X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובה למאמר של פרופ' אמנון רובינשטיין, חוק הלאום: ההבדל בין מתנחלים לחרדים, ישראל השבוע, 13.7.2018, א' באב תשע"ח
▪  ▪  ▪
ההבדל בין מתנחלים לחרדים [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]

חֹק הלאֹם:
"אִם הָאִישׁ נִכְנַע לְצֵל הַחֶרֶב,
דַּע כִּי אֵין בּוֹ אַהֲבַת-תָּמִיד!
אַךְ אִם קָם הוּא יְחִידִי מוּל אֶלֶף.
דַּע כִּי הוּא נִשְׁבַּע לַשּׁוּלַמִּית!
שׁוּלַמִּית - הַתִּירִי צַמּוֹתַיִךְ,
שׁוּלַמִּית - יָפָה הִנָּךְ כַּלֵיל.
שׁוּלַמִּית - הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ,
כִּי מַרְאַיִךְ - אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל."
מתוך: "השיר לשולמית" נתן אלתרמן
בתשובה למאמרך, כלשונך: "חֹק הלאוֹם: ההבדל בין מתנחלים לחרדים", האם להוסיף, כלשוֹני: ההבדל בין כֹחות שמאל לטרור הערבי-מוסלמי?
האם בְּשׂורַת שׁוּרָתְךָ התחתונה הינָה "מדינת-שִׁבְטֵי כל אזרחיה"? ובנוסף, במקרה לגמרי, בנושא חֶבֶל-אֶרֶץ-שולמית אשר ממזרח לירדן וראה את המפות, על-פי ספר בראשית, המצורפות בנוסח הצהרת בלפור, שני בנובמבר 1917 אנגליה - על-פי איזו גְּנֵבַת-חֹק וּמשפט נמסר חלק זה של ארץ-ישראל, אשר הוכרה כחֹק חבר העמים, לשושלת ההאשמית? מה יש ל"אנשי משפט יהודיים" עכשויים להרצות על-כך-מצוות-חכמים מלומדה?
"אז אמר השטן [סַמָּאֵל א.א.]: "רק זאת אעשה, אכהה מֹחוֹ ושכח שאִתוֹ הצדק", נתן אלתרמן.
על-פי שטת סמאֵל, ידועה וּמֻכֶּרֶת, לא בדיוק מאתמול; אתה בוחר שלא לראות את המציאות הבסיסית-כוללת-עקרונית-לאומית בנושא חֹק הלאֹם; אלא מִסְפַּר זָוִיּוֹת נוחות לשטתך. בעזרתן תבנה מגדל קלפים, "תזה מבוססת". אלא שאוֹתו "בִּסּוּס" הינוֹ בעליל: אל תבלבל את מֹחִי עם העובדות! אין בזאת כל חדש, כידוע.
להלן - מספר ציטוטים מתוך מאמרך - וּתְשוּבֹתי:
א. "יזמה קיצונית זוֹ שתכליתה, בין השאר לפגוע בכל הלא יהודים בישראל"...
