X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נושא העיר החכמה יעמוד על סדר היום בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות עשרות מועמדים הגיעו לכנס שנערך באחרונה בנושא באוניברסיטת תל אביב, ויש לקוות שהם יישמו את מה ששמעו שם
▪  ▪  ▪
האם המועמדים שייבחרו לראשות הערים יהיו מספיק חכמים על מנת ליישם ערים חכמות? [צילום: פרנסיסקו סקו/AP]
אין בעיה של כסף
שמעון פרס המנוח אמר שלמוסדות ציבור כמו ממשלה אין בעיה של כסף. יש להם תקציבים. הרצים לראשות הרשויות המקומיות יצטרכו להוכיח זאת בכלל ובהקשר של העיר החכמה בפרט אחרי יום הבחירות.

אולם האודיטוריום של בית הספר ללימודי איכות הסביבה על שם פורטר באוניברסיטת תל אביב אכלס באחד מימי השבוע שעבר "סטודנטים" לא שגרתיים בכלל. היו אלה מועמדים שרצים לבחירות לרשויות המקומיות, מכמה עשרות ערים ומועצות. הסיבה שהם הגיעו לשם הייתה כנס מעניין שארגן המכון הישראלי לערים חכמות, בראשותה של ד"ר עדנה פשר, בשיתוף עם איגוד הדירקטורים בישראל.
בכנס הוצגו למשתתפים היבטים שונים של תחום העיר החכמה - בעיקר סביבה, קיימות, שקיפות ודמוקרטיה מקומית. הנחת היסוד הייתה שמרכיבים של עיר חכמה, גם אם לא באופן ישיר, נכללים במצעי הבחירות של המועמדים ושהם מבינים שעליהם ללמוד גם את הנושא הזה.
בין הדוברים ניתן היה לשמוע את ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ואת השר לשעבר אופיר פינס, שעומד בראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב. ד"ר פשר, מי שייסדה את המכון הישראלי לערים חכמות ומוותיקי היועצים בענף, אמרה שהנושאים שמשכו את תשומת הלב של המשתתפים הם צמצום פערים, סדרי עדיפות בבחירת טכנולוגיות ליישום ופיתוח קהילתי, ונושאים סביבתיים.
מה הקשר בין דמוקרטיה, קיימות וערים חכמות?
לדברי ד"ר אורלי רונן, ראשת המעבדה לקיימות עירונית בבית הספר פורטר באוניברסיטת תל אביב, "נקודת המוצא של תחום העיר החכמה היא שעיר היא קודם כל מקום שלאנשים יהיה נוח לחיות בו. היבט התשתיות הוא חלק מזה: העיר היא מוקד לייצור משאבים. כמו תחבורה ציבורית, חשמל, ייצור מזון ופסולת, ועוד מרכיבים שמייצרים זיהום סביבתי. אבל עיר יכולה, ויש לה תקציבים, לתת את השירותים האלה בצורה ירוקה יותר, שתחסוך אנרגיה, תמנע זיהום ותהפוך את החיים בה לטובים יותר". הכוונה שלה היא לשימוש בטכנולוגיות שיודעות לחסוך באנרגיה, יודעות לטהר שפכים ואפילו בתחום המזון.
"יש כיום מגמה של אימוץ תהליכים שמאפשרים לייצר מזון עונתי, שלא מייצר עודפי זבל. בעזרת טכנולוגיות שונות ניתן לאפשר ליחידות משפחתיות באזורים אורבניים לייצר לעצמן את המזון שהן צורכות, ובכך להפחית משמעותית את זיהום האוויר", אמרה.
שתי זוויות נוספות בנושא זה קשורות זו בזו: המרחב הציבורי והעיר כזירה דמוקרטית. כאן בא לידי ביטוי השילוב של טכנולוגיות שמאפשרות שקיפות רבה יותר בקשר שבין התושב לרשות.
"הרשות המקומית הופכת למקשיבה אקטיבית"
ד"ר רונן הציגה את תפיסת האזרחות החכמה, שיישום שלה מאפשר לתושבים להביע את דעתם לא רק פעם בחמש שנים, בבחירות לרשויות המקומיות, אלא גם בין מערכת בחירות אחת לשנייה. "הציפייה כיום היא לשיתוף של האזרח. ואמנם, יותר ויותר רשויות מאפשרות חשיפה של התושבים למידע זמין ורגיש. קיימת מצד התושבים דרישה למשילות כבסיס למנהל תקין ומרחב ההזדמנויות להשפעה גדול יותר", אמרה. "הרשות המקומית הופכת למקשיבה אקטיבית, וכך נוצר דיאלוג, במקום שעד כה היה מונולוג. ההוכחה הבולטת ביותר לכך היא העלייה במספר ובמעורבות באתרי אינטרנט עירוניים בכל העולם - במיוחד באירופה, צפון אמריקה וגם בישראל. המובייל מאפשר קשר חזק וישיר עם התושב, ומהווה בנוסף מקור לטיפול מהיר בשעת מצוקה וחרום".
ד"ר רונן סבורה שבישראל, נושא העיר החכמה נכנס לשלב השני שלו, שבו מגלים ראשי ערים ומנכ"לים התעניינות רבה בנושא ומתחילים ליישמו. המועמדים יצטרכו ליישם את מה שלמדו, קודם כל על-ידי הקצאת משאבים מתאימה שתבטא שינוי בסדר העדיפויות. שמעון פרס המנוח אמר שלמוסדות ציבור כמו ממשלה אין בעיה של כסף. יש להם תקציבים. הרצים לראשות הרשויות המקומיות יצטרכו להוכיח זאת בכלל ובהקשר של העיר החכמה בפרט אחרי יום הבחירות.

תאריך:  27/08/2018   |   עודכן:  27/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ערים חכמות, קיימות ופוליטיקה מקומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרש"פ לא הופתעה מהחלטת הממשל לקצץ 200 מיליון דולר מתקציב הסיוע לפלשתינים בגדה וברצועה    גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי מדובר בניסיון סחיטה וכי יו"ר הרש"פ לא יכנע ללחצי הנשיא טראמפ להסכים לדון ב"עסקת המאה"
ציפי לידר
המלך בשדה - חתול ועכבר וּמה הקשר לשאלה, האם אפשר לשנות את טבע האדם?    המלך בשדה זמין לכל    וּמהו העיקרון ההתנהגותי המוּנח ביסוד המצוות?
יוסי ברנע
על הפער בין המורשת התחוקתית של האצ"ל-וחרות, לליצני הדור    מענה ל"הדתה "שמדטה" של בנט וחכ"י הליכוד הנשרכים אחריו, מהווה הפסקה הבאה: "שום חוק ושם רשות ציבורית לא יכריחו אדם להשתייך אל קהילה דתית או לקיים את מצוות הדת, אפילו הוא מחזיק בהן, או לקבל על עצמו עונש כל שהוא או מעשי תשובה, תרומות לאיגוד דתי שאינו משתייך אליו"
דביר מור
הפלשתינים לא יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא יקבלו שום תהליך או עסקת שלום ללא ירושלים על השולחן כולל יישום זכות השיבה על-פי החלטה 194.
עו"ד דויד סנדובסקי
סערת חקיקת חוק הלאום לקראת יציאת הכנסת לפגרת הקיץ - לא שככה והיא לובשת תגובות מגוונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il