X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדם צריך לנהל חייו בענווה ובהכרת הטוב להימנע מרהבתנות ומראוותנות לקבל את אירועי החיים במתינות ולהבין שהכל לטובה שהכל לטוב לו ולמצוא את הכוח ואת הדרך לתקן
▪  ▪  ▪
עין הרע [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

"איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם? רבי אליעזר אומר עין טובה. צאו וראו איזה דרך שיתרחק ממנה האדם? רבי אליעזר אומר: עין רעה" (אבות ה, ט).
"עין טובה ורוח נמוכה ונפש שפלה מתלמידיו של אברהם אבינו". עין רעה ורוח גבוהה ונפש רחבה מתלמידיו של בלעם הרשע" (אבות, ה, יט).
"ותנני לחן ולחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואי". "ולרחמים בעיניך – בעין טובה, בעיני כל רואי – שלא יתנו בי עין הרע" (ברכות כט).
אדם צריך לנהל חייו בענווה ובהכרת הטוב. להימנע מרהבתנות ומראוותנות. לקבל את אירועי החיים במתינות ולהבין שהכל לטובה. שהכל לטוב לו ולמצוא את הכוח ואת הדרך לתקן. עינו הרעה של האחר עלולה לפגוע בנו מפני שאנחנו חלשים ומייחסים חשיבות לדבריהם, למבטיהם.
ויותר מכל - להישגנו.
לשון הרע והפצת שם רע משפיעים על כוחותיו של האדם בגלל הקיטרוג שבכך, והוא נעשה פגיע. בדיוק כפי שברכות רבות מצילות את האדם, עלולה הקנאה והמבטים לקלקל. ומשום כך גדול חטאו של המוציא שם רע. שבכך הוא ממש שופך דמים כי ממעט את כוחו של המדובר.
עשיית חסד יכולה לחזק את כוח האדם
אדם העושה חסד והבריות צריכים לו יכול בכך להוסיף כוח כנגד הקנאה וצרות העין. כשהבריות נזקקים לאדם, הרי זה מחזק את נחיצותו השלימה והבריאה בעולם. כי יש שאדם נשמר בעולמנו מפני שיש מי שנזקקים לו וצריכים לו. והנחיצות הזו בו – היא סנגוריה גדולה מאוד!
אמר להם: מה יעשה האדם ויחיה? אמרו לו ימית עצמו (כלומר, יוריד מערך עצמו). מה יעשה אדם וימות? יחיה את עצמו (כלומר, יתגאה ויעלה ויגזים מאוד בערך עצמו, כך שיקנאו בו ויתנו בו עין הרע – וימות) (תמיד לב).
אמר רבי יצחק: אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין". ורבי ישמעאל אומר: אין הברכה מצויה אלא בדבר שאין העין שולטת בו. שנאמר: יצו ה' את הברכה באסמיך" (אסמיך – שורש סמוי) (תענית ח).
ועל זהירות מעין הרע כתב ה"פלא יועץ" שזה בכלל "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

תאריך:  14/06/2018   |   עודכן:  14/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
לא משנה סוג ואיכות המצלמה, האם זו השיטה והדרך הנכונה לנהוג/לחנך את הנהג או שישנה דרך אחרת
אורי שרגיל
בדיקה של ספרי תורה מכל העולם, מאירלנד עד סיביר ועד תימן המבודדת... העלתה רק 9 מקרים של הבדלי כתיב בני אות אחת, תשעה! ואף אחד מהם לא גרם להבדלי משמעות... חשבו על כך
זוהר בן-אשר
יותר ויותר מסתבר שטראמפ איננו מה שהוא מכריז כי הינו Deal Maker (עושה עסקות) ומומחה חד-פעמי לניהול מו"מ, אלא להפך, שהוא Deal Breaker (שובר עסקות) וכישלון חרוץ בניהול מו"מ שכל העומדים מולו משיגים ממנו הכל בלי לתת דבר
יובל לובנשטיין
האם יש הצדקה לגבות על מוצר ריווחי זה חמישה שקלים לק"ג ואף יותר - ממש לא! נראה שהמחיר המתאים לצרכן אסור שיעלה על שלושה שקלים, במיוחד לאור העובדה שמחיר הקנייה לרשתות נע סביב 1.2 שקלים לק"ג
איתן קלינסקי
ענייניות ופניות אמפתיות אפינו את שאלותיה של אפרת רוזנברג, שכאמור מייצגת את עמדות הימין בישראל    לעומתה ישי שריד, הרואה עצמו כאיש שמאל, החליט שתוקפנות והרבה התנשאות, לעתים גם בוטות וגסות רוח הם אמצעי העובר יפה את המסך בדיאלוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il