X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרוש יועץ בקיא שיבהיר לטראמפ: גם אתה, כבוד הנשיא, תיכשל אם לא תלך לקראת מלוא הדרישות הפלשתיניות - מדינה פלשתינית בגבולות 67, ירושלים המזרחית בירתה ושם תשכון השגרירות האמריקנית ל"מדינת פלשתין", בלי אף התנחלות ועם זכות שיבה
▪  ▪  ▪
טיבי. יהיה ראש ממשלה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אינני יודע אם עוד נספיק - בגלל ענני "ווטרגייט" מס' 2 ההולכים ומתעבים בשמי וושינגטון הסתווית - לראות את תוכנית השלום האמריקנית, זו התוכנית המדוברת מבית מדרשו של הנשיא הידידותי ביותר לישראל. שלב ראשון כבר בוצע כידוע - העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, וליתר דיוק - למערב ירושלים. ועכשיו - כפי שאמר הנשיא - תורה של ישראל לתת את חלקה.
האם בכלל נרקמה תוכנית כזאת? היועץ בולטון בביקורו בישראל בשבוע שעבר לא הסיר מעליה את מעטה החשאיות, לפחות לא בפומבי. ושמא היא לא נהירה גם לו? ושמא טרם גובשה לכדי עסקה, שאפשר לנסות "למכור" אותה לשני הצדדים?
ההשערות עליה חלוקות אצלנו, כמובן לפי מידת האהדה והעויינות לטראמפ. השמאל הפשרני חושש שהתוכנית תינטה יותר מדי לטובת ישראל. אצל הימין לעומת זאת "הפופיק רועד" קצת, שמא יכין לנו דוקא הנשיא האהוד הזה הפתעה מרה, ולנשיא אוהד שכזה הרי אי-אפשר לומר "לא".
אם לא יודח טראמפ בקרוב, בגלל ההתנהלות הגסה שלו בענייני נערות ליווי שאותן חמד, אולי תוצג תוכנית כזאת לצדדים בעוד כמה חודשים. אולי נראה חלקים ממנה עוד קודם לכן. וכאשר תפורסם, דומני שגם משמאל וגם מימין יופתעו.
מי שלא יופתעו כלל וכלל אלה הם הערבים הפלשתינים. גם אלה שבעזה וגם יריביהם המרים מרמאללה. הנה נושא שבכל זאת מאחד אותם. הם מראש "אנטי". טראמפ לדידם אינו מתווך הוגן. הוא בשבילם "מקרה אבוד". כל גילוי של נדיבות שעשוי להראות בתוכניתו, כדי לרצות את הצד הפלשתיני, אחרי ש"קופח" בנושא השגרירות בירושלים בירת ישראל, יידחה על הסף על-ידי אש"ף וחמאס.
הם ידחו את התוכנית, כשם שדחו כל תוכנית אחרת במאה ויותר השנים שחלפו, וכל הצעה נדיבה שהוצעה להם מצד ישראל - אפילו בטרם נפתח המו"מ עצמו - על-ידי ראשי הממשלות שקדמו לנתניהו. איש העסקים טראמפ כנראה טרם למד את התרבות העסקית של ה"לוואנט", כשהוא סבור, על-פי ההיגיון העסקי שלו, כי על הפלשתינים יהיה לקבל בשתי ידיים את התופינים שהוא מציע להם במו"מ העתידי.
דרוש יועץ בקיא שיבהיר לטראמפ: גם אתה, כבוד הנשיא, תיכשל אם לא תלך לקראת מלוא הדרישות הפלשתיניות - מדינה פלשתינית בגבולות 67, ירושלים המזרחית בירתה ושם תשכון השגרירות האמריקנית ל"מדינת פלשתין", בלי אף התנחלות ועם זכות שיבה. אל חשש: אפשר לומר בוודאות מוחלטת, כי ל"פשרה" כזו טראמפ לא יילך.
אצלנו בינתיים ממשיכים להתווכח סביב שאלת "שתי מדינות" או "מדינה אחת", ויכוח המתנהל שלא על-פי קווי המתאר המסורתיים-מפלגתיים. בנאום "בר-אילן" נשא ראש הממשלה נתניהו הצהרה "שמאלנית", תמיכה בשתי מדינות לשני עמים. לעומתו, רבים בליכוד מדברים על מדינה אחת שבה יהיה מיעוט ערבי מוגדל. "בלבול הסברתי" - הגדיר זאת פרשן אחד - "בלשכת ראש הממשלה אומרים שהמונח 'מדינה' שנוי במחלוקת סמנטית"...
