X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החיילים לא רצו להשתתף ביום "חינוך למורשת רבין" ליד הקבר ה"מורשת" הזו המוצגת שם בפניהם עומדת בסתירה למציאות ולאמת אותה הם מכירים היאך אם כן מעניש אותם הצבא ועל שום מה?
▪  ▪  ▪
אינדוקטרינציה פוליטית [צילום: פלאש 90]

החיילים לא רצו להשתתף בביקור בקברו של רבין, ככל הנראה כחלק מיוזמה "חינוכית" של חיל החינוך בצה"ל. היאך אם כן מעניש אותם הצבא ועל שום מה? הרי במעשה זה שלהם הם בעצם סרבו לשתף פעולה עם אינדוקטרינציה פוליטית מובהקת בה אינם חפצים.
הסיבה בגללה התעוררתי לכתוב על המנוח היא ידיעה קטנה שהתפרסמה לה באתר או שניים לאמור: ארבעה חיילים סירבו להשתתף בביקור בקברו של יצחק רבין. לימים נענשו והושלכו לכלא צבאי.
אז ככה - על מה, למה ומדוע החליטו בצה"ל להעביר עשרות אלפי חיילים ימי חינוך בקבר רבין? חיל החינוך בצה"ל מציג את רבין כדמות מופת וראויה לחיקוי. גם אני לא עליתי לקברו וככל הנראה גם לא אבקר אך אני מנחש שבאופן כללי המסרים אותם מעבירים לחיילים על אודות רבין הם חיוביים עד חיוביים מאד, ולי הקטן, ביחד עם המוני בית ישראל, בוודאי יותר ממחצית העם, יש השגות, לעתים קשות על האיש ופעלו. אפרוש לפניכם כמה מהן בקצרה:
לרבין חלק מכריע באסון אלטלנה בו נורו למוות יהודים. לא רק שלא היסס לתת פקודה לירות על יהודים (שלא השיבו אש) אלא שיש עדויות שאף התפאר בכך וצוטט אומר "דפקנו אותם על האוניה ודפקנו אותם שוחים במים" (לשם קפצו על-מנת להינצל תוך שהם מניפים ביגוד לבן לאות כניעה, ב.ש.).
במלחמת השחרור "לא היה כוכב" בלשון המעטה. התחמקות ממשימות, בריחה למחוזות השינה ועוד כיוצא בזה. מי שרוצה פירוט יעיין נא בספריו של ההיסטוריון אורי מילשטיין. גם במלחמת ששת הימים היו בעיות... נרמז שבתחום הנפש. בעיות קשות שגרמו לחוסר תפקוד קריטי של מפקד בכיר בצבא בעת מבחן.
חטאו הגדול ביותר בעיני היה הסכם אוסלו. בהסכם זה הפקיר בעצם את ארץ ישראל, איים להרוס את הישגי מלחמת היסים בששת הימים, הכיר בארגון טרור רצחני והפר את כלל הברזל על פיו אין לנו שיג ושיח עם טרוריסטים ורוצחים.
ביקורת נוקבת
בסמוך לאחר ההסכם הנורא ההוא החל גל פיגועים, פרעות, רצח וטרור בכל רחבי ארצנו. מאות רבות נרצחו (עד קרוב לאלפיים יהודים) ואלפים רבים, יותר מרבבה, נפצעו, חלקם בנכות קשה אותה יישאו עמם כל ימי חייהם.
ברהב ותעוזה לא נתפשים כינה רבין את הנרצחים "קורבנות השלום". אינני מוצא די מילים כדי לתאר את התנהגותו זו. אחריות לאומית, מנהיגות, תפקוד נכון נוכח גל הרציחות, האוטובוסים המפוצצים והמפויחים והנרצחים הרבים מספור - כל אלה נעדרו. יתרה מכך, את מתנגדיו כינה פרופלורים ולביקורת הנוקבת הלגיטימית והמתבקשת, נגדו ונגד האסון שהמיט על ראשינו כינה הסתה.
ואז נרצח - פרשה הלוטה בערפל סמיך וכבד בה עוד ידובר...
אם כך, בהיות האיש דמות שנויה במחלוקת ציבורית נוקבת וקשה, בהיותו אדם שלדעת רבים המיט עלינו אסון, טרור ושכול, בהיותו אדם שכבל את ידינו להסכם איום ונורא עם רוצחים מתועבים אותם הביא אחר כבוד לארצנו הקדושה, בהינתן כל אלה, מדוע לוקח צה"ל את חייליו לימי "חינוך" בקברו? האם אין כאן אמירה פוליטית של הצבא וראשיו, שכידוע מנוע מלהתבטא בעניינים פוליטיים?
החיילים לא רצו להשתתף ביום "חינוך למורשת רבין" ליד הקבר. ה"מורשת" הזו המוצגת שם בפניהם עומדת בסתירה למציאות ולאמת אותה הם מכירים. היאך אם כן מעניש אותם הצבא ועל שום מה? הרי במעשה זה שלהם הם בעצם סרבו לשתף פעולה עם אינדוקטרינציה פוליטית מובהקת בה אינה רוצים.
בדומה לעוולות רבות היוצאות מבית היוצר של חיל החינוך בצה"ל, עוולות עליהן עמדנו בעבר בהרחבה, בין היתר בסדרה "צה"ל במדרון חלקלק", הרי לפנינו במקרה דנו עוול נוסף אותו יש לתקן.

