X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המעמד המופלא בו משביע הנביא הישיש את כלל האנשים והנשים והטף לדבוק ממעמקי הנפש באמונה כי קטן כגדול, רחוק כקרוב, שווים בעיני אלוקים ואדם, ולהשמיע קול גדול הוא כמעמד הר סיני
▪  ▪  ▪
מעמד הר סיני [צילום: הגדת אמסטרדם]

אני מעיין בארבעה פסוקים שאומר משה לישראל ערב כניסתם לארץ ומודיעם כי יסוד היסודות בבניין אותו הם עומדים להקים במכורה הוא הידיעה כי הכל שווים לפני המקום, ואם לפני המקום, קל וחומר שהם נדרשים להיות שווים אלה בעיני אלה. הביטחון כי הכל שווים לפני המקום, והמודעות כי הכל שווים אלה בעיני אלה, עושים את הבאים לארץ לעם.
דברים כ"ט, פסוקים ט'-י"ב
"אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם, רָאשֵׁיכֶם, שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם, כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל. טַפְּכֶם, נְשֵׁיכֶם, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ, מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ. לְעָבְרְךָ בִּבְרִית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ אֲשֶׁר ה'אֱלֹהֶיךָ כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם. לְמַעַן הָקִים-אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם וְהוּא יִהְיֶה-לְּךָ לֵאלֹהִים כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר-לָךְ וְכַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב".
זה פשטם הברור של הפסוקים, וזה תוכנה של המילה "כֻּלְּכֶם", על-פי הפירוט המתחיל ב"רָאשֵׁיכֶם" והמסתיים ב"גֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ".
המעמד המופלא בו משביע הנביא הישיש את כלל האנשים והנשים והטף לדבוק ממעמקי הנפש באמונה כי קטן כגדול, רחוק כקרוב, שווים בעיני אלוקים ואדם, ולהשמיע קול גדול "לְמַעַן הָקִים-אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם וְהוּא יִהְיֶה-לְּךָ לֵאלֹהִים" הוא כמעמד הר סיני, האחד עם היציאה מעבדות לחרות, השני עם הכניסה מחירות לריבונות.
ואוסיף כאן פרשנות של בעל "צרור המור", רבי אברהם סבע (1440-1508), מגדולי רבני ספרד בשנות הגירוש הנוראות, ששניים מבניו נחטפו על-ידי נוצרים והוטמעו ללא שוב והוא עצמו הוגלה תחילה לפורטוגל, ומשם עבר לעיר פאס שבמרוקו, וממנה לטורקיה, וממנה עמד לנוד לאיטליה אך לשם לא הגיע כי השיב נשמתו המיוסרת למרום בלב ים.
ואלה דבריו על פסוקי 'ויקהל' שהבאתי למעלה: "להורות כי לפני השם לא ניכר שוע לפני דל. ולזה אמר שכולם היו שווים לפני השם. הראשים והמכובדים ... ואפילו חוטבי עצים ושואבי מים. כי אולי הקטנים - הם הגדולים. והגדולים - הם הקטנים... בעולם הנשמות נצבים הגדולים והקטנים לפני השם. כי בזה העולם אין אנו מכירים בהם. ולכן אמר בכאן אתם נצבים היום כולכם לפני ה' אלוהיכם .... כולם יש להם קיום והתיצבות בשוה. כי בענייני הנפש ראוי שיהיו כולם שווים".

תאריך:  07/08/2018   |   עודכן:  07/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על שני המעמדים של הלאום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תקראו באתר דעת אמת על אמיתות
אמת מארץ תצמח  |  8/08/18 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
גם אם מייחסים לאדם מסוים ביצוע עבירה פלילית כמו הטרדה מינית, הוא זכאי לכך שהרשות השופטת תראה בו נקי מכל עבירה כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר
עמי דור-און
עכשיו, בימי בלותו, מחפש יונתן גפן לעצמו עדנה חדשה    ובאין לו מלים יפות, מלים של טעם, הוא מנסה לחזור לחרוזים של פעם    מנסה ככישלון חרוץ שריח באושים עולה ממנו
איתן קלינסקי
"צודקים" העיתונאים ריקלין את סג"ל, שמשדרים לאומה את דבר התגלית המדהימה, לפיה ראש הממשלה הנוכחי הוא למעשה שליחו של האל כיום עלי אדמות    ושליחו של האל עלי אדמות "תמיד צודק"!!
זוהר בן-אשר
הכרזת העצמאות מדגישה את מחויבותה של המדינה למשפט הבינלאומי ואת הלגיטימציה שיש לה מהמשפט הבינלאומי ומשפחת העמים
יוני בן-מנחם
רגיעה בגבול הדרום חשובה לאזרחי ישראל אך אסור לישראל לוותר בעניין שחרור השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס. ישראל חייבת לשנות את כללי המשחק בנושא הזה אחרת היא תיסחט שוב בידי חמאס תאבד את ההרתעה ותיאלץ לשחרר אלפי מחבלים מבתי הכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il