X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מייחל לפיצוץ ברצועת עזה שיביא לסיום שלטונה של תנועת חמאס. מחמוד עבאס מסרב להסיר את הסנקציות שהטיל על הרצועה ומטרפד יוזמות לסיוע הומניטרי לתושבי עזה
▪  ▪  ▪
הכנות לעיד אל פיטר ברצועה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

מי שמשלם את מחיר היריבות הפוליטית בין פתח לחמאס הינם 2 מיליון פלשתינים החיים ברצועת עזה. השבוע החליט הקבינט הביטחוני בישראל שלא לעשות הקלות הומניטריות נוספות כעת לרצועת עזה ואילו מחמוד עבאס עומד בסירובו שלא להסיר את הסנקציות שהטיל על רצועת עזה לפני שנה ושנמשכות עד עצם היום הזה.
הוועד הפועל של אש"ף הקים ועדה עליונה לדון בענייני הרצועה, הוועדה התכנסה ב-9 ביוני והמליצה על תשלום 50 אחוזים מהמשכורות לפקידי הרש"פ ברצועה לפני עיד אלפיטר, נמתין ונראה אם אכן זה יקרה.
עיתון "אל-חיאת" דיווח ב-12 ביוני מפי גורם בכיר בפתח כי לאחר עיד אלפיטר תיזום התנועה מהלך פיוס עם חמאס שמתבסס על עריכת בחירות כלליות, הקמת ממשלה אחת ועיקרון "חוק אחד, ביטחון אחד ונשק אחד". אף אחד מתושבי השטחים לא תולה תקוות בפרסום הזה, מצרים שהובילה את תהליך הפיוס נאלצה להפסיקו על-פי בקשת פתח שהודיעה כי לא תגיע למפגשים עם נציגי חמאס בקהיר.
לא רק שמחמוד עבאס מסרב להסיר את הסנקציות שהטיל על הרצועה הוא גם מסרב לדון בהקלות הומניטריות לרצועת עזה. לפני חודשיים יזם ג'ייסון גרינבלאט, השליח האמריקני המיוחד, ועידה בבית הלבן כדי ללבן פתרונות להקלת המצב ברצועת עזה, מחמוד עבאס דחה את ההזמנה בתירוץ כי ממשל טראמפ מנסה לנצל את המצב כדי לנתק את רצועת עזה מהגדה. הוא גם דחה יוזמה של ניקולא מילדאנוב, שליח האו"ם למזה"ת, למפגש משולש של הרש"פ עם ישראל ומצרים כדי לבחון דרכים להקל על מצוקת רצועת עזה.
מדוע מסרב יו"ר הרש"פ להקל על הרצועה?
  • על-פי המלצת מקורבו, הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי בגדה, מנסה מחמוד עבאס כבר תקופה ארוכה ליצור תסיסה בקרב תושבי הרצועה כדי לחולל הפיכה נגד חמאס בסגנון "האביב הערבי". אולם, הוא נכשל ותנועת חמאס הצליחה לתעל את זעם ההמונים נגדו. ב-10 ביוני הייתה דווקא הפגנה גדולה במרכז רמאללה נגד הסנקציות שהטיל מחמוד עבאס על הרצועה ועכשיו מאיימת הסכנה הזו על יציבות משטרו של מחמוד עבאס.
  • מחמוד עבאס הינו דיקטטור שאיננו מעוניין בשותפות פוליטית עם חמאס ושילובה במערכת קבלת ההחלטות הפוליטי, הוא איננו סומך עליה וחושש כי כוונתה האמיתית היא להפיל את שלטונו בגדה ולהשתלט עליה כפי שעשתה ברצועת עזה ב-2007.
  • מחמוד עבאס רוצה לבודד את רצועת עזה ולהיפטר מהנטל שלה עד שהמצב שם יתפוצץ והיא תיפול כפרי בשל לידיו. כל סיוע הומניטרי לרצועה מחזק מבחינתו את שלטון חמאס בה ואיננו משרת את האינטרס הפוליטי שלו.
ואכן, הכתובת הרשמית של הפלשתינים הינה אש"ף שמחמוד עבאס עומד בראשו, כל סיוע בינלאומי לרצועת עזה חייב לעבור דרך הרש"פ במיוחד לאור העובדה שתנועת חמאס נחשבת על-פי הרביעיה הבינלאומית לארגון טרור.
מחמוד עבאס שולט על ברז הסיוע הבינלאומי וגם על תשלום המשכורות לעשרות אלפי פקידי הרש"פ ברצועה. הוא מנסה להכתיב לחמאס את התנאים לפיוס ובראשם את התפרקותה מנשקה ומסירתו לרש"פ. הוא יודע שאין סיכוי שהיא תסכים לכך וזה משרת את מטרתו לטרפד את הפיוס ולהמתין לקריסת שלטון חמאס ברצועה בעקבות המשבר הכלכלי החריף.
שלושה גורמים פועלים כעת למנוע פיצוץ ברצועת עזה, נורבגיה בשם האיחוד האירופי, שליח האו"ם למזה"ת ניקולא מלדאנוב ומצרים. עד כה הם לא הצליחו לגבש שום נוסחה מוסכמת שתוצע לחמאס ולרש"פ בדבר סיוע הומניטרי לרצועה, לכן האווירה ברצועת עזה היא קשה וייתכן שאחרי עיד אלפיטר, תושבי הרצועה יתחילו לצאת שוב לרחובות ולהפגין.

תאריך:  13/06/2018   |   עודכן:  13/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בשבוע הבא צפוי חתנו של נשיא ארה"ב לבקר בירושלים, בקהיר ובריאד כדי לברר עיתוי אפשרי להצגת "עסקת המאה"    בכיר אמריקני: "רוצים לשמוע את עמדות הצדדים"
יוני בן-מנחם
למרות שני סבבי ירי פצמ"רים ורקטות לעבר ישראל, הנהגת חמאס סבורה כי עליה לדבוק באסטרטגיית "ההתנגדות העממית". ישראל נמצאת במצב של "מלחמת התשה" חדשה בגבול הדרום שרק הסכם "הסדרה" עם חמאס יביא להפסקתה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - א̤ם גיבורה, סופגים, תחזוקה, חוקרים ומצנזרים, סוסים וטיפשות מגעילה    חודש טוב
יוסי אחימאיר
ישראל היא השעיר לעזאזל לכל כשליהם    שנאתם לזר בכלל וליהודים בפרט, היא פאקטור שלעולם לא ישתנה. זה ב"די.אן.איי.
אליזבט רימיני
לפעמים חשוב לעצור לרגע את השימוש במילים, ולחשוב מה בעצם הן אומרות, משום שדרכן משבשים לכם את המחשבה    האם יש כיבוש והאם יש פתרון? בואו נבדוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il