X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נושא הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה אמור לעלות במפגש הפסגה בהלסינקי בין הנשיא טראמפ לנשיא פוטין ירדן וישראל מתואמות עם וושינגטון לגבי אפשרות של עסקה בין שני המנהיגים שתרחיק את האירנים מגבול סוריה עם ישראל וירדן
▪  ▪  ▪
[צילום: חורחה סילבה/AP]

ישראל והעולם הערבי בהמתנה לתוצאות מפגש הפסגה בין הנשיא טראמפ לנשיא הרוסי פוטין בהלסינקי בכל הקשור למצב בסוריה.
הנושא הסורי הוא אחד הנושאים בסדר היום של הפגישה החשובה בין שני המנהיגים ויש ציפיות והערכות כי שניהם יגיעו להבנות או עסקה בכל הקשור למתרחש בסוריה, למעין הסכם "הסדרה" חדש.
אחרי הפגישה ב-13 ביולי במוסקבה בין הנשיא פוטין לראש הממשלה נתניהו אומרים גורמים מדיניים בכירים בישראל כי רוסיה פועלת להרחיק את האירנים מקו הגבול עם ישראל ברמת הגולן, לא מדובר על הוצאת האירנים מכל שטח סוריה אלא רק מדרומה, העמדה הישראלית עדיין דורשת את הוצאתם מכל שטח סוריה.
ישראל גם דורשת להוציא מסוריה מערכות נשק מתקדמות כמו טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע עד טווח 700 ק"מ בעומק ישראל למשל, עד לכור האטומי בדימונה.
הגעה להסכם "הסדרה" בין ארה"ב לרוסיה בכל הקשור לנוכחות האירנית בסוריה היא חשובה נוכח החששות של ישראל וירדן כפי שהובעו ע"י ראש הממשלה נתניהו ועבדאללה מלך ירדן באוזני ממשל טראמפ.
כפי הנראה הסכם "הסדרה" כזה יכלול את המרכיבים הבאים:
א.אירן תסיג את כוחותיה מדרום סוריה,אך לא מכל המדינה.
ב.ישראל לא תשבש את הגעתו של צבא סוריה לאזור הגבול ברמת הגולן ותאפשר את פריסתו בהתאם להסכם הפרדת הכוחות מ-1974.
ג. ארה"ב תסיג את כוחותיה מסוריה או חלק מהם במקביל לנסיגת הכוחות האירנים מדרום סוריה.
העמדה האירנית היא ברורה ונחרצת, את העמדה הזו הבהיר עלי אכבר ווילאיאתי, השליח המיוחד ויועצו של המנהיג העליון ח'מינאי, שהגיע למוסקבה לפגישה עם הנשיא פוטין זמן קצר לאחר פגישת פוטין עם ראש הממשלה נתניהו.
בהרצאה שנשא במוסקבה ב-13 ביולי הבהיר ווילאיאתי כי אירן תמשיך בנוכחותה בסוריה וכי "הנוכחות שלה היא רלוונטית במסגרת שיתוף הפעולה עם רוסיה נגד הטרור".
ווילאיאתי טען כי הנוכחות של אירן בסוריה היא נוכחות של "יועצים", על-פי הזמנת סוריה, וכי סוריה הייתה מתמוטטת ללא סיוע אירן והיום היו סוריה ועירק תחת שליטת מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי.
על-פי הערכות שונות, ירדן וישראל מתואמות עם וושינגטון ויסכימו להסכם "הסדרה" של הרחקת כוחות אירן מהגבול בדרום סוריה עם ישראל וירדן.
בממשל טראמפ ישנן חששות כי כל עסקה בין הנשיא טראמפ לנשיא הרוסי פוטין בעניין סוריה שתכלול הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה תשפיע על המלחמה נגד ארגון דאעש, המלחמה נגד ארגון דאעש בסוריה ובעירק עדיין לא הסתיימה, מבחינת ארה"ב הסכנה בסוריה היא כפולה, גם מבחינת אירן וגם מבחינת דאעש.
