X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשכת עורכי הדין בקליפורניה בוחנת את האפשרות שגם מי שאינם עורכי דין יוכלו להחזיק בחלק מהבעלות במשרדים כאלו. הצעד אינו פשוט ובישראל כלל אינו עומד על הפרק
▪  ▪  ▪
תקבע תקדים?

בחודשים האחרונים בוחנת לשכת עורכי הדין בקליפורניה את האפשרות לפיה מי שאינם עורכי דין או גופים מסחריים יוכלו להחזיק בבעלות במשרד עורכי דין. תומכי המהלך, ביניהם אקדמאים ומשפטנים בכירים, טוענים, כי פתיחת השוק לבעלות יכולה להוביל לשוק עריכת דין חדשני ותחרותי, לייעל מערכות, להביא השקפות עולם שונות ולבצע שינויים במבנה שכר הטרחה. זאת, לאור השקעות כספים אפשריות ממקורות נוספים.
היום, בכדי לגייס הון, משרד עורכי דין אמריקני לא יכול לפנות למשקיעים או להנפיק מניות לציבור כמו כל פירמה עסקית, אלא לגייס הון באמצעות השותפים הבכירים (Capital contribution), או במקרה של גיוס חוב - ליטול הלוואות יקרות מבנקים או מגופי מימון אחרים.
כבר כיום, בחלק לא מבוטל ממשרדי עורכי הדין בארה"ב (ואף במספר מצומצם מאוד של משרדים בישראל), מנכ"ל המשרד איננו משפטן אלא בוגר מינהל עסקים או תחום משיק אחר. זאת, לאור ההבנה שדרושה אבחנה מהותית בין השירות ללקוחות לבין רובדי הניהול והתפעול להם דרוש מנהל בעל ידע רלוונטי. תומכי רפורמת גיוס ההון החיצוני טוענים, כי בעלות על משרד עורכי דין אינה מחייבת בהכרח ידע משפטי, אלא מצריכה ניסיון ניהולי ותפעולי, על-מנת לבנות תשתית ומותג מנצח בעולם רווי תחרות ואמוציות.
בישראל אוסר חוק לשכת עורכי הדין על שותפות עם אדם שאיננו עורך דין ואף אוסר על שיתוף אדם שכזה בהכנסות המשרד. בארה"ב נאסר על מי שאינם עורכי דין להיות בעלים של משרד עורכי דין, לאור החשש מפגיעה ביושרתו ובעצמאותו של המקצוע. לפני מספר שנים לשכת עורכי הדין האמריקנית אף דחתה ברוב גדול (כ-80%) הצעה לתקן את כללי האתיקה, כדי לאפשר בעלות שונה במשרדי עורכי דין.
סוגיה זו עולה ביתר שאת גם ביחס למימון הליכי ליטיגציה באמצעות חברות המהוות צד בלתי קשור להליך, כגון קרן ליברה בישראל או חברת LexShares האמריקנית. בארה"ב יש הטוענים שגם כיום יש לגורמים "לא משפטנים" שליטה על המתרחש במשרדי עו"ד.
משרדי עורכי דין רבים מעבר לים עוקפים את איסור הכנסת ההון ממקורות חיצוניים בדרך של פיתוח טכנולוגיות in-house. הם מפתחים יכולות טכנולוגיות ופלטפורמות חדשניות (תחום ה-Legal Tech) ולאחר פיתוחם יכול המשרד להעביר את הפעילות לחברה חיצונית וליהנות משירותיה במחיר נמוך, תוך הוזלת העלויות למשרד.
בישראל כלל לא עלתה על הפרק השאלה האם ניתן לאפשר בעלות במשרד עו"ד למי שאינם עורכי דין. באופן עקרוני, ניתן לקדם חקיקה רלוונטית בשים לב לחסרונות אפשריים ואף להגביל מהלך שכזה, לדוגמה: לאפשר שותפות במשרדי עו"ד רק עד שיעור מסוים מהון המניות של הפירמה, כך שמי שאינו עו"ד לא יהיה בעל שליטה.

הכותב הוא מייסד חברת Robus, חברת ליגל מרקטינג המלווה משרדי עורכי דין ישראלים וזרים בתהליכי פיתוח עסקי.
תאריך:  12/09/2018   |   עודכן:  12/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
למרבה הצער, גולת הכותרת של ההתעוררות והתשובה נתפסת בהתמסרות מוחלטת לעינוי הנפש. צום נתפס כתשובה הנאותה    אין כל משמעות לצום אם אינו מלווה בנטילת מאמץ לכינונה של חברה המושתתת על אדנים של צדק חברתי
אסתר שניאורסון גרי
החלטות ועידת דרבן למשל היו למסתכל מהצד כמו קרקס כל כך הזוי, כל כך אבסורד, עד כי חלק מן המשתתפות בוועידה דחו את מסקנותיה על הסף והסתלקו ממנה לאות מחאה
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ הודיע על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון כעונש על סירובם לחזור למו"מ עם ישראל ופנייתם לבית הדין הבינלאומי בהאג. הרש"פ ומדינות ערב מגלות חולשה והנשיא האמריקני שועט קדימה לישום בפועל של "עסקת המאה"
בעז שפירא
למרות הייחוס, למרות תוארו הבלתי רשמי "נסיך" ובניגוד מוחלט לתווית "איש ימין" - בני בגין הוא עוד בבואה חיוורת של "ליברל והומניסט"    האידאולוגיה וארץ ישראל נדחקו לשולי תודעתו בעוד הוא ממליך במעשיו את עגל הזהב המכונה "דמוקרטיה"    בעשותו כן ישרתו הייתה כלא הייתה
ד"ר רבקה שפק ליסק
מדובר בכיבוש ערבי של כ-400 שנים בלבד    הכיבוש לא הביא להתנחלות ערבית-מוסלמית בארץ    רוב אוכלוסיית הארץ מהמאה ה-4 עד המאה ה-14 הייתה נוצרית לא ערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il