זה הפך כבר לשגרה, מעצבנת, לרוב לא אמינה וכל פעם עטופה באריזה חדשה, מושקעת ונוצצת (כמובן על חשבוננו...).
לאחרונה זה נהפך כבר מבול של מסיבות, לא מספיקים לנוח מהסייל של סופר-פארם, עוברים למסיבה של שופרסל ובין לבין קופצים לעזריאלי סייל ואפילו לא מוצאים זמן להחליף את הבגדים המהודרים (לא נעים... מה יחשבו השכנים שאין לנו מספיק בגדים יפים וחגיגיים ליציאה?! לא יפה).
מה זה בדיוק 30% הנחה? האם זה מהמחיר שהיה אתמול על המדף, או שייקרו אותו בימים לפני המבצע באופן קיצוני על-מנת להראות את "החיסכון".
רוב המבצעים הקיימים, אינם מבצעים אמיתיים לטובת הצרכן, אינם חדים ואינם פרי עבודת קניינות מעמיקה, אלא יותר מבצעים חשבונאיים של אותיות קטנות ושל תעלולי מחירונים ותמחיר.
קוראי ומכובדי, רשתות המזון מייקרות את המוצרים ללא הפסקה ולאחרונה תם סבב העלאות מחיר במיוחד במוצרי המותג הפרטי "אשר אין לא מתחרים זהה באריזתם" על המדף, מחירים שלעיתים אף עולים על מחירי המותג המוביל?! זאת ועוד אנו מתבשרים שזה רק קצה הקרחון ושהתייקרות מוצרי החלב והבשר בדרך.
האם לנו הצרכנים יש מה לעשות? בוודאי והמון.
ראשית, לא להתעצל ולפצל קניות, אולם נראה שכמו בכל דיאטה, ספורט זה חשוב, אך לא המרכיב הבסיסי, שהוא צמצום כמות האכילה ובהקבלה צמצום כמויות הקניה. יש להתחיל לרוקן את המזווה הביתי, להפסיק לאגור ולהפסיק לחשוב במושגי צנע ואיומים קיומיים - ופשוט להפסיק לקנות "מבצעים" ועוד עלאק "מבצעים" ולהשאיר את הבלוף הזה על המדף שיעלה אבק במקום אחר ולא אצלנו בבית.
ולסיום ברצוני להזכיר לעוסקים במלאכת הפרסום היחצנות "והמסיבות" - שלא לעולם חוסן ושכנראה המחאות הבאות תהיינה כנראה הרבה יותר כואבות.