X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתבי האישום הם תוצר עבודתו של רוברט מולר החוקר המיוחד שמונה להתחקות אחרי פרשה זו שעלולה להעיב על המשך נשיאותו ואף בנסיבות מסוימות אף להביא להדחתו של טראמפ
▪  ▪  ▪
טראמפ [צילום: איוון ווצ'י/AP]

מפגש פסגה בין נשיאי ארה"ב ורוסיה - ובעבר בריה"מ - היה תמיד אירוע שהעולם צפה בו ולתוצאותיו. היה ידוע מה עומד על הפרק ולאיזה תוצאות מצפים. לא הפעם הזו כאשר טראמפ נפגש עם פוטין בהלסינקי.
ראשית, כי אין נושאים מוגדרים ושנית, כי עניין אחד יאפיל על הכל: המעורבות הרוסית הגדולה בבחירות 2016 לנשיאות ארה"ב שנחשפה כפי עתה עם הגשת כתבי אישום נגד 12 אנשי מודיעין רוסיים שפעלו להשפיע על התוצאות לטובתו של דונלד טראמפ באמצעות חדירה למערכות המיחשוב של המפלגה הדמוקרטית והפצת מידע מניפולטיבי נגד הילרי קלינטון.
כתבי האישום הם תוצר עבודתו של רוברט מולר החוקר המיוחד שמונה להתחקות אחרי פרשה זו שעלולה להעיב על המשך נשיאותו ואף בנסיבות מסוימות אף להביא להדחתו של טראמפ.
בעידן אחר, מדובר היה במוקש שהיה עלול לפוצץ את הפסגה עוד קודם שהתקיימה. כך קרה ב-1960 כאשר הופל מטוס ריגול אמריקני מעל שטחה של בריה"מ. ייתכן אפילו כי היה מונע אותה מלכתחילה, כי מולר יושב על המדוכה כבר למעלה משנה ולפי מה שהתפרסם תוך כדי עבודת צוותיו המרובים, הרי שבניגוד לדעתו הנחרצת של טראמפ, כי מדובר בצייד מכשפות נגדו, כל זרועות המודיעין האמריקניים הודיעו, כי הרוסים אכן ריגלו והשפיעו על הבחירות שבהגדרה הן לב ליבה של הדמוקרטיה האמריקנית.
בין הזרועות הללו היה גם הסי. איי. אי. שבראשו עמד אז מייק פומפיאו, כיום מזכיר המדינה של טראמפ, ומבצע מדיניותו. ההשתלחויות הפומביות החוזרות ונשנות של טראמפ בגופי המודיעין שלו, לא רק בעטיה של החקירה הזו, הפכו לתופעה חסרת תקדים לא רק באמריקה, אם כי הן משתלבות היטב בגישתו הבסיסית כי מה שלא מקובל עליו ובמדיניות שהוא מתווה איננו רלוונטי ואולי לא קיים. במקרים שאין ביכולתו לעשות דבר, הרי זה בבחינת פייק ניוז. משוואה פשוטה מאוד. לואי ה-14 במהדורה המודרנית.

