X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הם מתחילים להתכונן לעזוב עוד טרם השעון מורה את השעה היעודה, מגיעות להם לפי חוק הפסקות שתיה קלה וחמה, ארוחות בוקר וצהרים ואחר צהריים, ומנוחה קצרה לאחר כל ארוחה, וכיון שקבלת קהל קשה ומאתגרת במיוחד, חייבים להתאושש גם ממנה ולמזער ככל הניתן את מספר האנשים הזוכים לטיפול
▪  ▪  ▪
שיחכו... [צילום: פלאש 90]

לסיפורי הקצר על משטרת בוורלי הילס היה מוסר השכל: כל אחד מתנער מאחריות, "לא ידעתי" היא תשובה אחת, וכסת"ח ("כיסוי תחת" בעגה מדוברת) היא תשובה רווחת בהרבה. בעוד בזבזתי אני את זמני בנסיון נואש לעניין אנשים לעשות את עבודתם, הם את משכורותיהם קיבלו, וימשיכו לקבל כמו גם את ההטבות הנלוות. לא משנה מה הם עושים - לטוב או לרע, פעילות שוטפת או ישיבה בחיבוק ידים - הם עוד יטפחו לעצמם על השכם בעידוד עצמי: כמה קשה הם עובדים!
אין הדבר אופיני לגוף אחד בלבד. הדבר נכון לגבי הגוף האמון על חלוקת כספי הגרמנים לניצולי השואה. הניצולים מתים בחוסר כל, לפעמים על סף רעב ועוני משוועים, בעוד העובדים החרוצים לא הגיעו עדיין לשנתון של אותם ניצולים.
הדבר נכון בעיקר לגבי עסקנים פוליטיים ואנשים שעבודתם היא לכל החיים. לדוגמה, עובדי משרד החוץ הישראלי, המסכנים מסכנים (לדעתם) את חייהם, ואף דרשו להשוות את תנאיהם לאלו של המשרתים במוסד, בשב"כ ובשאר זרועות הביטחון, אולי אפילו בכור או במכון הביולוגי. יקרה מה שיקרה, הם מחוסנים. תפרוץ מגפת החרם, תחת אפיהם ממש, הדבר לא באחריותם ואינו תוצאה של אוזלת ידיהם. אילו רק היו מקצים להם את תקציבי הענק שמשרד ממשלתי אחר קיבל, הרי לא הייתה (לכאורה) כזו מגיפה, המסכנת חיי אנשים ממש.
מרגיזים באותה מידה, אך שנזקם פחות מהותי, הם עובדי עיריות למיניהם. הם מועילים להגיע למשרד הממוזג, בשעה הנוחה להם. הם מתחילים להתכונן לעזוב עוד טרם השעון מורה את השעה היעודה, מגיעות להם לפי חוק הפסקות שתיה קלה וחמה, ארוחות בוקר וצהרים ואחר צהריים, ומנוחה קצרה לאחר כל ארוחה, וכיון שקבלת קהל קשה ומאתגרת במיוחד, חייבים להתאושש גם ממנה ולמזער ככל הניתן את מספר האנשים הזוכים לטיפול.
הנה האחראים על גינון עירוני. לעצים הם היו מגיעים פעם בשמונה שנים, שהתמתחו והפכו ל-15 ומיד ל-20 ומשם לאין-קץ, פשוט אין צורך לגזום בשוטף, אלא אם כן עץ נופל מרוב כובד או בשל תנאי מזג האויר וחוסם את הדרך או גורם לנזק רב. למעט מקרים אלו, מדוע לצאת מהמשרד הממוזג? מדוע להתאמץ? יושבים להם והודפים את פניות הציבור ותלונות הקהל. "אין תקציב", "האשמה היא של מועצת העיר", וכיוצא בזה תרוצים שונים ומשונים. שעות הם יושבים על הטלפון, במקום לצאת לשטח ולעשות את עבודתם. הם את משכורתם והפנסיה יקבלו, לכל החיים, בעוד לרבים מאתנו, המשלמים את משכורותיהם, אין ולא הייתה פנסיה.
זוכר אני לטובה את משרד הקליטה והעלייה, בסניף העיר רחובות, עת עולה חדש הגיע בתקופת החגים. העולה יכול היה לחכות, העובדים בחופשה (מאז השתנו הדברים, וישנם מתנדבים כמו גם מערך בעירייה ולא במשרד הקליטה, למנוע מקרים דומים מלשנות).
