X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לזיכרה של אישה גדולה מהחיים, ששנה מלאה לפטירתה מי יתן שמידותיה ומעשיה הטובים ישמשו מופת לכולנו תמיד בכל דרכינו והליכותנו
▪  ▪  ▪
חסרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ר' היקרה,
אחרי דברי הפנינים היקרות שנאמרו מפי המספידות באזכרה לזכר נשמתך הטהורה באולם שהיה גדוש מפה אל פה, אני ניצבת דוממת ונפעמת. אולם הרשי לי להוסיף בכל זאת כמה מילים אישיות.
שנה חלפה מאז הלכת מאיתנו במיתת נשיקה (כיאה לצדיקות) לעולם שכולו טוב. איזה חלל גדול הותרת בי, במשפחתך האוהבת ובכל מכרותייך וחברותייך הרבות. זכיתי להכיר אישה גדולה ומיוחדת כל כך, מאז היכרתי אותך באירוח המשותף בשבתות אצל משפחה. כמה את חסרה לי ולהם מדי ליל שבת. אישיותך האצילה והצנועה כל כך הקרינה עלינו ועל שולחן השבת. דברי תורה והפנינים היקרים מפז שהשמעת סביב השולחן הטהור מפי אביך הצדיק זצ"ל שכה אהבת וּמבינתֵך שהחכימו את כולנו.
כיאה לאישה צנועה הנחבאת אל הכלים, לא אהבת לדבר על עצמך, על מידותייך הטובות, מעשי החסד והצדקה שלך, הסתפקותך במועט, וכישורייך הרבים וּמיעטתְּ בכך. אבל כמה דברי שבח פירגון ואהבה הרעפתְּ על אחרים, באיזו נדיבוּת ואדיבוּת שופעת וַחֲכָמָה, וכמה איכפתיות וּדאגה הבעתְּ לכולם, דברים שנבעו מנשמתך הטהורה ומליבך הרחב. לשון הרע, חלילה, הס מלהזכיר.
כמה סמלי הדבר שבכניסה לדירתך הצנועה בסלון במרכז הקיר ממול, שהיה חף מתמונות, תלית שלט בולט, שאי-אפשר היה להתעלם ממנו וּמשך את עיני הבאים: "לשון הרע לא מדבר אלי". את שימשת דוגמה חיה לכך, איך תשעת הקבים שניתנו לאישה יכולים להתמלא בדברי חוכמה, תורה וּדאגה לזולת.
מלבד עבודתך רבת השנים במשרד מילאת את הזמן בהשתתפות שבועית קבועה בשיעורי תורה רבים וּמגוונים, אצל רבנים ורבניות אשכנזים כספרדים, ששתית את דבריהם בצמא וּבשקיקה רבה. כמה מיוחדת הייתה התמדתך והשתתפותך העקבית בשיעורים במשך שנים רבות. בתה של אחת ממוסרות השיעורים, ציינה, שבמשך 30 שנה(!) לא החסרת אפילו שיעור אחד. ולכן לצערנו כשחלית לאְחרונה ולא יכולת לבוא לשיעור, מייד נדלקה אצלה נורה אדומה שאולי את לא מרגישה טוב והיא זכתה לבקר אותך. היא לא חסכה ממך שבחים ואף היא הדגישה עד כמה העשרת את שיעורי התורה בדברייך המחכימים והמרתקים.
ר' שלנו, אשת חיל מנשים באוהל תבורך, אַתְּ אומנם פיזית לא נוכחת איתנו. אבל דמותך היקרה, הדגולה והעשירה, וּמידותייך ומעשייך הטובים ממשיכים ללוות אותנו ולחיות בקרבנו ללכת תמיד לאורֵךְ. לעילוי נשמתך הטהורה, הרשי לי להוסיף וורט משלי בסייעתא דשמייא. " כל כבוּדה בת מלך פנימה". כל כבוּדה - כבוֹדה כמו גם עושרה שלֲ בת מלך הוא בפנימיותה שהיא לוקחת איתה לכל מקום שהיא הולכת. כי זאת אַת. זה מה שהיית. כמה מאפיין אותך הפסוק שנחרת על מצבתך: "פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה". יהי זכרך ברוך, ושנזכה במהרה לגאולה השלימה ולתחיית המתים. אמן כן יהי רצון.

תאריך:  10/07/2018   |   עודכן:  10/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין במוסקבה נועדה לנסות ולשמור על האינטרסים הישראלים בעקבות המבצע הגדול של הנשיא אסד להשתלט על דרום סוריה    האירנים מתכננים להתפרס לאחר כיבוש האזור בסמוך לגבול הסורי עם ישראל ועם ירדן
יצחק מאיר
מדינה המקבלת חוק לאום, מושבעת לחוקק חוק העושה את אזרחי המדינה כולם שותפים מלאים בכוח ובפועל בכל הנגזר מחוקיה
עודד מודריק
כיון שמתקיימת הסכמה פנימית רחבה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי    מהו הצורך בקיומו של חוק הצהרתי המשקף מציאות שאינה שנויה במחלוקת?
אסתר שניאורסון גרי
האם יש טעם להתדיין עם מישהו כזה? להוכיח אותו? ממש לא    אין טעם וחבל על המאמץ    הם כולם טרחנים ורמאים, שכותבים שנים אותו דבר, חושבים אותו דבר, ועם אותה מטרה
עמי דור-און
השיא הצפוי: בדירקטוריון ידיעות אחרונות הוחלט כי אם יוגש כתב אישום נגד נוני מוזס בתיק 2000, כונסי הנכסים מטעם בנק הפועלים - עורכי הדין פיני רובין וירון אלכאווי - צפויים לתמוך בהדחתו מכל תפקידיו הניהוליים בעיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il