אני הסולן

מבחינתו של טראמפ, הייתה לו פגישה מוצלחת עם קים ג'ונג און ועכשיו הוא רוצה תוצאות דומות עם פוטין. העובדה כי פומפואו נתקל באווירה עויינת בביקורו האחרון בפיונגיאנג, כי כנראה אפיזודה חולפת בעיניו. כאשר נשאל שוב ושוב לגבי המעורבות הרוסית בבחירות, השיב כי יתשאל את פוטין בנדון.
כן, טראמפ דיבר ברצינות. הוא לא מסתיר את השקפתו כי יש לו קירבה גדולה יותר לאנשים מסוגם של פוטין וקים מאשר למרקל, מאי או טרודו, אתם פתח במלחמת סחר של הטלת מכסים. מבחינתו, פוטין איננו אויב ולא יריב, אלא מתחרה כמו בעולם העסקים ולכן קרא לשותפיו ב-G7 להחזיר אותו לפורום ממנו סולק לאחר סיפוח קרים והמלחמה באוקראינה.
את קים הדיקטטור הברוטאלי הוא רואה כדגם שיכול היה להתאים למידותיו. בעיני טראמפ, קים הוא ראש המדינה ולכן הוא ראש חזק שבני עמו מקשיבים לו בתשומת לב רבה. "אני רוצה שבני עמי יעשו אותו דבר".
גם אם הנימה משועשעת טראמפ באמת ובתמים מאמין כי מנהיגים מסוגם של פוטין, קים ושי צ'יפינג הסיני עדיפים בעיניו על אלה שקדמו לו בבית הלבן ועל אלה באירופה, שלא ידעו איך להתנהל מול נחשולי המהגרים שהציפו אותם, על אנגלה מרקל שהביאה את גרמניה להיות "שבויה בידי רוסיה" - אותה רוסיה שטראמפ רוצה בקרבתה - עקב תלותה בה באספקת גז טבעי, ותרזה מיי שלא יודעת איך לצאת מהפלונטר של הברקזיט למרות שהוא הציע לה דרכים. אלה פניהן של בעלות הברית הדמוקרטיות המסורתיות שטראמפ למעשה לועג להן ובמלחמת הסחר שיזם אף פוגע בהן.
טראמפ לא עושה סוד מכך שמבחינתו זה בסדר לשקר לציבור, לומר דבר אחד ולסתור או להכחיש אותו מייד אחר-כך. זה קורה כמעט מדי יום. בסופה של הפסגה עם קים בסינגפור הוא הכריז כי חלפה הסכנה למלחמה גרעינית וכי המסמך עליו חתמו הוא אות וסימן לשלום בעולמנו. כרגיל אצלו הוא הציג בפני כל העולם את המסמך החתום שלא היה בו שום סעיף אופרטיבי.
לבעלי זכרון היסטורי ארוך הזכירה התמונה את ראש הממשלה הבריטי, נוויל צ'מברליין, שחזר מוועידת מינכן בסתיו 1938 והכריז בעודו אוחז בנייר עליו חתימתו גם של היטלר כי הביא לעולם "שלום בדורנו". תוך זמן קצר מאוד הנייר לא היה שווה את הדיו עליו. טראמפ היה יותר מעשי כאשר הצהיר, כי ייתכן שהוא טועה בקשר לאמונתו במה שיעשה קים ג'ונג און. "אני עלול לטעות, אני מתכוון שאני עשוי לעמוד בפניכם [עיתונאים] בתוך שישה חודשים ולומר: היי, טעיתי. אינני יודע אם אי-פעם אודה בכך, אבל אמצא איזשהו תירוץ". לדידו טעות זו אפשרות. להודות בכך איננה אופציה.
טראמפ ופוטין אמורים גם לשוחח בארבע עיניים. לפי ניסיון העבר, סוג זה של מדינאות גורר אחריו לא אחת אי-הבנות ופרשנויות שונות על מה דובר ועל מה הוסכם. ההוכחה האחרונה הם טראמפ וקים שממשיכים לדבר בשני קולות. אם זה מה שעלול לקרות בעקבות הפסגה הנוכחית זו, אזי הזירה הבינלאומית הגועשת ממילא בשל מהלכיו ועוד יותר אמרותיו של נשיא ארה"ב, עלולה להגיע לנקודות רתיחה שאפיינו את שיאי שנות המלחמה הקרה. על כגון אלה אמר בזמנו ביסמארק כי "אילו תיארנו לאנשים כיצד מייצרים נקניקים לא סביר כי הם היו ממשיכים לאכול אותם." אבל יותר סביר להניח כי בתור שני "גונבי סוסים" הם כבר ידעו להכריז לעולם על הסכמות בין ידידים.
לפוטין יש עניין ברור כי טראמפ לא ייצא מהפסגה בידיים ריקות, עוד הוכחה שאנחנו אכן בעידן חדש בו רוסי עוזר לאמריקני במאבקיו הפנימיים. בשבועות הקרובים אנו צפויים לשמוע על סיום חקירותיו של רוברט מולר, כדי להימנע מסמיכות זמנים לבחירות הביניים לקונגרס ששני בתיו נשלטים היום על-ידי הרפובליקאים.
צילו של טראמפ יהיה תלוי מעל ראשיהם של מרבית המועמדים הרפובליקאים הזקוקים לתמיכתו. לעומת זאת, מטרתם המוצהרת של הדמוקרטים תהיה לנצח בבית הנבחרים כדי לבוא חשבון עם טראמפ שהצהיר זה עתה כי הוא יתמודד לנשיאות ב-2020 וגם יזכה כי אין דמוקרט שיוכל לגבור עליו. ואמנם צריך להדגיש כי בכל מה שהתפרסם עד היום שמו של טראמפ לא נקשר במישרין בריגול הרוסי של הבחירות, אלא לכל היותר מדובר במקורביו. אולם ידוע על קשרים עסקיים ענפים שהיו לו בעבר עם גורמים רוסיים ואלה עלולים להסתבר כפרטים משמעותיים בפאזל המסובך אותו מנסה מולר להרכיב בכל התקופה הארוכה. למרבה הפליאה נדמה, כי גם בעניין זה פוטין מבין את המציאות יותר טוב מאשר טראמפ.

