X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוב הלנים בשבתות וחגים באכסניית "בני דן" ברחוב בני דן בתל אביב המשתייכת לאנ"א (אגודת אכסניות נוער), נמנים עם המגזר הדתי לאומי או זרמים דתיים אחרים מבדיקה שערכתי עולה כי התופעה המדהימה הזאת נמשכת כבר מספר שנים בעקביות וברצף הדברים הם בגדר עובדות יש אף עדויות של פקידי קבלה בעניין
▪  ▪  ▪
אכסנניית אנא תל-אביב [צילום: אלי אלון]
שלט המוצב בכניסה לאנא בית שאן [צילום: אלי אלון]

אחת מאורחות האכסניה מספרת: התארחתי עם בעלי באכסניית הנוער בני דן בתל אביב לאורך השנים האחרונות לעתים קרובות ותמיד, אבל תמיד, הבחנתי כי רוב רובם של המתארחים באכסניה זו בשבתות, הם דתיים. לעתים קרובות מדובר ברוב אף של 90 אחוז. בהרבה מקרים מדובר במשפחות דתיות מורחבות הנמנות עם המגזר הדתי לאומי שבאות להתאכסן באכסניה ולחוג בצוותא אירועי משפחה כמו "שבת חתן" וכיוצא בזה. אותה אורחת מספרת כי באחת השבתות היו אמורים לפתוח את חדר האוכל באנ"א "בני דן" בערב שבת בשעה 19:00, על-פי הרשום בלוח הזמנים שעל גבי דלת הכניסה. אולם חדר האוכל נפתח בסופו של דבר בשעה 20:00 ונאמר לאנשים שהמתינו בכניסה לחדר האוכל על-ידי אנשי חדר האוכל, כי מחכים לאנשים שיסיימו את התפילה ורק אז יפתחו את חדר האוכל. ואכן, חדר האוכל נפתח רק בשעה 8 בערב כשאנשים ממתינים בכניסה זמן רב לפתיחתו.
האם שומרים מקום מראש?
המבקש להזמין מקום לינה לאכסניית בני דן בתל אביב לשבת או לחגים, אפילו מראש לעוד מספר חודשים, כמו למשל לחודש ינואר 2019, כלומר בעוד כחצי שנה, יתקשה מאוד לעשות זאת. גם באמצעות הזמנות המקוונות לא ניתן בדרך כלל להזמין חדר בשבתות וחגים אפילו מראש לעוד מספר חודשים. האם האכסניה משריינת באופן אוטומטי מבעוד מועד מקומות בשבתות לקבוצות מסוימות? האם ייתכן שקבוצות דתיות מבקשות מהנהלת האכסניה לשמור על אווירה וצביון דתי במשך השבת בתחומי האכסניה?
מידי שבת מוצבים באולם הכניסה לאכסניית בני דן שולחן מיוחד ועליו עשרות נרות ומודעות מאירות עיניים על זמני תפילות הנערכות בבית הכנסת בבית הספר הדתי "מירון" הצמוד לאכסניה. זה בסדר גמור ששומרים על אווירה של שבת באכסניה, אני אישית בעד. אבל צריך לאפשר גם לכלל תושבי ישראל, חילונים, יחידים ואף ממגזרים אחרים, הזדמנות שווה להתאכסן באכסניה, בבחינת כל הקודם זוכה. אין ראוי להעדיף מראש קבוצות מסוימות ולשמור באפן אוטומטי מקומות באכסניה לקבוצות או משפחות מוגדרות. מי שמזמין ראשון ומשלם זכותו להתאכסן באכסניה.
חשוב לציין ולהדגיש: אכסניות הנוער של אנ"א הן לא גוף פרטי. ומנוהלות על-ידי גוף ציבורי - עמותה ציבורית בשם "אגודת אכסניות נוער בישראל בישראל", שנמצאת תחת חסות משרד החינוך, ונתמכת על-ידו בסכומים של מיליוני שקלים, בכסף ציבורי של כולנו. על פניו, נראה שיש כאן למעשה "הדרת חילונים" או העדפה של מגזרים מסוימים.
וזאת לדעת: ברגע שאכסניית אנ"א בני דן שומרת באופן אוטומטי מראש מקום לקבוצות שונות לטווח ארוך, זה בא על חשבון קבוצות אחרות או אפילו יחידים שרוצים להתאכסן באכסניה. כעמותה ציבורית הנהנת מתמיכת כסף ציבורי, מחויבת אנ"א לכללי שיויון ואי-אפליה לרעה של קהלים שונים באוכלוסייה הישראלית במה שנוגע להזמנת מקומות לאכסניה. האם שר החינוך נפתלי בנט מ"הבית היהודי" שמשרדו תומך באגודת אנ"א מודע לתופעה שציינתי? ייתכן שאינו מודע כלל לתופעה.
