים ומתחו קווי מים מבריכות שלמה ומראש העין" ... ובהמשך הוא כותב: "בורות מי הגשם הנושנים הצילו את ירושלים מפני הצמא בשנת 1948".
ללא מחסה
מה שלא הרשה לעצמו לעשות המנדט הבריטי, מרשים לעצמם לעשות כדרך שגרה המתנחלים תוך עצימת עיניים של הצבא, כאשר הם סותמים בורות מים עתיקים לילידי הארץ הזו שחיים בקהילות רועים בשטח C.
מה שלא הרשה לעצמו לעשות המנדט הבריטי הרשה לעצמו לבצע צה"ל במתחם הרועים בעין אל חילווה בבקעת הירדן. צה"ל סתם בורות מים והרס אוהלים ופחונים. בקור של היום הראשון בחודש ינואר 2015 ישבו עשרות רבות של בני אדם חשופים לקור המצמית.
על הריסות המבנה ישב מחמוד כעאבנה, בן 44, אבא לעשרה ילדים. הוא נולד במקום, אביו נולד במקום. את שנת 2015 הוא קיבל על הריסות בור מים אטום, יריעות אוהל ומזרנים קרועים וכלי בית שבורים. זו הייתה עונת ההמלטה. עדר טלאים וגדיים היו נתונים לאימת קרה וממטרי גשם ללא יריעות אוהל למחסה.
בימים אלו רחוק מעיני התקשורת, כשעל סדר היום הציבורי יש שלל נושאים אחרים, מתבצע מעשה בלתי מוסרי של טרנספר קהילות רועים משטח C ובעיקר מבקעת הירדן, שהיא אסם הבר העתידי של המדינה הפלשתינית העתידה לקום. הברחת קהילות הרועים משטח C לשטחי הרשות הפלשתינית נעשה כדרך שגרה בכל האמצעים, ואחד מהאמצעים הפסולים - סתימת בורות המים שהם חלק מנופה של ארץ ישראל במאות השנים האחרונות. את חרפת סתימת בורות המים של קהילות הרועים הפלשתינים יש לעצור!

תאריך:  14/05/2018   |   עודכן:  14/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לסתום את בורות המים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא לפגוע בבורות המים
לא לפגוע  |  14/05/18 09:27
2
פשקוויל מסולף
מגיב ותיק  |  14/05/18 13:11
 
- מעריצה את מגיב ותיק
הטמבליות   |  14/05/18 18:15
3
30 מפגינים נהרגו היום בעזה
צה"ל ירה  |  14/05/18 18:27
 
- כמעט פי שנים הרוגים
כשצה"ל ירה  |  15/05/18 11:19
4
לסתום בורות מים ל"ת
זה פשע  |  15/05/18 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ישראל נחלה הישג מדיני חשוב בנושא מעמדה של ירושלים בגלל המדיניות הכושלת של יו"ר הרש"פ. מחמוד עבאס לא הצליח לגייס את מדינות ערב והאיחוד האירופי להיאבק בהחלטות ממשל טראמפ והוא נותר לבדו
רפי לאופרט
ניסיון אוסלו, שליבתו חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום כָשל ומוליך את הפלשתינים ומי שיתמיד בו לדרך ללא מוצא    על ישראל לנתק עצמה מתהליך כושל זה ולהציע לו חלופה שאינה עוברת דרך אותה נוסחת-נפל ולהציג לפלשתינים ברירה: הפתרון החלופי, הגירה או התנוונות "מרצון"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מנצל את השתלטותו מחדש על אש"ף כדי להתחשבן עם יריביו הפוליטיים. האתגר הגדול של מחוד עבאס הינו לכופף את הנהגת חמאס ברצועה כדי שתשיב לו את סמכויותיו ברצועת עזה
איתמר לוין
מי מעולם לא הושיב בירושלים את ממשלתו, מה אפשר לתת לפלשתינים, מי לא יכול להתפלל במקום הקדוש לו, מה קורה בשכונות החרדיות וכיצד ניתן לשנות את אופיו של יום ירושלים
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס מובילה הפגנת כוח גדולה על גבול רצועת עזה בימי ה-14 וה-15 במאי כדי להביא לשבירת המצור על רצועת עזה. חמאס רוצה להחזיר את תשומת הלב העולמית לנושא הפלשתיני. היא מעריכה כי ישראל תתקפל בגלל התמודדותה עם הסכנה האירנית ורצונה להתמקד בזירה הצפונית ולא בשתי חזיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il