תאריך:  16/07/2018   |   עודכן:  16/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרב המתהפכת מעל ראשו של טראמפ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ לא יודח
אלטע קאקער  |  16/07/18 15:17
2
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  16/07/18 21:28
3
החוקר מילר משחק בקקה
ישראל בר-ניר  |  16/07/18 22:43
 
- תסתכל על חקירות קודמות
אלטע קאקער  |  17/07/18 14:55
4
לפובלציסט...
יש העזתי שצופר...  |  17/07/18 00:39
5
איזו "ראייה" תדיח את טראמפ??? ל"ת
אפ  |  17/07/18 03:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
תודה לארטו פאסלינה שכתב את רב המכר העולמי 'שנת הארנב', ובו פרק 13, המקור לסיפורו של העורב השחור    זהו כמובן, משל ונמשל
אברהם פכטר
החוק מגיע לישורת האחרונה, באיחור רב אבל עדיין צריך לעבור כמה מכשולים    החוק בא כדי לעגן את הזהות הלאומית הציונית יהודית בחוק יסוד    יש לחוק מתנגדים שהם תומכי מדינת כל אזרחיה, פוסט ציוניים, ערבים כמובן, ויפי נפש יהודים שנפש יהודי לא הומיה בהם
ראובן לייב
שני הצדדים היריבים שומרים לעצמם את הזכות שלא להגיב במלוא העוצמה ולהתנהל, בינתיים לפי מה שקורה בשטח
יוני בן-מנחם
בגבול רצועת עזה שוררת הפסקת אש שברירית, טרור ההצתות נמשך ונוצר מצב של "הרתעה הדדית" בין ישראל לחמאס. החזרת היוזמה לידי ישראל ושבירת כללי המשחק החדשים של חמאס יכולה להיעשות רק באמצעות פגיעה בראשי הטרור ברצועת עזה או בעימות צבאי כולל יזום ע"י ישראל
אסתר שניאורסון גרי
המפקד העליון זה היועמ"ש, אמירתו היא פקודה! הוא יכול להורות על הגשת כתב אישום נגד כל אדם, לרבות ראש ממשלה. אם-כך: לשם מה בכלל כל המשחק של חקירה כאילו אוביקטיבית, אם היועץ יכול להכתיב כל תוצאה שירצה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il