האם זוֹ, אכן, תכליתוֹ של חֹק הלאֹם? לפגוע בכל הלא יהודים...? אינני סבור, אדֹני המלומד, שאתה טיפש; ואם אין כאן טיפשות, הרי זוֹ דמגוגיה by-definition! האם להפנות אותך לאנגליה, למשל? לשוויץ? לצ'כיה? לפינלנד? לעם המקדוני? הארמֶני? ולכל אלה אין היסטוריה של כ-3,500 שנה לאמור: "עַד יַעֲבֹר עַם זוּ קָנִיתָ, תְּבִאֵמוֹ וְתִטָּעֵמוֹ בְּהַר נַחֲלָתְךָ, מָכוֹן לְשִׁבְתְּךָ פָּעַלְתָּ יי, מִקְּדָשׁ יי כּוֹנְנוּ יָדֶיךָ..." שמות טו, טז-יז
ב. "...תקון ביטול הוראת העליונוּת לערכים יהודיים על-פני ערכים דמוקרטיים"
[לשטתך, אדֹני, הישׁג עקרוני מכוּבד א.א.]. אני משוכנע שאתה מודע היטב לעובדה שהיהדות באה לעולם, כרוכה בצוותא-חדא עם הדמוקרטיה הבסיסית ביותר, וראה: אברהם אבינוּ; משה רבנוּ; שמואל "הָרוֹאֶה" וכמובן - החֹק היהודי הקדום עליו מֻבְנֵית חֻקַּת התרבות המערבית תוך הַבְחָנוֹת ברורוֹת: מי בעלי-הארץ ומי "גר ותושב" בלא לפגוע בכבודם וזכויותיהם; בהדגשה! וכולל: "שכבר כתבת בהר סיני בתורה: אחרי רבים להטות", וְהַמַּסְקָנָה: "נִצְּחוּנִי בָּנַי, נִצְּחוּנִי בָּנַי"! בבא מציעא, תנורו של עכנאי. אלא שבזמננוּ, רבים הללוּ אשר הלכו "אַחֲרֵי הַהֶבֶל וַיֶּהְבָּלוּ" ירמיהו ב, ה.
ג. "החוק יתן נשק בידי ה-BDS ושאר שונאי ישראל..."
נוּ באמת. ברור לך שאותם אנטישמים עקרוניים-כרוניים לא זקוקים, בדיוק, לחֹק זה ואחר של מדינת-ישראל מחד; (על מה התבססוּ עלילות הדם?) ומאידך עמדותיך, כמו גם דברי אנשי שמאל רבים מעל כל במה אפשרית, כולל חו"ל וכולל העיתונות ה"ישראלית" ברובה, משמשות אותם היטב ואינן מֻחְמָצוֹת על-ידם שוב ושוב. יישר-כֹח כזה-כאילוּ. מֵעֵבֶר לזאת - עד מתי יפעלוּ יהודים "משכילים", כולל "אנשי-עיתונות נחשבים", על-פי תסמונת מה יגידוּ? איך נֵרָאֶה בגויים? והאם זוֹ המלצתך לגבי דרך פעולת מדינת ישראל?
ד. "הייתה הָעֲרָבִית שפה רשמית שניה לפי החלטות ביהמ"ש העליון, למי זה מפריע?"
1. הערה זוֹ שלך תואמת, נוסח תאומים-סיאמיים, לדבריה של גברת מ. נאור נשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס לגבי "פסקת ההתגברות" לאמור: "מי בכלל צריך אותה?" מסתבר שכבוד המשפטנים שומרים על אחידות סִגְנוֹנִית - כולל זלזול בגוף המחוקק; ובמקביל מְיַלְּלִים: "דמוקרטיה-ה-ה!"
2. אני מעדיף לְהִשָּׁאֵר "משכיל" בימינוּ בנושא החלטות ביהמ"ש העליון וכל המוסיף גורע!
ה. "קיימת תועלת אחת בהצעה וסעיף זה פותח פֶּתַח להתדיינות משפטית רבתי" [בין זרמי היהדות השונים א.א.]
אפילוּ "תועלת אחת" זוֹ, כלשונך, שאתה מוצא בניסוח החֹק [לא ברוּחוֹ, שֹרשיו ומגמתוֹ הלאומיים א.א.] אתה, אדֹני, מנצל עד-תֹם, כולל הסבר באשר לצפוי, לשטתך; ונמצא מְשַׁלֵּחַ מדנים צפויים בין אחים; ולהלן: "שֶׁשׁ הֵנָּה שָׂנֵא יי וְשֶׁבַע תועבות נַפְשׁו יָפִיחַ כְּזָבִים עֵד-שָׁקֶר וּמְשַׁלֵּחַ מְדָנִים בֵּין אַחִים" משלי ו, טז, יט, ולא שיהודים זקוקים לְצֶפִי זה לשם התדיינות ומחלוקת, כידוע, וטוֹב שֶׁכָּךְ!
