X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור מרתק על עכברים, חלילן וכוחו הקסום של הניגון הניגון מתכון לתיקון באהבת חינם ובניגון יהודי נצחק כל הדרך לגאולה
▪  ▪  ▪
כיצד הושם קץ למגיפת העכברים? [צילום: מרטין מייסנר/AP]

מעשה בחליל ועכברים

מכירים את הסיפור העממי העתיק על החלילן מהמלין? מעשה בעיירה אחת במדינת פולין המעטירה שהייתה מוּכַּת עכברים. המכרסמים הלא קרואים, שגדשו את הבתים - בחדרים, במיטות ובתנורים - את השדות והרחובות, זרעו פחד רב במיוחד בקרב הזאטוטים, אכלו כל חלקה טובה וגרמו לנזקים כבדים ברכוש, במזון ובמטעים.
טיכסו התושבים עצה, כינסו אסיפה ציבורית בראשות נכבדי המקום, והחליטו להזעיק את החלילן המומחה מהמלין שיסלק את המִפגע ההמוני מן העיירה.
מֶה עשה? שלף מתיקו את חלילו הנודע כעושה פלאים, נעמַד בכיכר, וניגן ניגון מרגש ושובה לב, שכְּמו במטה קסמים הצליח להוציא את כל העכברים והחולדות, שנִשבו בקסמוִ, מחוריהם הרבים לעֵבר הכיכר. מכאן צעד החלילן המנגן אל הנחל, כשרִבבות העכברים נשרכים בעקבותיו. בהגיעו לשפת הנחל קפץ האיש לתוך המים, כשכל העכברים המהופנטים אחריו עד שטבעו במצולות.

המסר

יופי של סיפור, נכון? והמסר בצידו על כוחו של ניגון, המדביר המוסיקלי שמסוגל אפילו לשים קץ למגיפת עכברים וּלהשמידם. אז מה דעתכם להשתמש בניגון היהודי הקסוּם כדי להתמודד עם מגיפת העכברים הרוחניים? היצרים, השְׂנָאוֹת, הַקְנָאוֹת, הכעס, וּשאר מרעין בישין? כי את החושך, כידוע, לא מסלקים במקלות וּבמלחמות, אלא באור (ומעט מן האור דוחה הרבה מן החושך) וּבניגונים. כי אחרי הניגונים, כפי שראינו, נמשכים הלבבות.
כפי שהראיתי בווֹרְט משֶלי בפרשת מסעי, שקראנו בשבת שעברה, "וַיסעו מחֲרָדָה וַיַּחֲנוּ במקהלות" (שמתם לב? חרדה ומקהלות הן שמות מקומות!) - המתכון נגד חרדה הוא מקהלה. המסע נגד חרדות עובר דרך עיגולים של שמחה, בניגון, וטוב יותר בקבוצה, במקהלה! ביחד זה עובד יותר. סוג של תמיכה קבוצתית כבר אמרנו?
אבל הניגון הוא כלי נשק יעיל לא פחות נגד עכברים מכרסמים אחרים בנפשנו. שנאת חינם, למשל, שבגינו נחרב בית המקדש השני, שבימים אלה, ימי בין המצָרים, אנו נמצאים בעיצומה של האבלוּת על החורבן. הבה נשלוף מארגז הכלים את הניגון היהודי המקורי שלנו כדי להתמודד עם השנאה ההרסנית לעצמנו, לזולת ולחברה כולה, וּלסלקה כליל מהזירה הרגשית, את מקומה נמַלא באהבת חינם המאתגרת, היוצרת והבונה, שעל-פי המסורת תבנה את בית המקדש השלישי. וכך, בשמחה, באהבה ובניגון נצעד ונצחק כל הדרך ביחד לימות המשיח ולגאולה השלימה.
מה הפלא שהמשיח רכוּב על גבי החמור הלבן במרכזו של הר הזיתים, הידעתם כיצד יכבוש את לבבות ההמונים ויקבץ אותם מכל קצוות תבל - עוד לא ניחשתם? בניגון של כינור! אתם שומעים נכון.
ידועה האימרה החסידית "כי בשמחה תצֵאו". בעזרת השמחה יוצאים מכל הבעיות. השמחה ושוב השמחה, היא הפתרון האולטימטיבי - והנוסחה המנצחת - לכל המצוקות. זה בָּדוּק. נַסו והיווכחו! והעיקר, להיות שמח.

תאריך:  23/07/2018   |   עודכן:  23/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לומדים מסיפור החלילן מהמלין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - יפה-נפש, רמה נמוכה, לוחם אמיץ, נייר לקמוס, התגייס ושדָר מפורסם    "... אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים ..." (מסכת תענית)
יצחק מאיר
פתאום מוצאים בחוק הלאום את המילה 'ערך'    מה זה אומר משפטית? מי אם לא הכל יתרגמו את הביטוי החלול-המלא בכל מה שיעלה כל מי שיש לו ראיה משלו על ערכים באורח שונה ומשונה ומבדל וסותר את העיקר, מדינת הלאום היהודי
אסתר שניאורסון גרי
נדמה, שיש מי שחושבים שהמדינה שייכת לחילוניים והם מואילים להכיר בזכותם של הדתיים לקבל שירותים    החוזה החברתי הנכון צריך להכיר שהרחוב של מדינת ישראל אינו שייך לאף אחד מהצדדים
רפי לאופרט
נראה שהמאבק הפנימי בארה"ב בין דמוקרטים לרפובליקנים ובין התקשורת לנשיא, מבלבל את הציבור, פוגם בזיהוי האינטרסים הלאומיים המרכזיים ומעדיף לעיתים מזומנות מדי אינטרסים אישיים וסקטוריאליים על פני האינטרסים הלאומיים
ארי בוסל
בארץ השנאה נגד נתניהו ואשתו, סחררו את מרבית האוכלוסייה    רק הזכרת שמה גוררת תגובה פיזיולוגית ממשית בקרב כמעט כל אזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il