X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המדרכות ורוכבי האופניים בת"א כנראה נוכח תלונות אזרחים החליטה עריית ת"א לעשות מעשה ובמאי שנה שעברה שודרה בטלוויזיה כתבה על פקחים המזהירים רוכבי אופניים שאינם נוסעים כחוק מעבר לכתבה בטלוויזיה לא נעשה דבר, מה גם שרק בצד אחד של רחוב אבן גבירול סומן גובה הקנס למי שאינו נוסע כחוק...
▪  ▪  ▪
מצב הולך ומדרדר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לאחרונה אני שוקל לשכור חליפת ריחוף להגעה לחנויות ברחוב אבן גבירול הסמוך לביתי. המצב התחבורתי הולך ומתדרדר. רוכבי אופנים בכלל, ואופנים וקורקינטים חשמליים בפרט מגיחים מאחורי ומסכנים אותי בנהיגה מהירה, ולעיתים פראית.
הליכה לתחנת אוטובוס גם היא מסוכנת באשר שבילי האופניים נפגשים עם תחנות אוטובוסים. לפעמים הם גם חוצצים בין התחנה לבין האוטובוס, כמו למשל בתחנות בדרך השלום. כל ריצה לאוטובוס, או כל ירידה מאוטובוס במפגש צפוי עם זוג אופנים משמעה תאונה. היו כבר מאות תאונות של הולכי רגל עם רוכבי אופנים וגם היו כבר מספר הרוגים.
לא רק זאת. יש מסלולי אופנים המסומנים מימין למכוניות החונות. כידוע ממכונית יוצאים מצד ימין וגם הדלת נפתחת לכיוון הזה...
כנראה נוכח תלונות אזרחים החליטה עריית ת"א לעשות מעשה ובמאי שנה שעברה שודרה בטלוויזיה כתבה על פקחים המזהירים רוכבי אופניים שאינם נוסעים כחוק. מעבר לכתבה בטלוויזיה לא נעשה דבר, מה גם שרק בצד אחד של רחוב אבן גבירול סומן גובה הקנס למי שאינו נוסע כחוק...
כמובן ום דבר לא השתפר מאז. יש רק יותר חנויות לאופניים חשמליות ברחוב אבן גבירול. זה לבטח לא ישפר המצב. להתמודדות עם תופעת האופניים והקורקינטים החשמליות דורשת מענה לשאלה: מי אישר הבאתם לארץ ובאילו תנאים? האם אין הגבלה על המהירות? פניותיי למשרד התחבורה כולל מנכ"לית המשרד בנושא העלו חרס.
כשפונים לעירייה מתברר שאנו חיים בסדום ובחלם. בפנייתי למיטל להבי (האחראית על התחבורה בעירית ת"א) ציינתי שמסלולי האופנים, שהינם בסמוך לתחנות האוטובוס ומעברי החצייה מסכנים את עוברי הרגל. לצורך התמודדות ברוכבי האופנים הנוסעים במהירות או בניגוד לחוק הצעתי להקים "משטרת רחובות" שתקנוס את מי שנוסע בפראות תוך סיכון הולכי הרגל. לצורך זיהוים הצעתי לחזור לשיטת הרישיונות העירוניים (המספרים) שהיו תלויים מאחורי כיסא רוכבי האופנים (התברר שזה שייך למשרד התחבורה).
כתשובה ענתה לי מזכירתה האישית של מיטל להבי ש"כלל הסמכות לאכוף נסיעת אופנים על המדרכות, וחשמליים בפרט, הוענקה לעיריית תל אביב רק לפני מספר חודשים "(יש לשאול-מדוע כל כך מאוחר?!). המיל ממשיך ומציין ש"מאז העירייה אוכפת ומחלקת קנסות לרוכבי אופניים שאינם רוכבים במקום המיועד לכך". לא רק שלא ראיתי אפילו פקח עירוני אחד לרפואה העושה כן, ואני מסתובב מספר פעמים ביום ברחוב אבן גבירול, אלא שהבעיה איננה שרוכבי האופנים אינם רוכבים "במקום המיועד לכך", אלא שהם רוכבים במהירות במסלולי האופניים ולשני הכיוונים תוך סיכון הולכי הרגל.
את מכתב "סדום וחלם" זה מסיימת המזכירה האישית במילים הבאות: "יתרה מכך, בכל חודש נסללים שבילי אופניים חדשים בשני רחובות במטרה לצמצם ככל האפשר נסיעות האופניים על המדרכות ואת החיכוך עם הולכי הרגל".
לא רק שלא נתקלתי בסימון מסלולי אופנים שלא על המדרכות, אלא שאינני מבין כיצד זה ישפר את המצב המחמיר באבן גבירול, למשל?! דומה שרק אם ייהרג אזרח רם מעלה, אולי יתחילו דברים לזוז...

עיתון הארץ לא פרסם את הרשימה הזו.
המחבר הוא חוקר ופובליציסט.
תאריך:  10/07/2018   |   עודכן:  10/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדום וחלם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כרוכב אופנים בתל אביב
הירונימוס  |  12/07/18 22:36
 
- תעזבו את תל אביב ל"ת
פתרון פשוט  |  13/07/18 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
בקיצור אימהות יקרות' לפני שאתן מחליטות, אולי בתוקף אידיאולוגיה (רופסת כשלעצמה), שלא לחסן את ילדיכן, חישבו שוב    כדאי אולי להתייעץ ברופא המשפחה' ואח"כ? לרוץ ולחסן!
ציפי לידר
לזיכרה של אישה גדולה מהחיים, ששנה מלאה לפטירתה    מי יתן שמידותיה ומעשיה הטובים ישמשו מופת לכולנו תמיד בכל דרכינו והליכותנו
יוני בן-מנחם
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין במוסקבה נועדה לנסות ולשמור על האינטרסים הישראלים בעקבות המבצע הגדול של הנשיא אסד להשתלט על דרום סוריה    האירנים מתכננים להתפרס לאחר כיבוש האזור בסמוך לגבול הסורי עם ישראל ועם ירדן
יצחק מאיר
מדינה המקבלת חוק לאום, מושבעת לחוקק חוק העושה את אזרחי המדינה כולם שותפים מלאים בכוח ובפועל בכל הנגזר מחוקיה
עודד מודריק
כיון שמתקיימת הסכמה פנימית רחבה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי    מהו הצורך בקיומו של חוק הצהרתי המשקף מציאות שאינה שנויה במחלוקת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il