לסִכוּם: הערותיך, כולל התצלום הנלווה למאמרך, של תפארת לוחמי העדה הדרוזית, גדוד "חרב", הינן שוב דמגוגיה נמוכה ומרושעת לִשְׁמה, ולא אחזור על הציטוט מספר מִשְׁלֵי. בעקרו של דבר; לכל אורך מאמרך, המנומק לתלפיוֹת; לא שמעתי ולוּ פסקה, משפט, מילה, הבָרָה... פִּיפְּס בנוגע למציאות הטרור הרצחני-ערבי-מוסלמי בארץ-ישראל, ונכון לימינוּ - בכל העולם! טרור מחריד, מפְלצתי וּמרושע שאנחנוּ חיים בתוכוֹ מעל 100 שנה; כולל טבח קהלת-יהודי-חברון, וכולל מגמת חורבן הבית הלאומי-יהודי בארצנוּ; כולל אידיאולוגיית "דאָר-אֶל-חַרְב" בכֹח וּבפֹעל בחנוך, בהסתה ובביצוע.
האם שמעת משהו בנדון? יעני - אֵין! לא היה ולא נברא... האם כדברי אלתרמן השטן הכהה מוחך ואתה מרחף מעל למציאות... "אל תבלבל אותי עם הָעֻבְדּוֹת"...? ולכל העושים במלאכת הקֹדש של חֹק הלאֹם - תחזקנה ידיכם; וכן: "בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה".
בנוסף כנאמר בפיוט הקודש של רבי שלום שבזי:
"וּמַהֵרִי וְאַל תִּפְנִי לְדֶרֶךְ שׂוֹטְנִי...
עֲמוֹדִי מַהֲרִי יוֹנָה וְהַתְקִינִי כְּלִי
וְנִכָּנֵס לְתוֹךְ גַּנָּה בְּתָמָר תַּעֲלִי
וְנֹאחֵזָה בְּסַנְסִנָּיו וּפִרְיוֹ תֹּאכְלִי."
מתוך: סְעִי יוֹנָה וְשִׁמְעִינִי.

תאריך:  22/07/2018   |   עודכן:  22/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
בתודעת הדורות ציין חורבן בית המקדש השני את ראשית גלות עם ישראל, גלות בת אלפיים שנה. בכול שנה בליל ט' באב היהודים מבכים את חורבן המקדש    בליל הכלולות, מתחת לחופה, נהוג שהחתן שובר כוס - זכר לחורבן, תזכורת לכך שהחיים אינם שלמים עד שייבנה המקדש
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב קראתי בספר ירמיהו במיוחד את הפרקים כ-כ"ט ושמעתי קולות שמאוד מוכרים לי מימים אלו ברחובות ישראל    נותרתי רק עם תפילה, שלא נגיע לימים האפלים של שנת 586 לפני הספירה
אברהם הללי
פרשת השבוע סוקרת את היציאה ממצרים, כשהשלב הראשון עצם היציאה מעבדות לחרות, והשני קבלת התורה והשלישי הורשת הארץ וההתישבות בה    כי הרי נְתָנָהּ אלוהים לישראל בברית שכרת עם אברהם יצחק ויעקב
יהודה קונפורטס
יכול להיות שהתגובה והמחאה הנוכחית, שמגיעה מלמטה, תגרום לשינוי דרסטי וחזק יותר ביחס של החברה כלפי הקהילה הגאה    ענף ההיי-טק יכול לשמש דוגמה ומודל לחיקוי
תרצה הכטר
מה הקשר בין המאבק בהדתה בבתי ספר ממלכתיים והמאבק הציבורי נגד סגירת מקומות בילוי ערב תשעה באב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il