X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: תנו לאחיות לחיות די לרעש - מה שלא הולך בחינוך, ילך בכסף ולקינוח מצא את ההבדלים
▪  ▪  ▪
צודקות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אין הצדקה לאלימות
די לאלימות! אין הצדקה לאלימות! תכניסו את זה טוב טוב לראש וללב.
תמוה הדבר שהאחיות, שלמרבה הצער לא אחת היו קורבנות למעשי אלימות של מטופלים בראיונות עימן בכלי התקשורת הצדיקו אותם. ייתכן בהחלט שבדלת האחורית הייתה זו התרסה ומחאה נגד מצוקת האחיות - עומס העבודה ומחסור בתקנים. מה שהתברר שאכן עבד והוחלט לתקן בסופו של דבר.
אין ספק שהאחיות צודקות בתביעתן לשיפור התנאים שלהן, אך מכאן ועד הצדקת האלימות נגדן ובבתי החולים הדרך רחוקה. בשום אופן אין לכרוך את השניים. זה לחוד וזה לחוד. האם האחיות לא הפנימו עדיין שמי שמכין אקדח במערכה הראשונה סופו שיירה במערכה השלישית? האם הן לא הבינו עדיין שבמתן לגיטימציה לאלימות הן יורות לעצמן ברגל?
תגובות
קנס הרעש
בעקבות "הנה באה הרכבת" מיקה אלמוג שבעה ימים 10.8.18
מיקה יקרה,
את לא לבד (נכון שלא גיליתי לך את אמריקה)? וגם הרכבת שנסעת בה לא לבד. ברכבת, באוטובוס, ברחוב וּבשכונה אנו מוצאים את הקבוצות הרעשניות הללו, המצפצפים על החוק ואינם מתחשבים בסביבתם. הכל מתחיל בחינוך (וגם זה לא סוד) - לכיבוד החוק, לכיבוד הזולת וּלכיבוּד האדם את עצמו. את הסבתא, וגם את האם, כנראה כבר לא נצליח לחנך. אבל לפחות את הדור הצעיר, שיש לו סיכוי, צריך לחנך.
אבל השאלה היא, מי יחנך. למרבה הצער, רבים מן המורים והמחנכים אינם ראויים לשמש דמויות חינוכיות. וּבואו נגיד את האמת. למה להפנות אצבע מאשימה רק למורים? האם משכן הכנסת של נבחרינו אינו קרקס במקרה הטוב וקרנבל של צעקות, גסויות, אגו, בּוּטוּת ותרבות דיבור קלוקלת במקרה הגרוע? איזה מודל חינוכי משמשים נציגנו לציבור בכלל ולנוער בפרט?
יש להניח שהאנשים הרעשנים הללו מבינים רק את שפת הכסף. ולכן, אם רוצים "קצת שקט, בבקשה" צריך להטיל עליהם בחוק את קנס הרעש, וּלהביא אותו לידיעת הציבור. יש להגדיר את מהות הרעש, לקבוע את גבולותיו ואת גובה הקנס. אך מי המחוקק - זה שמרעיש בעצמו?
מצא את ההבדלים
רענן שקד מצביע בטוּרוֹ בשבעה ימים על שלוש תופעות של העידן המודרני. בראש וראשונה הטשטוש המגדרי, כאשר העולם הגברי מחקה את העולם הנשי בכל הקשוּר לטיפולים אסתטיים, כמו ירידה במשקל (ולא רק מסיבות בריאותיות) וחיטוּב הגוף, טיפולים קוסמטיים, הסרת שיער וכדומה.
יתר על כן, כיאה לדור האינסטַנט רבים מן הגברים, כמו הנשים, מעדיפים מטעמי נוחוּת לקבל את הרזון או החיטוּב על מגש הסיליקון, כאשר התוצאה היא מיידית, ואין צורך להזיע, להתאמץ וּלהתאזר בסבלנות עד השגת היעד המיוחל והשלת הקילוגרמים המיותרים.
ואחרון אחרון - דימוי הגוף והדימוי האישי בכלל. כלל יסוד של הפסיכולוגיה המודרנית הוא שהדימוי העצמי של האדם נקבע במידה רבה על-פי הדימוי שלו בעיני אחרים. ולכן כל כך חשובים לו המראֶה החיצוני המקנה לו ביטחון בעיני הסביבה, וּממילא ביטחון בעיני עצמו.
נכון שבעידן הדיגיטלי, שבו כל אוחז במקלדת הפך לעיתונאי או סופר, המשתלח בזולת ללא רסן, נחשפנו לתופעת השיימינג, הבִּיוּש ההמוני, שאינו חוסך את חיצי הביקורת הלעגניים שלו מכל אייטם אפשרי וּמשפיל את האדם עד עפר. כל אחד הופך מטרה לפאפרצ'י ברשתות החברתיות. אז עִם חיטוב או בלי מה ההבדל?

תאריך:  15/08/2018   |   עודכן:  15/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרעשנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה מעציבני שאיש לא כותב, לא
ח.כ.  |  16/08/18 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
מי זה העם היהודי, מיהו יהודי? ומה עניינו של יהודי שיושב אי-שם ולא רוצה לחיות בישראל? ובכלל מה זה עם, מושג בלתי מדיני בעליל, ויש שיאמרו גזעני, והיכן עוד בעולם נשמע כדבר הזה שעם שב למולדתו אחרי שנות אלפיים? זה נשמע די הזוי
מרדכי ליפמן
האם מתנהל מו"מ חשאי בין מצרים לישראל על הפתרון בעזה? מסתבר שכן    האם נדונה אפשרות השלטת רש"פ על עזה? מסתבר שכן    האם נדחקה לשוליים דרישתה של ישראל לפירוז הרצועה? מסתבר שכן    האם מחובתה של ישראל להוציא לפלשתינים את הערמונים מהאש? אתם תגידו    ומה המניע להבלגה נוסח 1937? מה המניע למתינות הישראלית המופגנת היום?
יוני בן-מנחם
הטרור האיסלאמי הגי'האדיסטי שוב מתעורר בירדן והפעם הוא מכוון לעבר הממסד הביטחוני. כוחות הביטחון הירדנים חיסלו תשתית חבלנית גדולה אך החשש הוא שבירדן פועלות "חוליות רדומות" נוספות שתומכות בארגון דאעש
מרדכי קידר
חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי קורא למובילי חוק הלאום לא להירתע מהביקורת המושמעת נגדו ולשמור על החוק למען עתיד המדינה היהודית לדורות הבאים
רפי לאופרט
חוק הלאום איננו חוקה. הוא חוק יסוד למטרות שנקבעו בו, ובראש וראשונה זהותה של המדינה, מיהו הריבון בה, סמליה ומאפייניה הציבוריים    אין סיבה לחזור בו על נושאים שמעוגנים בחוקים אחרים או לסבכו בנושאים שאינם שייכים למסרים העיקריים הכלולים בו    במיוחד אין לשנותו מסיבות סחטנות אמוציונלית או גניבת דעת פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il