X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשל העובדה שאין נושא מרכזי שסביבו תיסוב מערכת הבחירות קרובה, סביר להניח שנחזה בקרקס פוליטי משובח שיתודלק על-ידי הכתבים הפוליטיים, בעוד הציבור יתקשה להחליט איך להצביע בקלפי
▪  ▪  ▪
מבולבלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מזה שבועות רבים מכינים אותנו הפרשנים הפוליטיים על-כך שמושב החורף של הכנסת יהיה המושב האחרון, ובמהלכו הכנסת תתפזר ונלך לבחירות לפני פסח.
הפוליטיקאים נמצאים כבר באווירת בחירות כאשר כל שר מציג סדר-יום מסוים שעשוי לשרת אותו ביום פקודה: כך, למשל, מציג עצמו שר האוצר כחלון כמעין "רובין-הוד" שעוזר לשכבות החלשות, שר החינוך בנט הוא למעשה שר ביטחון חלופי העוקב אחר עבודתה של מערכת הביטחון, ראש הממשלה נתניהו רואה את עצמו מזה מספר שנים כ"שומר ביטחון ישראל" ועוד. בעניין זה נשאלות שתי שאלות עיקריות: מה יוביל לקיום הבחירות, על מה יסובו הבחירות?
תשובות לשאלות
נכון לעכשיו, קיימות שלוש סיבות לקיום הבחירות: חוק הגיוס, חוק הלאום, חקירות ראש הממשלה. למרות שחוק הגיוס שהביא שר הביטחון ליברמן הנו חוק מקל יחסית על גיוס חרדים, הציבור החרדי חושש שהוא לא יעמוד במכסות שקבע מראש הצבא ואז יצטרכו לגייס את כל האברכים באשר הם.
ההנחה היא שעד חודש דצמבר יפרסם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט את החלטתו הסופית האם לאמץ את החלטת הפרקליטות ולהעמיד את ראש הממשלה נתניהו בגין שוחד.
חוק הלאום הוא במהותו חוק הצהרתי שאין מאחוריו כוונה זו או אחרת, אך מטרתו היא לסכסך בין היהודים לבין המיעוטים האחרים שחיים פה (דבר המהווה חלק מהטקטיקה של נתניהו לכנס סביבו את הבסיס הימני הקיצוני).
לא ברור נכון לעכשיו על מה יסובו הבחירות היות שלא מונחת תוכנית מדינית על השולחן. בנוסף, אין לאף מפלגה (לא משנה לאיזה צד פוליטי היא משתייכת) תוכנית אופרטיבית להגן על יישובי עוטף-עזה מפני החמאס, והשינוי שעשה משה כחלון במשרד האוצר, מעמעם את המחלוקות שקיימות אם בכלל בין "הליכוד" ל"מחנה הציוני".
לכן, החשש הגדול הוא ששוב תיסוב מערכת הבחירות על נושא אירן ועל הקיטוב שחל בין היהודים לערבים, כאשר השאלה בנושא זה תהיה איך יגיבו מפלגות השמאל-מרכז להתקפות מפלגות הימין שלרובן סביר להניח לא יהיה מצע שהציבור יוכל לשפוט אותו.
בשל העובדה שמערכת הבחירות תהיה סוערת, הפרשנים הפוליטיים יעשו חיל, השאלה היא איך יתרשמו האזרחים מהקרקס הפוליטי שיהיה בתקופה זו לראשונה ללא שידורי תעמולה באמצעי התקשורת.

המחבר הוא בלוגר ופעיל חברתי
תאריך:  15/08/2018   |   עודכן:  15/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על אילו נושאים תיסוב מערכת הבחירות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לשם מה להצביע ?
ארי כספי  |  15/08/18 16:10
2
לא זו היתה מטרת חוק הלאום
אהוד פרלסמן  |  16/08/18 01:37
3
אין אלטרנטיבה לרא"המ
א.כ  |  18/08/18 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
אחרי שפסל העסקתם של יוצאי אתיופיה ביקב, הידרדר בד"ץ העדה החרדית לשפל חדש, בדרישה להסיר את חותם הכשרות שלו מבקבוקים שעל תוויתם איזכור ל-70 שנות המדינה
עו"ד אברהם פכטר
הפגנת הערבים בכיכר רבין, לב תל אביב העברית, עם דגלי פלשתין ורשימת הח"כים מהרשימה המשותפת, הייתה השירות הטוב ביותר שערביי ישראל יכלו לעשות ולתרום - לחיזוק חוק הלאום - תודה למפגינים
טובה אבן חן
בציוץ בטוויטר, סיפרה שרת המשפטים לציבור שהיא מתחילה לנהל ועדת שרים תחת הנושא - האם קיימים חומרים מסווגים, שטרם נחשפו, בארכיונים השונים של המדינה, כולל במוסד, בצה"ל ובגנזך המדינה    כיצד עושים זאת?
משה נסטלבאום
האם המים שזכו בפרסומי חברת "מי עדן", לתואר "השמפניה של הטבע", הם עדיין מים איכותיים שראוי להשקות בהם גם תינוקות כפי שהמליצה בעבר החברה בפרסומיה? האם מעיין סלוקיה שבמרכז רמת הגולן שממנו ממלאים את המים נקי מחיידקים? האם מדובר בשמועות או בדגימות של מים שלא עומדים בסטנדרטים מחמירים? לציבור מגיעה תשובה
יאיר דקל
"בני שמונים פטורים מתור"? - שאלתי, "כן" - השיבה, "אז אני יכול לשלם תשלום בכרטיס אשראי", המשכתי, "את התשלום הזה - רק במזומן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il