X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נדמה, שיש מי שחושבים שהמדינה שייכת לחילוניים והם מואילים להכיר בזכותם של הדתיים לקבל שירותים החוזה החברתי הנכון צריך להכיר שהרחוב של מדינת ישראל אינו שייך לאף אחד מהצדדים
▪  ▪  ▪
בצה"ל לא מבינים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

מילה חדשה הגיעה לעולם ו'הדתה' שמה. וההדתה הזו בוודאי מרוצה מהנוכחות שלה שהולכת וכובשת לה מקום מרכזי בקרב 'שומרי החומות'. על כל פתגם ומילה, שפעם כילדים היינו משננים אותם, היום הס מלהזכיר 'דתיותם'. למשל, "דרכיה דרכי נועם וכול נתיבותיה שלום", משפט זה שהיה מודפס על תעודת בית ספר, גרם ל'לוחמי האש' לדרוש להחליפה, למשל יובל המבולבל, שקרא עם ילדים בהופעה בל"ג בעומר את המשפט "ואהבת לרעך כמוך", הפך מאז ל'יובל המקולקל"... והאישה שתקפה את החב"דניק כשיהודי הניח בסמוך אליה תפילין, וסנסציית התפילין בארץ נהדרת, בכול האולפן הפרוגרסיבי הזה, לא היה אחד שתבע את עלבונה של התורה, את עלבונו של הקב"ה. איש לא קם! הם רק ישבו וצחקקו מדושני עונג מהשטויות של עצמם, ובכול זאת שומו שמים, עד לכאן! והקריאות הפומביות להפר את החוק ולפתוח מסעדות בהתרסה בתשעה באב, ועורך באתר חדשות מרכזי שכתב: "אני לא מתנקם במגזר שלם בכך שאני מכריז שאני מזלזל באבל שלהם". עד לאן הגיע עומק הניכור והתלישות, אם תשעה באב יום האבל היהודי המקפל בתוכו את כל ההיסטוריה רווית הסבל של עמנו, הוא ה"אבל שלהם" - הרי שצמח כאן דור מנוכר ליסודות הבסיסיים של הקיום היהודי.
הנתק התודעתי צריך להטריד מאוד, מפני שהוא פוגע ברקמה הבסיסית שעושה אותנו לעם אחד. כי מה הוא עם אחד אם לא מערך ערכים משותף, מורשת מאוחדת, תחושת אכפתיות וערבות הדדית. אם צמח כאן דור שיום תשעה באב הוא חסר כל משמעות בעבורו, הדבר מלמד על כרסום עמוק בעצם החיבור לעם היהודי.
ואתה מתמלא צער שהם אפילו אינם מבינים את מעשיהם, ואי-אפשר לומר על כל אחד - זה תינוק שנשבה, מפני שאיש לא לימד אותם מה זה תפילין, מה זו אמונה, כי יש דברים שהם קבועים בתוך הנשמה, בכול אחת מהנקבוביות שבגוף, בעצם היותך יהודי. וכמה עצוב שרבים מהם אפילו יושבים על שיבר ראשי בתרבות הישראלית, בחינוך, באקדמיה, ואין להם ידע בסיסי במושגי יהדות.
איך ייתכן שבצה"ל לא מבינים זאת? פתאום בצבא שלנו נשמעת עשרים פעם ביום המילה הדתה. בשבוע שעבר הגיעה סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, סא"ל אשרת בכר, לכנס של השדולה החילונית בכנסת שהיה כולו "נגד ההדתה בצה"ל". הצבא שולח נציגה בכירה לאירוע פוליטי בתוך הכנסת, והאישה הזו על דרגותיה, קמה ואומרת: "יש לנו שיתוף פעולה עם הפורום החילוני וגורמים אזרחיים אחרים שפוקחים את עינינו, אני ומיכל מנכ"לית שדולת הנשים מדברות כל יום, הטיפול שלנו הוא לא של אקמול, אלא טיפול שורש". אשרת בכר הגיעה לכנס מיוזמתה, לאירוע פוליטי פרטי, ושוב אנו נוכחים בעמדות שמאל ועמדות אנטי דתיות שהיא מזדהה איתן ותומכת בשדולת הנשים שהרמטכ"ל עצמו משקשק מהן. מאזינים שהיו בשדולה סיפרו על כינוס שכולו הסתה נגד הדת, קשקשת שכול אחת מהנשים, הוסיפה לו פלפל שחור. שהרי בשם "ההדתה" מותר לומר הכול.
"קדמה וסובלנות"
אבל שמירת השבת בצה"ל כגוף, כולל שמירת כשרות המטבחים, היא חלק מסל הערכים היהודי. ומצער שקצינה שכזאת אינה מבינה זאת.
כול אלה שונאי הדת היהודית משוכנעים שהם נושאי דגל הקדמה והסובלנות. הם אף פעם לא נתנו דעתם, שהמיעוט הדתי, על אופי החברה והתרבות, החקיקה וחלוקת המשאבים, הוא הרבה מתחת לכוחו המספרי. החילוניות הרדיקלית מציעה לדתיים עסקה לא הוגנת ולא דמוקרטית: "אני בבית שלי, אנהג בהתאם לאמונתי, ואתה בבית שלך תנהג בהתאם לאמונתך, הרחוב כמובן כולו שלי, וגם הקופה, והאידיאולוגיות". כאשר נאבקים על הקופה הציבורית, לובי התרבות והאמנות, התעשיינים, עיירות הפיתוח, הערבים, האוניברסיטאות, הקיבוצים, הכל לגיטימי, רק לתביעות הדתיים קוראים סחיטה. כאילו כל אוצר המדינה שייך בדין לחילוניים. הסיעות הדתיות הן פי ארבע ממרץ, והיא מתפארת שהשיגה את כל מה שהבטיחה לבוחריה, אז מדוע לא לקרוא לה סחטנית?
נדמה, שיש מי שחושבים שהמדינה שייכת לחילוניים והם מואילים להכיר בזכותם של הדתיים לקבל שירותים. החוזה החברתי הנכון צריך להכיר שהרחוב של מדינת ישראל אינו שייך לאף אחד מהצדדים, ומי שמבקש בטענת כפייה דתית, לשמור לעצמו את כל הרחוב, אינו נאבק ב"הדתה" (שזה הטרנד החדש של השמאל, שלא מצליח למצוא משהו אחר להשיג בו הישגים, שהרי הוא מבין שבבחירות אין לו סיכוי לזכות, ומוצא בכול פעם 'משחקים' מרגיזים, וכעת הוא בזירת ההדתה) אלא בעד אפליה ושלילת זכויות של תושבי המדינה.
והכמיהה רבה שתשעה באב זה יהיה האחרון שבו נקרא את מגילת איכה, שהאמונה לרגע שבו בן דוד יבוא ויגאלנו, לא יסדק. כי מה שקורה מסביב הוא שנאה שמבעבעת עד לרתיחה קיצונית, שנאה שרושפת כמו גחלים לוחשות, ששורפת כל חלקה טובה.ואיך יגיע המשיח כשכול חלק מהקדושה מותקף על-ידי גורמים פלורליסטים נאורים ומתקדמים, וכנראה שהוא רואה הכל ונמצא בהסתרה, עדיין מתמהמה, ואני ממשיכה להתפלל בכול יום, שיבוא.

