X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבטיח להביא לארץ 12 חברות בניה זרות דיבורים לחוד ועובדות בשטח לחוד אחרי מאמצים של יותר משנתיים בכל העולם, נבחרו 6 חברות בניה זרות מתוך 49, וחלקן כבר עזבו את הארץ השפעתן על שוק הדירות - כמעט אפסית
▪  ▪  ▪
כחלון.הבטחות ודיבורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"נביא לארץ 12 חברות בניה זרות, יחד עם 12,000 עובדים" - הבטיח (יום א', 8.7.18) שר האוצר משה כחלון, בראיון לאחד מכלי התקשורת. הקבלנים והתאחדות בוני הארץ כועסים, כמובן. נא להירגע: כחלון מדבר הרבה, ולא עשה דבר בנושא זה. מי שכבר עשה משהו הוא עמיתו-יריבו שר השיכון יואב גלנט, אבל בהצלחה זעומה.
בכל שנותיו כשר האוצר, לא חתם כחלון על-אף חוזה עם אף חברת בניה זרה, ולא הביא לארץ אפילו עובד בניה אחד. זה הגיוני, כי זה לא העסק שלו: מי שאחראי (אם בכלל) על הבאת חברות בניה זרות הוא משרד השיכון, ומי שמאשר כניסת פועלים זרים הוא שר הפנים אריה דרעי.
מכיוון שכחלון אינו עוסק בנושא ואינו מבין בו, דבריו הזויים. זה כשנתיים וחצי ששר השיכון גלנט עושה מאמצים גדולים כלהביא לארץ לפחות 6 - ולא 12 - חברות בניה זרות, שכל אחת תביא 1,000 פועלים זרים. משרד השיכון פרסם ב-2016 מכרז בינלאומי והפיץ אותו בכל העולם. 49 חברות הגישו הצעות. כמה מהן נפסלו על הסף. רבות אחרות לא תאמו לתנאי המכרז. נשארו 19 חברות, סיניות ואחת מפורטוגל.
באוקטובר 2016, לפני כמעט שנתיים, בחרה ועדת מכרזים של משרד השיכון 6 חברות, 5 סיניות ואחת פורטוגלית.
מה קרה מאז עד היום? מעט מאוד. חברות סיניות פרשו, ואחרות, שהגיעו למקומות נחותים במכרז, באו תחתיהן. גם הפורטוגלים פרשו. המצב כיום: בארץ עובדות ארבע חברות סיניות, שכל אחת מהן הביאה בממוצע 750 פועלים, ולא 1,000 כמובטח. הם מהווים כ-2% ממספר העובדים בענף - ישראלים ותושבי השטחים - העומד על כ-150,000. השפעתם על הענף זעומה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם, לפני 16 חודש, על חוזה עם ממשלת סין, להביא לארץ 6,000 עובדי בניין. זאת, ללא קשר עם החברות הזרות, בפועל, ככל הידוע, הגיעו בודדים. עוד כישלון.
למזלה של הממשלה, התחלות הבנייה יורדות בשנה האחרונה בשיעורים ניכרים, והביקוש לעובדים אינו כה לוהט. וכך, הכישלונות בהבאת חברות זרות ועובדים זרים אינו בולט.

תאריך:  09/07/2018   |   עודכן:  09/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תתרגשו, הקבלנים - כחלון רק מדבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קבלנים תורידו מחיר או שתימחקו ל"ת
דירה=לא להשקעה  |  9/07/18 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
נוזלי הניקוי בשוק מיוצרים על-ידי מספר שחקנים ונבדלים ביניהם במותג, באריזה, בריח ובאחוז החומר הפעיל    מקובל לומר, שאחוז החומרים הפעילים של 24% - הוא אחוז טוב ומספק
יוני בן-מנחם
ארה"ב מנסה להניע את התהליך המדיני באזור באמצעות תוכנית "עזה תחילה" שעיקרה הסכם "הסדרה" ארוך טווח ברצועה והקמת פרויקטים כלכליים. גורמים שונים מתווכים בין חמאס לישראל, בידיעת ארה"ב, בעוד מחמוד עבאס מנסה לטרפד את המהלך
עמי דור-און
כאשר גסס יוסף טרומפלדור פצוע קשה מירי של פורעים ערבים בהגנה על תל חי שבגליל, הוא מלמל בלטינית, לפני שיצאה נשמתו, קטע משיר לטיני שבו הופיעה הסיסמה: "מתוק ורב תהילה הוא המוות למען המולדת"
יוסי דר
יו"ר הבית היהודי מעוניין בבית משפט חזק ששומר על זכויות הפרט, אך לא בכזה ששומר על זכויות המיעוטים
רפי לאופרט
במערכת השלטונית של ישראל לקונה קשה בכך שאין בה תהליך מסודר הקובע הליך לבחירת מועמד לראשות הממשלה או לתפקידים פוליטיים וביצועיים בכירים אחרים    התנאי ההכרחי, שכל בעל תפקיד פוליטי בכיר צריך לשקף בחירה ציבורית וכל בעל תפקיד ממונה צריך לשקף בחירה על-ידי נבחרי ציבור, הם א'-ב' של מנהל ציבורי תקין בדמוקרטיה רציונלית, אך אלה לבדם אינם מספיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il