X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי הרוויח ומי הפסיד בקרב המדומה על השבת סביב הגשר מעל נתיבי איילון? מדוע החרדים יצחקו מחר כל הדרך לבית הכנסת? ואיך קורה ששוב במשרד התחבורה מביכים את השר וגורמים לו לפזר הבטחות שווא?
▪  ▪  ▪
הכנות לגשר יהודית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הקרב התורן על מלחמות השבת נסב הפעם סביב בניית גשר. כמה סמלי שקוראים לגשר יהודית, וכמה סמלי שהמניע למלחמות הוא גשר.
גשר הוא סמל לחיבור. כשמו כן הוא. הוא נועד לחבר בין מזרח למערב, בין שחור ללבן, בין צד אחד לצד שני, בחיים, ברגשות ובכלל. הפעם נראה שלכל המעורבים בדבר השתרר הקפיץ מהר מדי, והכדור שנורה החטיא את המטרה.
בניגוד לקרבות שבת קודמים, כמו מרכולים בתל אביב, עבודות הרכבת, סגירת מתחמים באשדוד, הפעם לא בטוח שיש פה צד אחד ששייך לטובים והשני שייך לרעים. המלחמות שצצו הן בין פוליטקאים חילונים. החרדים, במקרה הזה בקושי הספיקו לצייץ. תגובה עדינה, לא אופיינית שהופיעה בעיתונים החרדים. לא יותר.
סמכו על ליצמן וחבריו שאילו רצו לעשות מהומה, היא הייתה קורית חמש דקות אחרי שההודעה מטעם נתיבי איילון פורסמה. אבל זה לא קרה. אז מה כן קרה? ריח הבחירות שיאפיין את השנה הבאה. זה מתחיל מהקדימון, הבחירות לרשויות המקומיות, שמאז ומעולם היו חלק מהמאבק של חילונים דתיים, והמשך בהכנה לבחירות הכלליות בנובמבר שנה הבאה. נתניהו, שמתחזק בסקרים, לא זקוק ממש להקדמתה הבחירות. הוא וחבריו לקואליציה כבר שקועים במערכת בחירות כמה חודשים טובים. ככול שנתקדם בלוח השנה זה ממילא יקרה. אלא אם כן, חוק הגיוס יגרום להפלת הממשלה, ושוב זה תלוי בחרדים.
אותם חרדים שכבר מזמן השלימו עם העובדה שתל אביב אינה בני ברק, וכי עובדים בה בשבת, עושים עבודות תחזוקה רבות בשבת, נוסעים בה בשבת, הכל תחת סטטוס-קוו מכבד ומכובד שכולם שומרים עליו. כמו בערים אחרות, יש אזורים בעיר שהכל סגור שם וכמעט לא נוסעים שם ויש אזורים שאתה לא מבדיל בין שבת ליום חול כי תל אביב אינה רק של התל אביבים. 750 אלף כלי רכב חוצים אותה מדי יום בנתיבי איילון, יותר ממיליון איש עובדים ומבלים בה כל יום. יותר ממחצית נוסעי הרכבת והתחבורה הציבורית שחוצה את העיר יורדים בתחנות תל אביב. אותם חרדים שמכירים היטב את הנתונים שחשפה אתמול עמליה דואק בערוץ 2 לפיה בשנתיים האחרונות הוכפל מספר העובדים בשבת בתל אביב ובכלל אבל רק אחוז קטן מהם יהודים. סביר להניח שגם את הגשר הזה יקימו אחינו בני הדתות האחרים הגרים איתנו.
אז האם יהיה גשר?
כן. יהיה. כמו בכל מלחמה גם כאן הצדדים ימצאו את הפתרונות המתאימים. אבל אלו ימצאו בעוד חצי שנה, בשיא עונת הבחירות לממשלה. הטעות של חולדאי הייתה בפרסום המוקדם של הכוונה לעבוד בשבת. טעות? לא בטוח. חולדאי כבר למד מזמן את המשפט שכל איש תקשורת יודע. עשית ולא דיווחת כאילו לא עשית. יכול להיות שהוא מרוצה. הוא הרי ידע שלא יתנו לעבוד בשבת, אבל עצם הרעש שנוצר מספיק לו. זה מה שתושבי תל אביב יזכרו. ראש העיר שלהם בראש המאבק נגד כפייה דתית.
אז מי הרוויח ומי הפסיד?
