X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוסק אינו יכול להמשיך להפעיל עסק לאחר שהודיע על הקפאתו, תוך הנחה שעקב הודעת ההקפאה, נשללת סמכות מנהל מע"מ לבדוק את פעילותו
▪  ▪  ▪
[צילום: נאג'ח השלמון, פלאש 90]

עוסק אינו יכול לעשות דין לעצמו ולהמשיך להפעיל עסק, לאחר שהודיע על הקפאת פעילות העסק, תוך הנחה שעקב הודעת ההקפאה, נשללת סמכות מנהל מע"מ לבדוק את פעילות העסק ולמנוע ממנהל מע"מ להוציא שומות לעוסק.
אולם, למרות מגבלת התקופה לקיזוז מס תשומות בגין חשבוניות הוצאות, הרי שהתקופה שבה חשבוניות המס היו בידי מנהל מע"מ והעוסק לא יכול היה לקבלן, לא תיחשב במניין תקופת ההתיישנות, והוא יכול לקזז את המע"מ הכלול בהן, גם לאחר חלוף חמש שנים.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, הרי קירש, הכריע (31.7.18)בעניין עוסק אשר עסק בביצוע עבודות אלומיניום. העוסק, בנלי טל, טען, כי תיקו במע"מ הוקפא ולכן אין למנהל מע"מ סמכות לערוך לו שומת מס עסקות לכל תקופה מעבר למועד הקפאת התיק במע"מ. כמו-כן טען טל, כי למרות שהיו חשבוניות מס שלא אותרו, הרי שאין להניח באופן אוטומטי שכולן הוצאו כחשבוניות מס בגין הכנסות, כי בהחלט ייתכן שהן נותרו בפנקס ללא שימוש.
עוד טען טל, כי יש להתיר לו ניכוי מס תשומות כנגד שומות מס העסקות. זאת, כאחוז ממחזור העסקות או בהתאם לחשבוניות מס, אשר הוחזקו על-ידי מס הכנסה ולא היו ברשותו ומס התשומות בגינן לא נוכה במועד החוקי מיום הוצאתן.
ביהמ"ש קבע, כי בקשה להקפאת תיק מע"מ או אף בקשה לסגירת תיק מע"מ, איננה יכולה למנוע עריכת שומות מס עסקות אם העסק ממשיך להוציא חשבוניות מס ללקוחותיו. בעניין החשבוניות החסרות בפנקסיו של טל פסק ביהמ"ש, כי אכן יש מקום להכיר באחוז קטן של "חשבוניות נפל". דהיינו: יש מקום לקבוע שומת מס עסקות בגין חשבוניות מס החסרות בפנקסים, אך לא בגין כולן.
מטעמי יעילות דיונית החליט ביהמ"ש לפסוק בעצמו בעניין התרת ניכוי מס התשומות כנגד שומות העסקות שהוצאו לטל, במקום להשיב את העניין לשלב ההשגה. סעיף 116(א) לחוק מע"מ מתיר למנהל מע"מ להאריך את המועד להכרה בתשומות עד לתקופה של חמש שנים. מאחר שמסמכי העסק הוחזקו ברשות המיסים ומפאת כך חלף הזמן המאפשר ניכוי מס התשומות, פסק ביהמ"ש, כי ניתן לראות את מניין התקופה לפי סעיף 116 לחוק - כמושהה במהלך תקופת החזקת המסמכים בידי רשות המיסים. בהתאם לכך, ביהמ"ש התיר ניכוי מס תשומות.
שימו לב, כי הארכת תקופת האפשרות לקיזוז מס התשומות מעבר לחמש שנים, תהיה כרוכה בנסיבות כל מקרה לגופו. העוסק יידרש להוכיח, כי פעל בשקידה הראויה כדי לקבל גישה למסמכיו המוחזקים אצל אחרים. לכן, מומלץ לשמור עותק של מסמכי החשבונות במקביל למסירתם לבדיקת רשויות המס, או לפחות להראות מכתבי דרישה לקבלת עותקים של המסמכים לאחר שנלקחו.

תאריך:  16/08/2018   |   עודכן:  16/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרי קירש /  "
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
עובדי שטח בשירות הציבורי לסוגיו, שרוב שעות עבודתם, אם לא כולן, מתבצעות בשטח, הרחק ממשרדי הגוף בו הם מועסקים ומעיני מנהליהם, נוהגים לא פעם לנצל העדר פיקוח עליהם ו"להיעלם" כדבר שבשגרה מעבודתם לעיתים לכמה שעות לטובת סידוריים אישים או ניהול עסקים פרטיים או משפחתיים    המנהלים שלהם לא פעם יודעים על כך ו"עוצמים עיניים"
ציפי לידר
טיבי לא שינה את עורו    הנפת דגלי פלשתין בכיכר רבין - כמה סמלי    הדג המשטרה והכריש רשות המיסים    הבית היהודי והקמפיין המכוער    וּלקינוח מפלגה חסרת דרך
אורי שטרוזמן
שוויון מוחלט יחול רק כאשר יהיה שלום אמת בין היהודים והערבים אחרי שהערבים יכירו בזכות היהודים למדינה יהודית
תרצה הכטר
לצופה מהצד בסערה שהתחוללה בכיכר עצמה ואחר כך במדיה יש כל הסיבות לשאול מה בעצם יש בו בדגל חוץ מאותו הרגע שבו הוא מונף לראווה בטקסיות כמייצג קבוצת בני אדם שמזדהים עם מכלול ערכים זהה?
איתן קלינסקי
שנה אחת אחרי שלוש שנות מאורעות דמים, שקטלו חיים בארץ הזו ואירופה כבר נמצאת על מפתן השואה האיומה, מבקש ז'בוטינסקי מה שביקש הרצל ב"אלטנוילנד" לשתף את ראשי הציבור הערבי בכל ממשלה שתקום, ואף לתת להם מעמד של שרים בכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il