שלא בצדק מופקדת כיום הסמכות הבלעדית להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה היא בידי היועץ המשפטי לממשלה, וזאת על-פי חוק יסוד הממשלה. אחרי ככלות הכל יש להודות שבמקרים לא מעטים אין היועץ המשפטי בקיא די צורכו במשפט הפלילי, ומכל מקום יש מומחים גדולים ומנוסים ממנו במערך הפרקליטות. ואיש לא העלה בדעתו שהטיפול בחשדות המגוונים נגד ראש הממשלה, בעת חקיקת החוק, יהפוך לעיסוק המרכזי של היועץ.
מכאן ברור שמי שאמור לקבל את ההחלטה וגם לנהל את החקירה צריך להקדיש לכך לפחות את רוב זמנו יש לזכור בהקשר לכך שהעדר שליטה מוחלט בחומר מוביל בסופו של דבר גם לחוסר ביטחון ומקשה על קבלת החלטה מיטבית. לימוד התיק על בוריו הוא עניין שיש להפקידו בידי אדם בכיר אחד, וזה אמור להיות אותו פרקליט שיהיה ממונה על החקירה, על קבלת ההחלטה ועל ניהול התביעה בבית המשפט, דבר שהיועץ המשפטי לממשלה אינו יכול לעשות.
ריחוק אישי אסור גם לשכוח שהפקדת הסמכות בידי היועץ המשפטי, שהוא הגורם העמוס במערכת אכיפת החוק, גורמת לכך שקבלת ההחלטה בדבר גורלו של ראש הממשלה החשוד תימשך זמן רב, יתר על המידה. הדברים אמורים בבעיה חמורה משום שעם הזמן מאבד הציבור את העניין בחקירות. חשובה לא פחות היא ההקפדה על ריחוק אישי מראש הממשלה. אחרי ככלות הכל היועץ המשפטי, בשל תפקידו כמייעץ, הוא האדם האחרון שמתאים להחליט בענייני חקירותיו.
ולבסוף. כל עוד היועץ הוא המחליט בדבר גורלו של ראש הממשלה, יהיה לממשלה תמריץ חזק לבחור באדם שהיא מעריכה שאפשר יהיה להשפיע עליו.