X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני ילד מלחמה, אני ואמי ואבי ואחי נאסרנו על-ידי כוחות וישי, הושלכנו למחנה בברנס, לאחר שברחנו חיינו כצרפתים במרסיי, אבי הוסגר על-ידי אנשי וישי, נשלח לדראנסי, משם לאושוויץ, משם לא חזר
▪  ▪  ▪
לא חזר [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

אני קורא בקורת רוח ממתינה את דבריו של בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בה אמר כי הוא ער לביקורת על ההצהרה המשותפת עם ראש ממשלת פולין, הוא קשוב לה ויביא אותה לכלל ביטוי. לא אמר איך, לא אמר מה, אבל אמר מה שאמר, וכיוון שאני מאמין כי אין לו מוצא אלא לשנות את הטעון שינוי בהצהרה, אני מאמין לו וממתין.
בתוך כך אורשה לומר דבר על עניין ממשלת פולין הגולה.
היא לא הייתה הממשלה הגולה היחידה. גם לצרפת הייתה ממשלה גולה בראשה עמד דה-גול. בוישי ישב המרשל פטן, ובעיניו ובעיני מיליוני צרפתים גם באזור הכבוש וגם בדרומה של צרפת עד שגם היא הפכה לכבושה גם הלכה וגם למעשה בנובמבר 1942 הוא היה צרפת. בלונדון ישב דה גול ובעיניו ובעיני מיליונים של צרפתים שלא איבדו תקוות תחיה לאומית, הוא היה צרפת. בקיץ 44 לאורך שאנז אליזה הריעה לו כל צרפת.
בצרפת של וישי בוצעו פשעים נוראים נגד יהודים. חוקקו חוקים שהיו ארסיים לא פחות, יש אומרים יותר, מחוקי נירנברג. היו מחנות ריכוז. דראנסי. גורס, ריווזאלט ועוד. בשטוטהוף היה תא גז. האצטדיון "ואל ד'יוו" היה לסמל לשמצה רצחנית נוראה. אבל אחרי המלחמה, התכחשה צרפת הנבנית לאחריותה לכל מה שאירע בימי הכיבוש. הטענה הייתה כי וישי לא הייתה צרפת. דה גול היה צרפת. הנשיא ז'אק שיראק לא היה מוכן לחיות עם הפייק המוסרי הזה. בסמכותו כנשיאה של צרפת האחת, קיבל על עצמו אחריות לכל מה שעוללה צרפת בימי מלחמת העולם השנייה. הייתה צרפת אחת, לטוב ולמוטב.
בשנת 2006 עשיתי בפריז עם הפרופסור ראובן פויירשטיין נוחו עדן. בהשראתו של מי שהיה אז רבה הראשי של צרפת הרב סיטרוק עליו השלום, התקבלנו לראיון פרטי ואישי בארמון האליזה. על הפרק עמדה האפשרות לאמץ את שיטת פויירשטיין במערכת החינוך הצרפתית כולה. הנשיא פינה שעתיים מזמנו באותו יום ראשון.
נתבקשתי לפתוח את השיחה. אמרתי לו, יסלח לי הנשיא, בטרם אומר דברים על פרופסור פויירשטיין ועל שיטתו המהפכנית ועל הברכה שבה תתברך מערכת החינוך בארצך אם תאמץ את שיטתו, אורשה לומר בטזניך דברים אישיים לחלוטין. אני ילד מלחמה. אני ואמי ואבי ואחי נאסרנו על-ידי כוחות וישי. הושלכנו למחנה בברנס. לאחר שברחנו חיינו כצרפתים במרסיי. אבי הוסגר על-ידי אנשי וישי. נשלח לדראנסי. משם לאושביץ. משם לא חזר. אמי הייתה אסירה בבית סוהר באנמאס. אחי ואני היינו בבית מנזר. בארבעים ושלש גנבנו את הגבול לשווייץ. הרשה לי לומר לך, כי אני מודה לך אישית, גם בשם כל יקיריי שהנם ושאינם, על שהיית לנשיא הראשון, היחיד, האחד, שהכיר בעובדה כי צרפת שחטאה חטא נורא כל כך ליהודים היא הצרפת שאתה עומד בראשה ואתה מורה לילדי בתי הספר שבה להתמודד עם הפרק האפל הזה בארצם האהובה.
סהדי במרומים. הרב רפי פויירשטיין שהיה שם, יעיד גם הוא. שירק לא הסיר עיניו ממני בדברי. אחרי שאמרתי מה שאמרתי, שתק. עיניו הו לחות. הוא לא אמר 'אני מודה לך' או איזה מין דבר תודה אחר. הביט בי. רק ראשו הנהן קלות. ובזויות עיניו נקוותה דמעה.
כדאי שבוורשה ידעו זאת.

תאריך:  09/07/2018   |   עודכן:  09/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כדאי שוורשה תדע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלת פולין בנתה מוזיאון מפואר
הירונימוס  |  11/07/18 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עידן יוסף
ההיסטוריונית הראשית אומרת לנוכח סערת הצהרת החוק הפולני כי לא הייתה שותפה לכל נוסח ההצהרה    "נכון לבצע תיקונים, אך לא לבטל"
פרופ' גדעון גרייף
העובדה שבתו של היינריך הימלר הועסקה בידי הביון הגרמני בלא שכלל התנערה מתמיכתה במשטר הנאצי, מלמדת שמעולם לא הייתה "גרמניה חדשה" ושאינטרסים גוברים על מוסר
ראובן לייב
ראש הממשלה ומנהיג הליכוד חתם עם הפולנים על כתב-כניעה מביש וטיהר אותם חלקית מאחריות בהשתתפות השמדתו של העם היהודי על אדמת פולים בתקופת השואה
איתמר לוין
כאשר ראש ממשלת ישראל אומר דברים חסרי יסוד בנושאים מרכזיים הקשורים לשואה, הוא מקל על מכחישיה לטעון שגם אמירות אחרות בנוגע אליה אינן אמת    תראו לאיזו הזניה התדרדר השיח הציבורי שלנו
עידן יוסף
רה"מ נתניהו: חששנו שהחוק יגרום להפללת ניצולים שימסרו עדות ראייה    "הביקורת שלנו ושל אחרים על החוק גררה גל אנטישמיות עכור ומגונה בפולין, אשר הדאיג גם הוא אותנו, לא פחות מהחוק הבעייתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il