ניסית לשבת בתור לשלם את אגרת המים או המיסים העירוניים, או לפנות לעזרה (הצינורות חלודים ונוזלים, או הארנונה חויבה לא כראוי)? או לחכות להוציא מסמך מהטאבו? חייבים להתאזר בסבלנות, ולקחת יום חופשה שלם לסידורים, בתקווה שיום אחד יספיק. ביקור במשרד הרישוי להוצאת רישיון נהיגה או הארכתו? תור של שעות ויחס כה איום שנשארת צלקת מפחידה מלחזור על אותו ביקור.
הגדילו מכולם לעשות הבנקים, שהחליטו שהעובדים עסוקים מדי, ובכדי לראות אותם (אחרי ישיבה של שעות בתור) ... יש לשלם!
לפני שאני מצביע על הבנק (המאד רווחיים, על גבנו כולנו), הנה תעשיה אחרת - חברות תעופה. על הכל הם מחייבים - על הזמנת כיסא מראש, על הזמנת כיסא ליד המעבר או כיסא מועדף. חברות כמו אל על מפורסמות על כך שהן דחקו עוד ועוד כסאות ושורות בכדי להגדיל את ההכנסות (יסבלו הנוסעים, למי אכפת). טיסה מתאחרת או מתבטלת, לרוב "מזג האויר אחראי", אף פעם לא חברת התעופה. לא רק על מקומות ישיבה מחייבות הן, גם על תיק או מזוודה מהראשונה עד האחרונה. ישנן חברות תעופה שעושות יותר כסף על כבודה מאשר על כרטיסי הטיסה.
אך לפעמים, לצערנו בתדירות מאוד נמוכה, אנחנו נתקלים בגישה אחרת לגמרי, רעננה, מזכירה נשכחות, של שירות ואחריות, של דוגמה אישית ואכפתיות ורצון אמיתי לעשות מעל ומעבר. "ראש גדול" או מציאות של פעם? היום כולם בורחים מאחריות. לכולם מגיע הכל, שמישהו אחר ידאג או ישלם. היום כה קל להפנות אצבע מאשימה, רק אנחנו אף פעם לא אחראים לשום דבר (אלא אם כן הוא מסב לנו הנאה מיידית).
הגענו הלום, לתקופה בה התרבות הרווחת היא שהכל מגיע, ומה שלא מגיע לוקחים בכח. אין לאיש אחריות, חוץ מאשר ליהנות ולדאוג לעצמו. חבל שאף לא אחד שם עצמו בנעלי הזולת, במקומו של אותו אדם העומד מולו, וחושב, ולו רק לשניה, האם הייתי רוצה אני להיות שם, במקומו?

תאריך:  14/06/2018   |   עודכן:  14/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגלי עבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את העיקר שכחת, והוא, עיסקות
אברהם 101010  |  17/06/18 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
כשישראל הרשמית אינה מתייחסת לבירתה ככזאת, מה לנו כי נלין על אחרים? ניתן למנות דוגמאות לצעדים שעל ישראל לנקוט, חלקם לאלתר ובזול, וחלקם בתהליכים ממושכים אבל חיוניים
עליס בליטנטל
כל אלה שלעגו, ביזו וצחקו על הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ; כל אלה שהכתירו אותו כבלתי צפוי, לא מבין בכלום, שימיט אסון על אמריקה, כזה שכל הבטחותיו הן רק מילים ריקות - הגיעה העת שיאכלו את כובעם
עמוס גלבוע
מאין הרצון לרצות האויב ולא להרגיזו? מבורות, מהחשיבה שאני כמו אויבי בתרבותי וערכיי, מנאיביות תמימה עד טיפשות וגם כאמרתו של צ'רציל: לקוות שהתנין, אותו מאכיל הפייסן, יאכל אותו אחרון
אברהם פכטר
מי שלא מכיר בירושלים כבירת ישראל לא מכיר בישראל כמדינה ריבונית    אין תקדים בעולם - שמדינות זרות או גופים זרים יקבעו למדינה מהי בירתה    ספורט ופוליטיקה לא הולכים באופן רגיל ביחד, אבל אבל היום ובמיוחד בישראל הכל קשור לפוליטיקה
ארי בוסל
תושבי העיר בוורלי הילס מעריכים מאוד את המשטרה    פעם בשנה נאספת שמנה וסלתא של העיר לאירוע איסוף כספים לתמיכה בשוטרים, והכסף זורם ביד רחבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il