X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיגורות המקצועיות והמרכזיות ששירתו תחת נתניהו באותה עת ועונה לא התאמו את עצמם לאקלים ראש הממשלה ולא הצליחו להסתגל לסביבתו לא היה להם מנוס כי-אם לסרב לו כאשה שמסרבת לגבר ודוחה את חיזוריו; אמרו זאת בריש גלי וביטאו זאת במילים הברורות ביותר
▪  ▪  ▪
נתניהו. האחראי על המינויים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

תוכנית "עובדה" דיווחה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן לבצע האזנות לשורה של שותפי סוד, לראש המוסד תמיר פרדו ולרמטכ"ל דאז בני גנץ. לפי אותו פרסום, יורם כהן הגיב כי הוא סירב לפקודת ראש הממשלה מהטעם שלא הייתה זו פקודה חוקית.
מצד שני, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התראיין ממש בימים אלה לתוכנית עובדה, וכך המתיק סוד עם דיין: "רה"מ הורה על הכנת הצבא לפעולה על אדמת הרפובליקה האיסלאמית בהתראה של 15 יום בלבד, מה שגרם לי לבדוק עם היועמ"ש את חוקיות ההנחיה".
כתוצאה מחשדות לאי-חוקיות ההנחיה, החליט בצעד חריג לבדוק אם רה"מ מוסמך בכלל לתת הנחייה כזו. כך ראש המוסד תמיר: "עשיתי בירורים מכל מה שיכולתי לעשות. בדקתי עם ראשי מוסד קודמים, בדקתי החל מחקה (יצחק חופי) שהיה ראש המוסד, ועד מאיר דגן ועד בכלל. בדקתי עם יועצים משפטיים. התייעצתי עם כל מי שיכולתי להתייעץ בשביל להבין מי מוסמך לתת הנחיות בכל נושא של פתיחה במלחמה". כמו-כן, במסגרת ההתייעצות חסרת התקדים הזו פנה ראש המוסד, כאמור, גם ליועץ המשפטי לממשלה.
לסגירת המעגל נעבור לעוד דמות מרכזית ששירתה באותה עת תחת ראש הממשלה נתניהו, והמדובר ברמטכ"ל בני גנץ. ידוע כי גנץ התנגד לתקיפה באירן וכך ביטא בני גנץ את עמדתו באחד הימים: "הגנתי בגופי נגד ההחלטה לתקוף את אירן".
מכל האמור לעיל ניתן להסיק כי הפיגורות המקצועיות והמרכזיות ששירתו תחת נתניהו באותה עת ועונה לא התאמו את עצמם לאקלים ראש הממשלה ולא הצליחו להסתגל לסביבתו. כתוצאה מזאת הם לא שעו להנחיותיו ולא היה להם מנוס כי אם לסרב לו כאשה שדוחה את חיזורו של גבר ומסרבת לו; אמרו זאת בריש גלי וביטאו זאת במילים הברורות ביותר.
זו איפא מסקנתי: נתניהו הוא ראש הממשלה והוא האחראי על המינויים אם הם טובים לטוב ואם הם רעים לרע. לנתניהו אין את הפריבילגיה להסתתר מאחורי הטיעון כי "בדיעבד" הסתבר שהיו מינויים רעים, זאת כי מינויים מפוקפקים כאלה ניתן לזהות גם אחרי שנה, או שנתיים ואז לפטרם משהו בסגנון טראמפ שהחליף פקידים כמו גרביים. אבל ראש ממשלתנו לא עשה זאת ואינני חושב כי לא שם לב לתכונות הרעות של פקודיו, כי אם, לדעתי, הוא היה כה שרוי בשמירה על כיסאו ופיטורי ראש מוסד או שב"כ או רמטכ"ל עלול לזעזע את הממשל תחת ראשותו כולל הכיסא שלו. זאת האמת, חברים, למרות ונכון להיום אין טוב מנתניהו-הכיסא שלו. זאת האמת חברים למרות ונכון להיום אין טוב מנתניהו - מבחינת הרע במיעוטו, לדעתי.

תאריך:  03/06/2018   |   עודכן:  03/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על גנץ פרדו וכהן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מעילה באמון
הצדקנית  |  4/06/18 10:25
 
- אם אכן בדק מסיבות מוצדקות
נתין מדמנת ישראל  |  10/06/18 17:03
2
בזמנו
שמ  |  4/06/18 18:13
 
- שמחתי לקרוא את תגובתך
אלברט שבות  |  4/06/18 20:41
 
- יש לך חוסר הבנה בסיסית
מקס פאואר   |  5/06/18 15:42
3
הכל קומבינות של אשכנזים חילוני
הפרעאנק הזועם  |  4/06/18 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
הכבוד החשוב שאנחנו לא מתייחסים אליו    עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, אמרו בכירי צה"ל: "נגרש את הערבושים האלה... נטאטא אותם"
רון בריימן
האם חלפו הימים של "המתבן של מזרע עולה באש", או שמא מדינת ישראל "החזקה" מחזירה אותנו לימים שלפני הקמתה ולמאורעות שאינם אלא גירסה קודמת של מלחמת אוסלו של ימינו?
רפי לאופרט
חלק חשוב בקיומו של משטר תקין, הוא הגדרה ברורה, מוסמכת ומחייבת לכל גורם מבצע, של מרחב הסמכויות המוקנה לו וכיצד עליו לממש בפועל סמכויות אלה
דרור אידר
אנחנו נמצאים במעטפת    לעומת עזה, נוכחותנו בשטח מוכיחה את עצמה    יהודה ושומרון הם מהמקומות השקטים והבטוחים ביותר לערבים במזה"ת כולו    זה לא משנה; היחס כלפי ישראל גרוע אף יותר מזה שלפני הסכמי אוסלו: אנחנו נתפסים כ"כובשים"
יוסי דר
פרדו תופס טרמפ על האווירה הציבורית העוינת כלפי נתניהו ומעקם את העובדות בתוכנית "עובדה" כך שנבין שנתניהו רצה לנצל את מכשיר האזנות הסתר למטרות לא ראויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il