זה חוזר כל חג ולפחות פעמיים בשנה, לא מעט בעידוד כתבי הצרכנות, אנו נתקלים בסל מוצרים פופולריים לחג, אשר נסקרים על-ידי סוקרים ברשתות השיווק השונות בחתך מקומות גאוגרפיים. עד כאן מלאכה ברוכה, אשר מטרתה לסייע לצרכן המבולבל להדריך אותו היכן ניתן לקנות.
אם התקדמות המותגים הפרטיים, נעשית ההשוואה מסובכת יותר, שכן בדרך-כלל הרשתות עם המותגים הפרטיים, יציגו מחירים זולים יותר בחלק מהמוצרים הנבדקים, למרות שלאחרונה מוצאים לא מעט מקרים בה המותג הפרטי יקר יותר מהמוצר המוביל בקטגוריה, אולם לא בזה עסקנן.
בחג האחרון הגזימו הרשתות ופעלו בפזיזות רבה, והורידו באופן מלאכותי את מחירי המוצרים אותם חשבו שיכללו בסל הנבדק ויום לאחר פרסום הסקר, העלו מחירים בצורה קיצונית והרבה יותר מכמה אחוזים בודדים וחלקן ייקרו את מחירי הסקר בעשרות רבות של אחוזים.
אין ספק שקיימת כאן הונאה רבתי ולדעתי ועדת הכלכלה חייבת להיכנס לנושא ולבחון מספר הצעות ואולי הצעה שכל שינוי מחיר על מוצר החל משלושה שבועות לפני חג, יחייב את הרשת לרשום על-גבי מדבקת המדף גם את המחיר הקודם והשינוי באחוזים - דבר שיחייב את הרשת במחשבה נוספת ומקדימה לפני העלאת מחיר מוגזמת ושערורייתית.