נדרשת בדיקת מבקר המדינה
העובדה כי בעקביות וברציפות מזה מספר שנים בשבתות ובחגים רוב משמעותי של אורחי אכסניית "בני דן" בתל אביב, שהיא אכסניה ציבורית הפועלת בחסות משרד החינוך, הנמנים עם המגזר הדתי, מחשידה לאפשרות שהאכסניה מעדיפה (מדובר בשבתות וחגים) קבוצות או משפחות דתיות, ובכך מונעת למעשה, אולי לא במודע, מחילונים או בודדים או מגזרים אחרים להזמין מקומות לינה באכסניה. ייתכן שהזמנות לאכסניה נעשות באמצעות סוכני תיירות שפועלים בפלח השוק הדתי הלאומי. מה שברור שהנושא מחייב ברור. אפילו אצל מבקר המדינה.
תגובת סמנכ"ל אנ"א
על-אף שמדובר במאמר אישי ודעה פרטית שלי, פניתי לעופר שפירא סמנכ"ל אנ"א וביקשתי תגובתו לדברים ואני מביא תגובתו במלואה וכלשונה:
"אינני יודע מהיכן נלקחו הנתונים שאתה מציין. יש כאן טעות והטעיה. אכסניית בני דן מקבלת אורחים ללא אפליית גזע, מין דת או לאום של המזמין, פתוחה לכלל ציבור הישראלים והתיירים. סוף-שבוע של האכסניה עם ביקוש גדול ביותר לכלל סוגי האוכלוסייה, כך כשאני בודק את הצפי לחודשים הקרובים (כולל דצמבר, ינואר...) אני רואה בסופ"ש קבוצות תגלית, קבוצות נוער, צליינים, קבוצות מטיילים ישראלים ומטיילים שונים מהארץ ומהעולם". עד כאן תגובתו של עופר שפירא סמנכ"ל אנ"א שנשלחה אלי.
עם כל הכבוד לעופר שפירא, סבורני כי הוא לא מעודכן כנראה בנעשה באכסניית בני דן. אני קובע באחריות: רוב המתארחים בשבתות באכסניית "בני דן", והדבר נמשך מזה כמה שנים, הם דתיים. ומדובר לעיתים קרובות ברוב משמעותי ובולט. בחודשים יולי-אוגוסט מגיעות מדי שנה באופן מסורתי קבוצות גדולות של בני נוער וסטודנטים מחו"ל לא דתיים בהכרח, אבל ברוב חודשי השנה, וזה בדוק, רוב המתארחים כאמור באכסניה בני דן הם משפחות או קבוצות דתיות רבים מהם הם מהמגזר הדתי לאומי. ושלא יהיו אי-הבנות אין לי דבר נגד המגזר הדתי לאומי, אני בעד צדק.
על קיר הכניסה לאכסניית הנוער של אנ"א בית שאן קבוע שלט וזה לשונו: "על-פי אמנת הפדרציה הבינלאומית של אכסניות הנוער מתחייבת אנ"א (ישראל) לארח כל אדם ללא אפליה בין גזעים שונים, לאומיים, צבעים, דתות, מין, עמדות כלכליות ופוליטיות. צילמתי את השלט. מעניין...

תאריך:  27/07/2018   |   עודכן:  27/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קיימת "הדרת" חילוניים באנ"א ת"א
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
העיתונאי הזהיר ניכר כשונא דת
אלונית  |  27/07/18 18:06
2
אפליה באוטובוסים
ה.א  |  27/07/18 22:18
3
נראה שלדעת הכותב הנכבד
ח ח ח...  |  28/07/18 18:05
4
"הדרת דתיים" בתל-אביב
נידהם מההזויים  |  28/07/18 23:22
5
גם באנ"א חיפה
ג'ודו  |  16/06/19 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
כמה דורשים אמנים עבור הופעה קצרה. מסתבר שהמדובר ברבבות שקלים    אם לוקחים בחשבון את העובדה שהכוכב-אמן יכול להופיע 3-4 פעמים בערב, מסתבר כי הממון הזורם לכיסו מגיע למאות אלפי שקלים בערב אחד    לא לחינם אנו רואים את החברים האלה נוסעים במכוניות פאר חדישות אוספים מכוניות ענתיקות, וגם נשים מדגם חדיש, ומתגוררים בווילות מהודרות
נסים ישעיהו
יכלו לגמור את טרור ההצתות ביום הראשון בתגובה לא מידתית    היו חוסכים המון, בעיקר בחיי אדם בשני הצדדים, אבל רפיון הרוח מוביל לאבדנות שמובילה לחורבן כנ"ל וזה מתכתב מצוין עם התעצמות הלהט"ב והיוהל"ם
יוני בן מנחם
הפסקת האש בין ישראל לחמאס קרסה ביוזמת חמאס אשר רוצה להדגיש כי יילחם נגד ישראל עד להסרת המצור    ערכם של ההסכמים עם חמאס הוא בערבון מוגבל גם כשהוא מלווה בערבויות ממצרים, חמאס הוא שקובע כעת את כללי המשחק
ציפי לידר
המוסר במשכן - ברוש כמשל    צחוק מהחוק וניצני האנרכיה    ולקינוח: הימורי חלם
רפי לאופרט
הדברים הבאים הם המשך, השלמה ותגובה כוללת להערות שכתבו מגיבים על החלק הראשון{1}    תגובה איכותית מצאתי בהערותו של באום{2} וחלק מרכזי של מהדברים מתייחס אליה ולסוגיות שהיא מציפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il