X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ז'אן לוק מונסל החרוץ, כותב לי באותו מייל שהכסף נותר בשלב זה בבנק "לאחר ניסיון כושל למצוא קישור" אלי, ומבקש שאחזור אליו ל"קבלת הבהרות והליכים נוספים"
▪  ▪  ▪
רק כמעט [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

הונאת העוקץ הניגרי" נמשכת. השבוע זכיתי לקבל מטוגו הצעה שקשה לסרב לה. "זכיתי" בירושה של 11.5 מיליון דולר, אבל החלטתי לוותר עליה.
מכירים את עו"ד ז'אן לוק מונסל, מטוגו? אני לא. בשבוע שעבר קיבלתי לתיבת הדואר האלקטרוני שלי מייל מטוגו הרחוקה, ועו"ד ז'אן לוק הזדרז לעדכן אותי שאני בר מזל, ויש לי סיכוי לשלשל לכיסי בקלות רבה ובקרוב מאוד 11.5 מיליון דולר.
ז'אן לוק, עו"ד אדיב, שלא בקיא במיוחד בעברית, עשה מאמץ גדול למצוא קישור אלי - כלשונו כתב לי את המסר בעברית והציע לי את ההצעה בעקבות מותו של מר רון, שגם אותו אני לא מכיר, שהיה לדבריו הלקוח שלו לפני מותו, שהוא בעל שם משפחה הזהה לשלי, ו"הוא משאיר קצת כסף", 11.5 מיליון דולר, שנותרו ללא דורש.
ז'אן לוק מונסל החרוץ, כותב לי באותו מייל שהכסף נותר בשלב זה בבנק "לאחר ניסיון כושל למצוא קישור" אלי, ומבקש שאחזור אליו ל"קבלת הבהרות והליכים נוספים".
הנוכל ז'אן לוק
אולי טעיתי, אבל החלטתי שלא לחזור לז'אן לוק הנוכל, שביקש לדעת מי עומד מאחורי כתובת המייל שלי, כדי לנסות את אחד מסדרת מעשי העוקץ שהוא בוודאי מתמחה בהם. העוקץ הניגרי אינו חדש, וההונאה מבית מדרשו של המתחזה ז'אן לוק, מוכרת למשטרת ישראל. לאפ.בי.אי. ולרשויות משטרה נוספות. ההונאה מתבצעת בדרך כלל באמצעות בקשת תשלום בדואר או בדוא"ל בדרך של פיתויי, כפי שזומם המתחזה ז'אן לוק מונסל.
לו הייתי ממשיך להתכתב עם הנוכלים, הייתי מתבקש להפקיד סכום מסוים בחשבון בבנק בטוגו, רק כדי שהנוכלים ידעו לאן להעביר לי את "הכסף הקטן" של 11.5 מיליון שקלים.
אבל ז'אן לוק מונסל לא לבד. יש לו ברשת מתחרה בשם מתיו חמזה, שגם הוא כצפוי עורך דין, ונוסח המכתב שהוא שולח לפראיירים, דומה מאוד למכתבו של ז'אן לוק.
ז'אן לוק לא לבד
וכך כותב "עו"ד חמזה" לישראלים שקיבלו ממנו מכתב: "אני חי בטוגו, אני יוצר אתך קשר בקשר למותו של לקוח שלי המנוח יליד ארצך, הנושא את אותו שם משפחה אתך והוא מת בתאונת דרכים עם כל בני משפחתו והשאיר לך סכום של 9,500,000,00 מיליון דולר בבנק בטוגו.
הבנק ביקש ממני להציג להם קרוב משפחה אחר (השגיאות במקור. מ.נ) אבל לאחר ניסיון כושל למצוא קרובי משפחה של לקוח מאוחר שלי, החלטתי ליצור אתך קשר, כדי לעמוד בתור הקרובה הבאה ולטעון את זה קרנות ירושה. לפיכך, לחזור אלי כדי לתת לך פרטים נוספים על העסקה. אני צריך את הפרטים דחוף".
לאחרונה פורסם בארצות הברית שהתובע הכללי של מנהטן, בשיתוף עם נציגי ה-FBA, העבירו בקשה לעיקול חשבונותיהם של עשרים חשבונות בנק ברחבי העולם, אליהם הועברו עשרות מיליוני דולרים מחברה אמריקנית. מהחברה הזאת נגנבו כמאה מיליון שקלים, ב"תרמית היושב-ראש", שבה התחזה מתחזה לספק של החברה.
תרמית ההונאה באמצעות הודעות דואר אלקטרוני, שהתחילה במדינות דוברות צרפתית התפשטה בכל העולם. עד היום הצליחו התוקפים שמרכזם כנראה בניגריה לגנוב כ-2.5 מיליארד דולר, ממאות חברות בעולם וגם בישראל.
לי אין כוונה לחזור לז'אן לוק. אבל אם מישהו מכם מעוניין ב-11.5 מיליון דולר, הוא מוזמן להתקשר לטוגו.
המחבר הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי התנועה "יושרה לישראל", שקמה כדי להילחם בשחיתות, וחבר ההנהלה שלה.

תאריך:  08/07/2018   |   עודכן:  10/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה נסטלבאום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך כמעט זכיתי ביותר מ-11.5 מיליון דולר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב מושלֶה
אלברט שבות  |  9/07/18 22:58
2
כמעט במרכאות ל"ת
JD  |  10/07/18 21:23
3
קיבלתי מ2 עו"ד על מר רון המנוח
תל אביבית  |  11/10/18 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שלום למסי, איגווהין ורונלדו    גורלם, מסתבר, נגזר להשכח עם הזמן, כאשר שחקנים מבחוץ מצליחים תמורת כסף גדול למלא את מקומם
עליס בליטנטל
האם אין פתרון קולע יותר, להחזרת חיילינו ואזרחינו מלבד הכניעה המבישה של שחרור צמרת המחבלים בתמורה? האם לא יודעים שם בממשלה ובקרב מחליטי ההחלטות כיצד לנהוג בפושעים שפלים אלה? האם הם מקווים ששחרורו של ברגותי יעביר את שלטון אש"ף בגדה בקלילות לידי חמאס בידי מנהיגו הנערץ ברגותי? ככה רוצים לסיים את הבעיה?
אהרון שחר
העולם בתקופתנו הוא בית משוגעים אחד ענק    אין דרך אחרת לתאר זאת    עדר הנאורים שהשתלט על העולם בתקופתנו ועוסק במרצ באונס ערכיו, מדהיר את האנושות בהתלהבות קדימה להשמדתה
גרשון הכהן
לא פתרונות טכנולוגיים אלא רוח לחימה ודבקות במטרה יביאו להכרעת טרור העפיפונים. טכנולוגיה לכשעצמה, על מלוא הישגיה, אינה מבטיחה הכרעה וניצחון
חנינא פורת
שדה תעופה בשדות רוחמה - היה למחסן החרום לקראת הקרבות על הנגב    ראוי שנרחיב מעט את היריעה ונשאל את עצמנו באיזה אופן "אכן הציל המבצע את מגני הנגב" ומה הייתה השפעתו על מהלך הקרבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il