ממשל טראמפ חושד בכוונותיו של הנשיא פוטין, האם רוסיה אכן רצינית וניתן לסמוך עליה בכל הקשור לריסון פעולותיה של אירן, והאם יש לה את הרצון לכך?במיוחד לאחר הצהרתו של שר החוץ הרוסי לברוב כי צריך לגלות גישה מציאותית ואי-אפשר לדרוש מאירן לצאת מסוריה.
נראה כי הרוסים עצמם אינם מעוניינים ביציאת אירן מסוריה, אירן ושלוחותיה בסוריה מסייעות לנשיא בשאר אסד במלחמה נגד ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים, האינטרס הרוסי העליון הוא לשמור על יציבות המשטר הסורי של בשאר אסד, מאידך-גיסא, גם לישראל יש קלף חזק ביד והיא יכולה לערער את יציבות משטרו של בשאר אסד, לכן, סביר להניח שהנשיא פוטין ינסה לאחוז את המקל בשתי קצותיו ולמצוא פתרון של פשרה לנוכחות האירנית בסוריה.
המדיניות הישראלית בעניין סוריה מתואמת כאמור עם וושינגטון אך ישראל נוקטת במדיניות עצמאית ושומרת על חופש הפעולה שלה בכל הקשור להתבססות של אירן בסוריה וגם לאפשרות שאירן תנסה לחמש את חיזבאללה בלבנון דרך סוריה.
הדרג המדיני בישראל מקווה שהנשא טראמפ ימשיך לשמור על העקרונות שקבע כי לא יסיג את הכוחות האמריקנים מסוריה כל עוד יש בה נוכחות צבאית אירנית.
בניגוד למצב בגבול הדרום, המדיניות הישראלית כלפי המצב בסוריה היא אגרסיבית וישראל איננה נרתעת מלקחת לידיה את היוזמה הצבאית ולתקוף בשטח סוריה כדי לשמור על האינטרסים שלה.

תאריך:  14/07/2018   |   עודכן:  14/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה ומפגש הפסגה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לארה״ב אין קלפי מיקוח
אלטע קאקער  |  16/07/18 04:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עומר כרמון
רוסיה דרשה מאירן לשלוח נציג בכיר למוסקבה בעת ששהה בעיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו    התקיים מו"מ עקיף בין ירושלים לטהרן כדי למצוא פתרון לשאלת הנוכחות האירנית בסוריה    אירן נכנעה לכמה מהדרישות האמריקניות וביקשה מפוטין להעביר ביום שני לטראמפ את נכונותה להגיע להסכם בנושא הגרעין
מירב ארד
מזהיר: המשטר הסורי הוא האחראי והוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר    הוסיף: נקפיד על קוצו של יוד על הסכם 74'
מירב ארד
על-פי הדיווחים הותקף בסיס T4 שבחומס    בסוריה טוענים כי מערכת ההגנה האווירית פגעה בטילים ששוגרו לעבר הבסיס
עומר כרמון
מנהיג הכנסייה הקתולית: "יש לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני באמצעות הקמת שתי מדינות. לא עוד שטחים כבושים וקריעת אנשים מביתם"    "הסטטוס-קוו בירושלים צריך להישמר ויש לכבד את החלטות האו"ם"    "צריך לשים סוף למציאות שבה מעטים מרוויחים מסבלם של רבים"
עומר כרמון
למרות דרישת ישראל להוצאת הכוחות האירניים מסוריה, מובילים החיזבאללה ומליציות שיעיות בפיקוד אירני את המתקפה לעבר גבול ישראל    הם השתלטו ביום ו' על הכביש המהיר בין רבת-עמון לדמשק. המורדים במחוז דרעא נותקו ולא יוכלו יותר לפנות פצועים לטיפול בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il