X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העיר שאינה הולכת לישון הופכת לפקק אחד גדול. היא אולי תהיה עיר בנויה לתפארת אבל להולכי רגל בלבד. זו תהיה עיר שהתנועה בה תוכל אולי להתבצע רק באמצעות רחפנים. את המכוניות המהודרות אפשר יהיה להשאיר בחניונים רחוקים ויקרים
▪  ▪  ▪
חולדאי. העיר מתפוקקת

אינני מספר לכם דבר חדש, קוראי היקרים, שמחירי הדירות בתל אביב מרקיעים שחקים ומגיעים למיליונים רבים, יותר מאשר בכל ישוב אחר בארץ. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אף התגאה בשידור רדיו, כי בשנים אלה ממש עלה מספר תושבי העיר שרכשו דירות בעיר במאה אלף משפחות המגדילות מאוד את הכנסות הארנונה הזורמות לקופת העירייה. ולמרות הגידול הזה עדיין הביקוש גואה.
אינני נכנס לשיקולים של הרוכשים ומי שיש לו מיליונים פנויים רשאי לעשות בכספו כראות עיניו, אבל יש לי חדשות רעות לכל אלה הממתינים שתושלם בניית אלפי הדירות המצויות בשלבי הקמה מתקדמי במגדלים מרקיעי שחקים כדי שיוכלו לממש את חלומם ולעבור לגור בעיר הגדולה שאינה נרדמת לעולם. אבל מי שחולם חלום שכזה כנראה אינו מבין שהוא מכניס את עצמו למלכודת פתאים שבה אם הצלחת להיכנס אין לך דרך לצאת.
ביום רביעי השבוע שהיה יום חול שאין בו בהלת קניות, נקלעתי בעוונותיי הרבים לשהם בשעות אחה"צ בדרכי לתל אביב. חשבתי שתוך כחצי שעה אגיע ליעד. הייתה זו מחשבת סרק. הנסיעה התמשכה יותר משעה בתנועה מפוקקת כשהנהגים חותכים אותך מימין ומשמאל כדי להתקדם, אך ללא תוחלת. הפקק לא נחלץ. בכל כיוון שאליו הפניתי את עיני בחיפוש מוצא ראיתי עוד ועוד גורדי שחקים בשלבי בניה מתקדמים ואמרתי לעצמי: אם הפקקת חמורה כיום מחר היא תהיה גרועה הרבה יותר כי רבבות תושבים חדשים יציפו את הכבישים במכוניותיהם החדישות כשהם מנסים להיחלץ מן החניה התת-קרקעית בבתי מגוריהם כדי להיחלץ ולחדור אל הפקקת שבכביש בניסיון לנוע.
הזמן חלף באיטיות ובסופו של דבר הגעתי הביתה מזיע ומעוצבן ובלבי מסקנה אחת ברורה: אסור לגור בתל אביב. זו תהיה עיר לתפארת אבל להולכי רגל בלבד. זו תהיה עיר שהתנועה בה תוכל להתבצע רק באמצעות רחפנים. את המכוניות תשאירו בחניונים רחוקים ויקרים.

תאריך:  07/09/2018   |   עודכן:  07/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס גילה בפני פעילי "שלום עכשיו" את אחד המרכיבים המרכזיים של "עסקת המאה" של טראמפ בניסיון ליצור התנגדות פלשתינית-ערבית לתוכנית האמריקנית    יו"ר הרש"פ הצליח ליצור רעש תקשורתי אך הנשיא טראמפ שועט קדימה ונוקט צעדים מעשיים למימוש תוכניתו
רפי לאופרט
חוק הלאום הוא עתה עובדה מוגמרת    השלב הבא חייב להיגזר ממנו: מימוש הריבונות בפועל בכל המובנים ובכל הנחישות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מערכת ההוראה - לא נכים על זרי הדפנה    אומן לא בכל מחיר    ולקינוח לא לשבתון
רפי לאופרט
תפקיד מערכת בתי הספר ומוסדות הלימוד הוא חינוך והוראה, כשחינוך הוא תחום הנחלת הערכים והוראה מכוונת לתחום הנחלת הידע    ללא הסכמות בשאלה מהם הערכים ומהם יעדי הנחלת הידע, שום מערכת לא תוכל לתפקד היטב ולהשיג את יעדיה    משרד החינוך חייב להיות מורה הדרך והיזם ליצירת המענה לשאלות: "מדוע"? ו"בשביל מה"?
חובב לויטס
השבת גופות החללים והנעדרים הוא תנאי מקדים, בל יעבור, לעצם פתיחתו של דיון עם חמאס בנושא הסדרה    מעבר לאספקט האנושי, מוכרחים לאותת לעולם שישראל מבינה דבר או שניים בדיפלומטיה מזרח תיכונית    כך מצהיר פרופסור עוזי רבי ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il