תאריך:  23/07/2018   |   עודכן:  23/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדתה בהסתה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
צביעות מתחסדת
הירונימוס  |  23/07/18 11:40
 
- למה אתה עדיין כאן?סע מפה. ל"ת
כאן ציון.  |  23/07/18 23:49
2
משפטים מדהימים בכתבה.
משה גרינפלד  |  23/07/18 13:09
 
- אנו קוראות אדוקות של שניאורסון
אמות הסיפים  |  23/07/18 15:24
 
- וזה למה..?
אמנון111  |  24/07/18 17:19
3
איך את חיה ושורדת,
אבנר צפוני  |  23/07/18 14:12
4
הבערות כתוצאה משינאת חכמה
אשליית הידע  |  23/07/18 16:18
5
כואב על כך שהולך ופוחת הדור
מאמר מרגש  |  23/07/18 21:54
6
העם נגד השתלטות עוינת של מיעוט
פנאטי רדיקלי שהוא  |  24/07/18 00:32
7
החילונים של פעם, למרות היותם
ח.כ.  |  24/07/18 08:22
8
אהבתיך וגם אשתי
גברת יקרה  |  24/07/18 20:19
 
- תודה לכם מקרב לב ל"ת
א.ש.ג  |  25/07/18 10:03
9
מאמר מבולבל עם סתירות
וחסר גילוי נאות  |  29/07/18 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
נראה שהמאבק הפנימי בארה"ב בין דמוקרטים לרפובליקנים ובין התקשורת לנשיא, מבלבל את הציבור, פוגם בזיהוי האינטרסים הלאומיים המרכזיים ומעדיף לעיתים מזומנות מדי אינטרסים אישיים וסקטוריאליים על פני האינטרסים הלאומיים
ארי בוסל
בארץ השנאה נגד נתניהו ואשתו, סחררו את מרבית האוכלוסייה    רק הזכרת שמה גוררת תגובה פיזיולוגית ממשית בקרב כמעט כל אזרחי ישראל
פנחס (פיני) פישלר
אלו, שדאגו לייצר את המסמך, שם, בחדרי חדרים, כמרקחה, ואלו, שבאו והדליפו, הם הם האחראים על אכיפת החוק, על חקר האמת, גם על חקירות תיקי 1000, 2000, 3000, 4000. הם - הצריכים בחקירה ובדרישה - באים לחקור אותנו - בבחינת המותר למולך - אסור על העבד. מי ישמור על השומרים?
עידן יוסף
הנחיית הפרקליט הצבאי הראשי שלא לנקוט צעדים נגד חיילים שהשתתפו במחאת הלהט"ב למרות הפקודה בנושא ולמרות הנחיית ראש אכ"א היא לא פחות מאשר מרד של אלוף גאה הדוחה את פקודת מטכ"ל מפני דעתו הגאה
עו"ד ורו"ח רמי אריה
נישום יצא לחו"ל בלי לעדכן את כתובתו בפקיד השומה, ועם שובו הופתע למצוא שומה על-פי מיטב השפיטה בסך 10 מיליון שקל. בית המשפט קבע שאין מקום להעניק לו ארכה להשיג השגה על השומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il