קיימת יחידה ממשלתית והיא "הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב"... זו לא רשות חדשה אבל אף אחד אינו שואל מדוע מלכתחילה ובתכנון מראש בונים ישובים שמיועדים רק לבדואים, כלומר רק לערבים. על זה אין כל צעקה ואין קול מחאה. כי הרי "ברור" שערבים אמורים לגור בנפרד מהיהודים... אז מדוע לא ברור שהיהודים, שהם במצב של רוב זמני ומתכלה, אינם זכאים לגור בנפרד, ללא השתלטות ערבית על כפריהם?
אף אחד אינו שואל מדוע אין יהודים בשפרעם, באום-אל-פאחם או בבקה-אל-ע'רביה וזאת בשעה שיש ערבים בעפולה, בנתניה ובפתח-תקווה. נצרת עילית שהוקמה כמשקל-נגד לנצרת הערבית כבר מאוכלסת ב-40% ערבים! אם יהודי ינסה להתקבל לכפר ערבי הרי יגלגלו אותו מכל המדרגות, ולא יעזור לו אם יגיד שהוא מקיבוץ של מפ"ם ומאמין בדו-קיום...
מינהל מקרקעי ישראל שבונה ומרחיב עכשיו כעשרים עיירות חדשות לבדואים, מגדיר שהזכאות למגורים היא ל"בני המקום", זאת אומרת - לבדואים-ערבים בלבד. הניסוח "בני המקום" הוא תכבוסת מלים שמכסה על אפליה וגזענות נגד המיגזר היהודי. כבר היו על כך דיונים משפטיים, כמו למשל בג"ץ 528/88, (אליעזר אביטן נ' מינהל מקרקעי ישראל ואחרים).
שוטר יהודי פנה לבג"ץ בטענה שפנייתו להתיישב ב"שגב שלום" נדחתה, ואולם בית המשפט דחה את עתירתו. נימוק אחד היה שהיישוב מיועד רק לבדואים כי יש להם אורח חיים יחודי. ניתן לשאול - האם אין ליהודים אורח חיים יחודי, תרבות שונה והתנהגות שונה מאשר לערבים?
נימוק אחר היה שיש למדינה אינטרס להקים לבדואים ישובים נפרדים. וגם כאן נשאלת השאלה - האם אין למדינה אינטרס להקים ליהודים ישובים נפרדים לצורך ייהוד הגליל, למשל, אשר נגזר מ
עצם הרעיון המובע במגילת העצמאות בדבר הקמת מדינה יהודית?
עובדה דמוגרפית נימוק שלישי היה שאם יכנסו יהודים ליישוב ערבי אז הבדואים לא ירצו לגור שם ומי שגר שם יעזוב.....ושוב יש לשאול - האם זו אינה בדיוק התופעה שמתרחשת כאשר ערבים נכנסים ליישוב יהודי (אני כמובן מתנגד לנטישה כזו)?
הרי ברור כי בשל העובדה שהריבוי הטבעי של הערבים גבוה משל היהודים הרי כניסת ערבים ליישוב יהודי היא בעצם התפשטות של המיגזר הערבי לתוך הישובים היהודיים! האם ניתן להתעלם או להכחיש עובדה דמוגרפית פשוטה זו? אם היה מדובר ביישוב יהודי שערבים רוצים לגור בו, והישוב היהודי היה מסרב, אז כל הנימוקים שהובאו קודם היו מתוארים כנימוקים "גזעניים", אבל כשמתרחש ההפך ומשמש כנגד היהודים אז באורח פלא הטענות נעשות תקינות לחלוטין!
טענתי היא שחוק הלאום המוצע (בהנחה שבניסוחו הנוכחי הוא יכול בכלל למנוע כניסת ערבים לישובים יהודיים) מטרתו היא בסך-הכל ליצור שוויון - דהיינו, כשם שיהודים מודרים (בחסותה של המדינה!) מישובים ערביים כך גם ערבים אינם אמורים להתיישב בישוב יהודי.
במצב הנוכחי ישנה אפליה גזענית לטובת הערבים ונגד היהודים. מי שמתנגד לחוק הלאום צריך קודם כל להסביר מדוע יהודים אינם יכולים ואינם זכאים - מטעם המדינה!! - לגור בישובים ערביים, וגם נותרה השאלה מדוע האפליה הזאת לא הפריעה לאף אחד עד עכשיו - וגם לא עכשיו!!