X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם מייחסים לאדם מסוים ביצוע עבירה פלילית כמו הטרדה מינית, הוא זכאי לכך שהרשות השופטת תראה בו נקי מכל עבירה כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר
▪  ▪  ▪
עוד לא הוכחה אשמתו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנושא שאני מתכוון לדון בו היום עתיד לעורר עלי את חמתן של כל הנשים הטוענות שהטרידו אותן מינית והתלוננו על כך במשטרה או בפני עיתונאיות כמו, הדס שטייף, שהציבו לעצמן מטרה להעביר מן הארץ את כל המטרידים. החזקה הזו קובעת שאדם נחשב לזכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו. זה ועוד: החזקה קובעת גם כי על-אף העובדה שמייחסים לאדם מסוים ביצוע עבירה פלילית כמו הטרדה מינית, הוא זכאי לכך שהרשות השופטת תראה בו נקי מכל עבירה כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר.
בשנים החולפות הפכה ההטרדה המינית לדגל מונף המסמן את הגבולות של זכויות הנשים ביחסיהן עם עולם הגברים. מהי בעצם ההטרדה הזו? הטרדה מינית יכולה לכלול הערות מילוליות או פיזיות בהקשר לגוף האישה ואף הלבוש וקישוט הגוף שלה. זה ועוד: הטרדה כוללת מגע כפוי באיברי הגוף הנחשבים למיניים (למשל: הישבן והחזה) גם אם זה מגע חד-פעמי.
למרות החוקים הנרחבים בהקשר להטרדה מינית, הם בדרך כלל אינם אוסרים על הערות והקנטות פתאומיות או מקרים בודדים וקטנים. הטרדה עלולה להיחשב לבלתי חוקית כאשר היא תכופה או חמורה ויוצרת סביבת עבודה עוינת או פוגעת, לדוגמה: כשהקורבן מחליט להתפטר עקב ההטרדה, או שמורידים אותו דרגה או שמפטרים אותו.
אולם עם כל הפירוט קיים נושא חשוב אחד שיש להתחשב בו לפני שיוצאים למלחמה נגד מטרידים והוא: חזקת החפות מפשע. החזקה הזו קובעת שאדם הוא בגדר זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו. חזקה זו מבטאת חיווי ערכי-משפטי מקדמי בהקשר לאדם המואשם בביצוע עבירה פלילית, כי חרף זאת שמייחסים לו ביצוע עבירה פלילית, זכאי הוא שהרשות השופטת תראה בו נקי מכל עבירה פלילית כל עוד לא הוכחה אשמתו, מעבר לספק סביר.
הצרה אצלנו היא שהתפתחה כאן תופעה שלפיה די בכך שאיזו עיתונאית המתמקדת בתחום ההטרדות המיניות תפרסם ידיעה שמישהי, שאת זהותה היא אינה חושפת, התלוננה בפניה שמישהו, שאת שמו היא חושפת בגלוי, הטריד אותה בהווה או בעבר הרחוק מאוד ובעיני הציבור הוא אשם עוד בטרם הועמד לדין.
מצב אבסורדי זה נוגד את כללי הצדק והמשפט ובוודאי את חזקת החפות מפשע. אני משוכנע כי הגיעה העת לשים סוף פסוק לשיטה הפורחת בגינה הציבורית שלנו וביחסים בין גבר לאשה. אסור לאפשר הרשעה בחוצות העיר ומריחת נוצות זפת בוערות על ראשו של אדם בטרם מוצה עמו הדין.
משמעות הדברים האלה איננה שכל הגברים צדיקים. יש לשפוט כל תלונה לגופה לפני חריצת הדין ולפני שהועמד המואשם אל עמוד הקלון הציבורי מבלי שיוכל לטהר את שמו.

תאריך:  07/08/2018   |   עודכן:  07/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיקרון של חזקת החפות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העובדה המביכה שאתה "מתנצל"
בני בנקר  |  8/08/18 14:13
2
עקרון של חזקת החפות
רפי לאופרט  |  9/08/18 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
עכשיו, בימי בלותו, מחפש יונתן גפן לעצמו עדנה חדשה    ובאין לו מלים יפות, מלים של טעם, הוא מנסה לחזור לחרוזים של פעם    מנסה ככישלון חרוץ שריח באושים עולה ממנו
איתן קלינסקי
"צודקים" העיתונאים ריקלין את סג"ל, שמשדרים לאומה את דבר התגלית המדהימה, לפיה ראש הממשלה הנוכחי הוא למעשה שליחו של האל כיום עלי אדמות    ושליחו של האל עלי אדמות "תמיד צודק"!!
זוהר בן-אשר
הכרזת העצמאות מדגישה את מחויבותה של המדינה למשפט הבינלאומי ואת הלגיטימציה שיש לה מהמשפט הבינלאומי ומשפחת העמים
יוני בן-מנחם
רגיעה בגבול הדרום חשובה לאזרחי ישראל אך אסור לישראל לוותר בעניין שחרור השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס. ישראל חייבת לשנות את כללי המשחק בנושא הזה אחרת היא תיסחט שוב בידי חמאס תאבד את ההרתעה ותיאלץ לשחרר אלפי מחבלים מבתי הכלא
מוטי הרכבי
מול ההישגים האדירים של ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו    הקרן האמריקנית, המממונת מכספי אנטישמים אירופים, ושפוטיה בשמאל מציגים הילולות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il