X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התוכנית לפנות אותו בסוף השנה האזרחית הקייימת ייחשב לפגיעה אנושה הן לתושבי אילת, הרואים בו תחנה מרכזית, והן לתושבי תל אביב, שייאלצו לכתת רגליהם עד נתב"ג
▪  ▪  ▪
שדה חיוני [צילום: משה שי/פלאש 90]

פינוי שדה דב, שבצפון תל אביב, בסוף השנה האזרחית הנוכחית, והפיכתו למתחם של 16 אלף יחידות-דיור, לצד מאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, הוא מעל לכל מכה אנושה לתושבי אילת, הרואים בצדק בשדה דב את התחנה המרכזית של עירם הדרומית. יחד עם זה יותיר כמובן הפינוי את המדינה בלא שיהיה לה שדה לתעופה פנים ארצית.
על-פי התוכניות, יהיה זה נתב"ג שימלא את מקומו של שדה דב לצורך טיסות לאילת וממנה. אלא שתהיה זו מכה מהממת לתושבי תל אביב והמטרופולין, שייאלצו עקב סגירת שדה דב לכתת רגליהם עד לנתב"ג, כדי למלא את משימת-יעדם. כל זה יצור באלאגן מיותר, שעדיף היה אילו לא בא לעולם.
ללא תחליף
אחרי ככלות הכל יש לזכור שפינויו של שדה דב לטובת מתחם מגורים כלל אינו מחויב המציאות הקיימת, מה גם שלשדה התעופה הזה אין כיום תחליף, אלא אם כן יוחלט בעתיד להקים שדה תעופה בים, מה שאינו נראה לעין כיום.
חיוניותו של שדה דב כשדה תעופה מרכזי אינה מוטלת בספק כלשהו. כד לסבר את האוזן, כדאי לזכור שבלונדון בנו לפני 20 שנה שדה תעופה במרכז העיר, מתוך הבנה ששדה כזה חיוני. יתר על כן: למטרופולין תל אביב יש, אפילו, יתרון גדול יותר, משום שהשדה משוכן בשולי העיר ולא במרכזה, מה גם שהסטטיסטיקה העדכנית מעידה כי 800 אלף איש נוהגים לטוס דרכו בשנה.
אחרי ככלות הכל, אין לשכוח ש-78 שנות פעילותו של שדה דב עשו את שלהן ואינן הולכות ברגל. חבל יהיה שבמחי יד אחת ייסתם הגולל על השדה לטובתה של עסקת בנייה ספקולטיבית, ששותפות לה הן העירייה והן המדינה.

תאריך:  21/06/2018   |   עודכן:  21/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
לאור הדוח האחרון של "אמנסטי אינטרנשיונל" הגיע הזמן להציב לארגון אולטימטום: חזרה לאמת, להגינות ולדיווח אמין, או ניתוק הקשרים ואיסור פעולת הארגון בישראל
יהודה קונפורטס
כך אמר שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו, בקבלת פנים שערך למשתתפים הישראלים בכנס השנתי Smart city, שייערך בנובמבר בברצלונה
יצחק מאיר
אמריקה הגדולה, תרתי משמע, איך הורידו אותך אל שפל כזה, איך גמלו על היותך הדמוקרטיה הקדמית בחזית האנושות, בכלובים לילדים... איכה היית לאסירת השומרים שאיבדו כל גבול על הגבול המעמידים כלובים לילדים בשמך...
גרשון הכהן
טרור העפיפונים אינו מהווה איום קיומי, אך בהפיכתו את מרחב הספר סביב רצועת עזה לישימון ובערערו את יכולתה של מדינת ישראל להעניק לתושבי הספר ביטחון ויציבות, הוא מציב איום החייב להיות מוסר בהקדם האפשרי
מנחם רהט
הישגו הגדול של טראמפ בפיסגת סינגפור עלול לקדם את 'דיל המאה', לכינון 'מדינה מינוס' פלשתינית בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il