בחשבון ארוך, דווקא החילונים הפסידו. פעם אחת מפני שהם נכנעו עוד בטרם נורה כדור אחד מצד החרדים. היסטריה מיותרת. בפעם השנייה, הם הפסידו כי בזבזו תחמושת לריק. עכשיו, סוף-סוף החרדים בקואליציה, שכבר מזמן הפסיקו לייצג את בוחריהם, המתונים ברובם, יוכלו לומר: מה אתם רוצים מאיתנו. בסך-הכל צקצקנו לשון, לא אמרנו כלום. אנחנו לא טיפשים. חוק הגיוס חשוב הרבה יותר. איך לא הבנתם את זה? אז יעבדו בשבת. נעשה קצת הפגנות, נזרוק אבנים, המשטרה תעבוד קצת יותר קשה אבל לפרק קואליציה בשביל גשר? נפלתם על הראש.... והם צודקים למרבה הצער.
מי מנהל את משרד התחבורה?
התנהלותו של שר התחבורה כץ מפתיעה מחדש. מצד אחד הוא זכאי להתהדר בקבלות על עשייה שנראית בכל הארץ אבל מצד שני, בכל פעם הוא נופל ומסתבך בגלל דברים שקורים בתחום אחריותו ומישהו שוכח לעדכן אותו. זה קורה בכל פעם בסיפור הרכבת לירושלים. לפני שנה הצהיר שבסוכות שנה שעברה נוכל לסוע לירושלים ב-20 דקות. אח"כ התברר שממש לא. יש הרבה דברים שלא אושרו. עד אתמול הבנו שבחגים הקרובים נוכל לנסוע ברכבת חשמלית לבירתנו מתחנת ההגנה. גם זה משהו. אתמול, בסערת הגשר התברר שגם זה לא. אולי נוכל לנסוע מנתב"ג. למה איש לא טרח לספר את זה לשר לפני חודשיים שלושה? וגם בנושא הגשר. ההודעה על העבודות בשבת היא של חברת נתיבי איילון, שהיא חברה באחריותו של השר. נכון שחולדאי הוציא אותה, אבל כיצד קורה שעירייה מוציאה הודעה בלי תיאום עם השר? עד כדי כך הנתק בין ראש העיר לשר? נראה שהשר צריך לעשות בדק בית רציני בקרב אנשיו ולשפר את רמת הדיווח שלהם אליו. כל מנכ"ל אחר היה מפטר את כל המטה שלו מייד וממנה אנשים רציניים יותר.
אז מה היה לנו פה. ראש עיר שמתמודד שוב על כהונתו, גשר חשוב שיוקם באיחור רב, וממשלה שהשרים שלה כבר נמצאים עמוק בתוך מערכת בחירות ומתחרים ביניהם מי יהיה נאמן יותר לרבי. אלא שבמקרה הזה הרבי בכלל לא התכוון לצאת למלחמות. הוא הבין שזה לא יעבור מבלי שהוא צריך בכלל ללכלך את הידיים. אז הגשר יוקם אבל הוא לא ימלא את תפקידו האמיתי כמגשר בין יהודים ליהודים. זה יהיה גשר מפלג, שהנסיעה בו תהיה קצת פחות מהנה.

תאריך:  26/08/2018   |   עודכן:  26/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
להיות יהודי טוב יותר זה אומר לא להסתפק בטוב יחסי אלא לחתור אל הטוב המוחלט
עו"ד אברהם הללי
ישראל עם קטן בקרב עמי תבל, חי וקים כעם אלפי שנים גם כשגורש מארצו ואולץ לצאת לגלות    בכל מקום שם ישב קים מסגרת המאחדת אותו כעם
יצחק מאיר
לא כל המכלאות שוות, אבל בכל מכלאה שונה - כל החונים בה שווים    במכלאת ימין כל אחד מימין, נטו    במכלאת שמאל כל אחד משמאיל, לחלוטין    גם במכלאת השועים - כל השועים שווים אם לא בממונם - במעמדם
רועי אורן
הגיע הזמן שמשרד החינוך וחברי הכנסת יפסיקו את מחול השדים הזה ויתחילו להפעיל את הכוח שלהם כנגד בתי-ספר שמפרים באופן שיטתי את החוקים    במקביל, על התלמידים והוריהם להפעיל לחץ ציבורי כבד על משרד החינוך וחברי הכנסת מחד-גיסא, ולערוך "מרד תשלומים" כך שאף הורה לא ישלם סכום נוסף מעבר למה שהוא חייב על-פי חוק
משה חסדאי
איני מסכים למשפט הקטגורי: 'ולגזור איסור על משכב זכר לאלו שנטייתם כזו    זו גזרה שלא ניתן לעמוד בה'    באותה מידה ניתן לומר כפי שהתורה והתרבות מיטיבות לתאר, שנטיות או סטיות או מידות לא מאוזנות, גם הן גנטיות, ובכל זאת הן אסורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il