תאריך:  18/06/2018   |   עודכן:  18/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבין הוא דמות שנויה במחלוקת
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
אני בטוח
שאתה רוצה,  |  19/06/18 07:40
2
מורשתו החיובית של רבין ??
תמר ארנברג  |  19/06/18 18:59
 
- מורשת "שלילית" , עפ"י תמר
שלמה המגיב  |  19/06/18 20:43
 
- אסביר לך ואולי תבין:טענת בעז
נתין מדמנת ישראל  |  19/06/18 23:15
 
- "פוליטיקה במסווה של חינוך" ?
שלמה המגיב  |  20/06/18 06:36
 
- שוב לא הבנת. אתה בעצמך מעלה
נתין מדמנת ישראל  |  20/06/18 15:01
 
- איך "מנצחים את האויב" ?
שלמה המגיב  |  21/06/18 07:52
 
- ירדת מהפסים לחלוטין
1 העם  |  20/06/18 18:28
3
"מהו "המדרון החלקלק" , שפירא ?
שלמה המגיב  |  19/06/18 21:04
4
כרגיל אתה סתם שקרן
הירונימוס  |  19/06/18 22:00
 
- מי שמדבר על שקרנים
מגיב ותיק  |  20/06/18 03:19
 
- לא כל כך מדוייק...
1 העם  |  20/06/18 18:34
5
רמטכ"ל, ראש ממשלה, נרצח...
אין מחלוקת על זה  |  20/06/18 08:22
 
- ותתפלא. גם לאזרח הקטן שמכיסו
נתין מדמנת ישראל  |  20/06/18 15:07
 
- לחייל אין זכות הבעת דעה ל"ת
1 העם  |  20/06/18 17:58
 
- ולצבא אין זכות לכפות על החייל
יהודי אחד  |  21/06/18 08:36
6
תוספות למודל "הלא מנהיגותי"
מרק_טווין  |  21/06/18 06:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
מדוע נמוג מרכיב ההגנה המרחבית ביישובי הספר? במאמר מוצג תפקיד ההתיישבות בדוקטרינת ההגנה המסורתית של צה"ל – ככוח השומר על האחיזה של מדינת ישראל בשטח
יוני בן-מנחם
מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור ברצועה משגרים אותם מבתים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי". פגיעה בנערים המשגרים אותם תזיק לתדמית ישראל בעולם, אבל צה"ל יכול להתחיל בינתיים בסיכול ממוקד של המפקדים בזרוע הצבאית של חמאס המפעילים את חוליות הבלונים והעפיפונים
אפרים הלפרין
האם תרומה לעמותה הקרובה לליבו של ראש עירייה היא מתן שוחד לראש העירייה? האם תרומה לעמותה הקרובה לליבו של שופט היא מתן שוחד לשופט?
עידן יוסף
שלוש שנים פועלים באין מפריע קווים פרטיים בשבתות. חוות הדעת המשפטית שהבטיח שר התחבורה שתביא לאכיפת החוק נגדם ותאסור עליהם לפעול מתעכבת מזה כשנה. הסיבה לעיכוב פוליטית ולא מקצועית
רועי אורן
כדי למנוע את האסון שקרה בפעוטון בפתח-תקווה יש לנקוט בסדרת פעולות מתבקשת שתגן על הילדים שלנו שעלינו לשמור עליהם בכל מחיר, ולפתח אותם על-מנת יוכלו בעתיד להשתלב בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il