אז הגיע הזמן לנטוש את שתי האופציות הללו גם יחד. על ישראל לנקוט יוזמה משלה ולעלות תוכנית ברורה, לא מקורית, שהיא בבחינת פשרה מצידה. אומנם הרעיון לא חדש אבל יהיה עליה לעמוד מאחוריו בנחישות. קוראים לתוכנית הזאת - אוטונומיה (הפלשתינים רשאים לקרוא לה - "מדינה"). תוכנית שלמעשה כבר מיושמת בשטח, כמעט בכל היבט שהוא.
האוטונומיה כנראה הוצגה לנשיא טראמפ במגעים עימו, על יתרונותיה וחסרונותיה. צריך לייחל, שתוכניתו המשוערת של הנשיא חופפת רעיון זה, הרע במיעוטו, של אוטונומיה פלשתינית בגבולות מצומצמים, כאשר הביטחון נתון כולו בידי צבא ישראל. שאם לא כך הוא - אם תוכניתו תפתיע אותנו לרעה ועדיין תאכזב את הצד השני - יהיה ברור עוד יותר לנשיא האופטימי שכסאו מתנדנד תחתיו: אין בעתיד הנראה לעין סיכוי לפשרה כלשהי עם הפלשתינים ולא לשלום עימם.
יהיה גם נהיר יותר, שהערבים הפלשתינים רוצים מדינה בגבולות 67, בלא פשרה, אבל חולמים על מדינה בין הים לירדן - פלשתין במקום ישראל. ויש גם מי שמשתעשע ברעיון להיות ראש הממשלה של מדינה זו. קוראים לו אחמד טיבי.

פורסם לראשונה במעריב, 27.8.2018
תאריך:  27/08/2018   |   עודכן:  27/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה הזמן לאוטונומיה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מה מפחיד יותר?
קאי  |  28/08/18 09:31
2
על רקע הנסיבות שיצר
אברהם 101010  |  28/08/18 12:32
3
מי שיקבע כאן הוא הרוב - לכן
מיכל מירושלים  |  28/08/18 15:15
 
- גברתי,
שוחר-שלום  |  30/08/18 08:55
4
הצרה הגדולה ביותר היא
ארי כספי  |  28/08/18 15:21
5
אחימאיר כותב:
אל: יוסי אחימאיר  |  29/08/18 05:36
6
שמאול בן-ישעיהו מהפייסבוק למטה
תגובה לבן-ישעיהו  |  30/08/18 05:46
7
מספר נקודות למחשבה!!!
אקטואלי  |  31/08/18 18:01
8
כדאי שתקרא את מה שנאמר בדיוק
ישראל בר-ניר  |  3/09/18 01:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
פסק הדין בנוגע לטיפול בקרוביהם של אנשי חמאס ניתן בצורה המנותקת מן המציאות, והוא עתיד להביא לגל של עתירות שינסו לנגוס בסגר על הרצועה - מעבר לפגיעה באפשרות להשבת השבויים והנעדרים
יוני בן-מנחם
הרש"פ לא הופתעה מהחלטת הממשל לקצץ 200 מיליון דולר מתקציב הסיוע לפלשתינים בגדה וברצועה    גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי מדובר בניסיון סחיטה וכי יו"ר הרש"פ לא יכנע ללחצי הנשיא טראמפ להסכים לדון ב"עסקת המאה"
איתמר לוין
פוגלמן: אין מקום למנוע טיפול מציל חיים בישראל או ביו"ש מקרוביהם של אנשי חמאס; ההכרה בקדושת ערך חיי האדם מחייבת בחינה פרטנית של הבקשות    עמית: ממילא קיים ספק אם אמצעי הלחץ הזה יפעל    גרוסקופף: המדיניות אינה תואמת את ערכיה של מדינת ישראל
דביר מור
הפלשתינים לא יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא יקבלו שום תהליך או עסקת שלום ללא ירושלים על השולחן כולל יישום זכות השיבה על-פי החלטה 194.
עידן יוסף
על הכרזת ליברמן כי אינו שותף בהסדרה: "אזרחי ישראל לא אמורים להרגיש טוב"    "אמירת בנט בעד תקיפה קרקעית - רוח גבית לחמאס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il