X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר משווים בין יכולותיו של מטוס הקרב "אדיר" האמריקני שנקלט לפני כשנה בחיל-האוויר הישראלי לבין הטיל הרוסי החדיש s-400 שהגיע לתחום האווירי של סוריה ההשוואה מגלה כי ידו של הטיל גוברת
▪  ▪  ▪
S-400 [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו/AP]

איזו מערכת קרב מאיימת יותר, מטוס קרב על קולי אמריקני או טיל רוסי חדיש? מסתבר כי הטיל גובר על המטוס בקלות. דוגמה בולטת ליתרונו של הטיל אפשר לגלות כאשר משווים בין יכולותיו של מטוס הקרב "אדיר" האמריקני שנקלט לפני כשנה בחיל-האוויר הישראלי לבין הטיל הרוסי החדיש s-400 שהגיע לתחום האווירי של סוריה. ההשוואה מגלה כי ידו של הטיל גוברת.
טילי S-400 הם בעלי טווח פעולה של עד 400 ק"מ ומסוגלים להגיע למטרות בגובה עד 100 ק"מ. היחידות המפעילות טילים אלה מסוגלות לתפעל בו-זמנית עד 72 משגרים. הטיל משוגר באמצעות מהלומת גז המובילה אותו עד לגובה של 30 מ' ואז מוצת המנוע הרקטי המקנה לו את התאוצה לגובה ולמהירות. הטיל מסוגל ליירט מטרות הנעות במהירות של עד 14.8 מאך והוא מזהה מטרות שהוא יכול להתביית עליהן, באמצעות מכ"מ משוכלל, ממרחק של עד 600 ק"מ.
הטיל נושא בראשו מערכת פיצוץ-קירבה כדי להגדיל את סיכויי השמדת המטרה במקרה שנמנעת פגיעה ישירה. בקיצור: אם מציבים את הטיל והמטוס לתחרות זה מול זה ברור שהטיל מנצח את המטוס. את העובדות האלה מכירם היטב מפקדי חיל-האוויר הישראלי אשר, למרבה הצער, יהירותם גוברת על שיקול דעתם. כמו במקרה של האלוף עמירם נורקין מפקד חיל-האוויר אשר התייצב נוכח התקשורת והציג לעולם צילום של ה"אדיר" מעל שמי בירות.
טייסי חיל-האוויר תמיד התגאו לספר שהיו ראשונים בכל תחום של פעילות מבצעית. הם היו ראשונים שהפילו מטוסי קרב רוסיים, ירדניים או מצריים. הסיפורים היו נכונים אך העובדות לא תמיד הצביעו במדויק על יחסי הכוחות.
טוב היה עושה האלוף נורקין אילו סכר את פיו ולא התגאה בדברי יוהרה ואף היה מורה לפקודיו לא "להשוויץ". הפעם הכל עבר בשלום כי הרוסים לא הפעילו את הטילים החדישים, אולי כי רצו לראות מה תהיה תגובת הסורים. אבל חשוב לזכור כי לא לעולם חוסן. יכול להיות שיום יבוא והטילים האלה יתעופפו כנחילי צרעות ויפילו את מטוסי חיל-האוויר הישראלי. יחד עם המטוסים יפלו גם הטייסים שימצאו את עצמם בשבי הסורי. ומי יודע איזה סודות ייאלצו לחשוף בפני שוביהם.

תאריך:  24/05/2018   |   עודכן:  24/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמי דור-און / Ami Dor-On
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדיר יהיר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מפקד חיל אויר יהיר לא פחות
ב.ניצן  |  27/05/18 03:25
2
במופלא ממך על תתהדר
רפי לאופרט  |  27/05/18 09:31
3
יהירות היא דבר שלילי אבל...
תמר ארנברג  |  27/05/18 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מבחן הנאמנות של ערביי הבירה - תשאלו את ארדואן    דוח מדאיג - העיקר הבריאוּת?    ולקינוח אדם אל אדם
מנחם רהט
ארגון הסעד והתעסוקה של האו"ם, שאמור היה לעסוק בשיקום הפליטים, מנציח את פליטותם, אינו נוקף אצבע לשיקומם ומטפח בקירבם את חלום 'זכות השיבה'    חלק מזרועותיה של ממשלת ישראל עדיין תומך בארגון ופועל למניעת ייבושו ופירוקו
ציפורה בראבי
מגילת רות היא סיפור של ניצחון גדול, של ניצחון הטוב והחסד    ניצחון ההתמדה והרצון האישי    מגילת רות היא התיקון שלנו    היא ההבטחה לטוב שיכול להגיע בימים קשים מאוד
אליהו קאופמן
זה היה חייב לבוא   . ה"גוש התנ"כי" שהוקם איננו אלא מפלגה מיסיונרית החפצה לסיים בנועם את מה שהכנסיה הקתולית והאינקויזיציה לא הצליחו: לשמד את עם ישראל, והפעם על אדמתו!
אברהם הללי
משה אכן נולד מנהיג מלידה    לידתו של משה שהנהיג את העם אכן הייתה מיחודת ודרמאטית    המילדות שמוהו בתיבה ושולח על פני היאור ונמשה בעצת מרים לבת פרעה מן הים על-ידי בת פרעה והוא גדל והתחנך בחצר מלך מצרים כנסיך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il